25 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon loslaten en niet op reageren, inderdaad aangeven dat je met verlof bent en geen tijd aan werk besteed😃

3 jaar geleden

Ik zou hier überhaupt niet op reageren. Heel brutaal om jou in je verlof hiermee lastig te vallen. Het verlof is er niet voor niets. Zelf vind ik het fijn als ik af en toe nog iets hoor van werk, maar als je dat niet fijn vindt mag jij echt gewoon helemaal in de negeermodus gaan hoor.

3 jaar geleden

Zou exact hetzelfde hebben! Verlof is verlof! Wat je zegt, netjes alles overgedragen etc. Erg vervelend, je wil juist nu je ‘bubbel’ in. Zou dit dan ook zeker aangeven voordat ze je nogmaals benaderen.

3 jaar geleden

Je hebt helemaal gelijk! Je zou wellicht nog een mail kunnen sturen naar al je collega’s dat je niet bereikbaar bent voor werkgerelateerde dingen. Wellicht dat het dan duidelijker is. Ik heb ook zo’n app in de groepsapp gezet en er een beetje een grapje van gemaakt: “vanaf nu ben ik alleen bereikbaar voor vragen over poepluiers, beschuit met muisjes of het ultieme slaapliedje. Tot volgend jaar!”

3 jaar geleden

Hangt er beetje vanaf hoe jij je verlof in bent gegaan. Ik heb bijvoorbeeld gezegd, tot de baby er is kijk ik af en toe nog op mail en WhatsApp dus kun je prangende vragen nog stellen. Maar voel je vooral niet verplicht om contact met die collega op te nemen, je hebt tenslotte verlof

3 jaar geleden

Tijdelijk Telefoonnummers blokkeren. Geeft een stuk rust. En het is echt hun probleem niet die van jou! Voel je daar absoluut niet schuldig over! Ik denk maar zo waar halen ze het lef vandaan!

3 jaar geleden

Is nu idd niet meer jouw verantwoordelijkheid. Je hebt alles overgedragen dus je collega moet het maar aan iemand anders vragen... 🤔

3 jaar geleden

Herkenbaar! Tijdens mijn vorige zwangerschap zoveel last van.. Telefoon niet opnemen, hoe moeilijk ook! Ook een goede les voor jezelf (vond ik) want voelde me enorm schuldig. Jij hebt verlof en dat is nou eenmaal zo 😁

3 jaar geleden

Dank voor jullie reacties. Fijn dat jullie me bevestiging geven dat ik hier niet op in hoef te gaan. Ik voel me net een soort op hol geslagen hormoonfabriek, kreeg er echt woede van. En al helemaal omdat ze doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is🤔. Thanks, jullie helpen me enorm xx

3 jaar geleden

Moet er niet aan denken om telefoonnummers te hebben van collega’s, so there you go.

3 jaar geleden

Als ik dit soort dingen lees ben ik toch ontzettend blij dat ik een aparte werktelefoon heb die nu fijn uit staat! Verlof is verlof, je stelt je absoluut niet aan!

3 jaar geleden

Prima dat collega's contact met je zoeken maar wel over niet werk gerelateerde zaken. Verlof is om uit te rusten en niet om het over werk te hebben waar dan kan je net zo goed tot je bevalling door werken. Heb je een werk emailadres? Misschien kan je een automatisch bericht instellen dat je met zwangerschapsverlof bent en over een x periode terug reageert en eventueel de WhatsApp meldingen van jouw collega's/werk uitzetten

3 jaar geleden

Helemaal eens met wat anderen zeggen! Jij bent nu even niet bereikbaar. Nummers van collega's blokkeren vind ik een goed idee van Reenen3, als dat mogelijk is voor je. Dan zie je de vragen niet meer, is de boodschap duidelijk en kan jij er in ieder geval geen vervelend gevoel meer van krijgen 😘

3 jaar geleden

Ik ben echt zo verbaasd dat mensen niet snappen dat je met VERLOF bent en dus niet bereikbaar bent. Echt bizar. Ik zou wel even 1x goed reageren, anders blijven ze komen, met een heel simpel bericht van: ik ben tot (datum einde verlof) niet bereikbaar vanwege zwangerschapsverlof, tot dan! Gewoon als een soort out of office.

3 jaar geleden

Mijn mond valt hiervan open! Ik zou dat echt nooit pikken. Helemaal eens met de rest. Wat stom dat ze je benaderen zeg. Toen ik met verlof ging ben ik uit alle groepsapps gestapt, duidelijk in de mail vermeld dat ik niet bereikbaar ben en tot volgend jaar! 👋🏼

3 jaar geleden

Ik heb toevallig gisteren ook een werkgerelateerde vraag gekregen van mijn baas, maar dat checkte ze wel even: mag ik je nog een werkgerelateerde vraag stellen? Gister was ik daardoor wel even uit mijn bubbel, maar ik vond dat niet zo erg en als ik nee had gezegd was het ook goed geweest.

3 jaar geleden

Reactie op Evaa1991

Als ik dit soort dingen lees ben ik toch ontzettend blij dat ik een aparte ...
Dat dus. Maakt t zoveel makkelijker om het werk echt ‘uit’ te zetten!

3 jaar geleden

Ik vind absoluut niet dat jij je aanstelt. Verlof is verlof. Ik heb mijn werk apps gearchiveerd in whatsapp. Ik krijg geen meldingen meer binnen, wel zie ik boven gearchiveerde berichten dan 1 staan bijv. maar daar kijk ik verder niet naar. ik zou wel ook even aangeven bij de desbetreffende collega’s/ of in de groepsapp als jullie die hebben, dat jij met verlof bent en dus niet beschikbaar bent voor vragen en dergelijke.

3 jaar geleden

Ik zou heel simpel zeggen: bewaar je vragen maar tot na mijn verlof of los het onderling maar op

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Ik zou heel simpel zeggen: bewaar je vragen maar tot na mijn verlof of los ...
Haha dit! En ik denk dat je best mag aangeven dat als men door gaat ze een grens overschrijden. Begrenzen van mensen is zelfzorg voor jou en in dit geval je gezin.