57 Reacties

3 jaar geleden

Ik leg hier wel continue aan, en geef dan de meest lege borst zodat ze niet continue melk binnen krijgt maar wel kan zuigen. Hier werkt ook totaal niks anders..

3 jaar geleden

Wij geven Infacol voor elke voeding en dat helpt hier heel erg goed!

3 jaar geleden

Hier dochter van 6 dagen oud ook enorm veel krampen ik ga toch naar eens de osteopaat kijken of hun mee kunnen kijken

3 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ik leg hier wel continue aan, en geef dan de meest lege borst zodat ze niet ...
Ja dit is tot nu toe ook wat ik maar doe. Hij poept dan vaak uiteindelijk ook wel, maar een uur later begint het feest weer

3 jaar geleden

Reactie op RoooosD

Wij geven Infacol voor elke voeding en dat helpt hier heel erg goed!
Heb ook al naar sab simplex gekeken inderdaad, is geloof ik een beetje hetzelfde idee

3 jaar geleden

Mama natura coli! Wonderdruppels als je het ons vraagt. Volledig homeopathisch dus kan geen kwaad. Wij proberen anders ook inbakeren, kersenpitje op de buik, buik buik contact of de beentjes plooien & strekken

3 jaar geleden

Mama natura coli! Wonderdruppels als je het ons vraagt. Volledig homeopathisch dus kan geen kwaad. Wij proberen anders ook inbakeren, kersenpitje op de buik, buik buik contact of de beentjes plooien & strekken

3 jaar geleden

Vreselijk die Darmkrampen. Wij hebben nu al 4 uur een krijsende baby. Heb het daar echt moeilijk mee. Zijn vandaag begonnen met sab simplex en gebruik zelf pro biotoca

3 jaar geleden

Het eerste waar mijn lactatiekundige naar vroeg toen ik tips wilde voor darmkrampjes: kan het zijn dat de melktoevoer te snel gaat en dat de productie te hoog is? Of als je flesvoeding geeft, kan het zijn dat de fles snel drupt als je hem op zijn kop houdt? Dan worden darmkrampjes mogelijk veroorzaakt doordat de darmen zoveel melk niet kunnen verwerken. Zo niet, dan kon je volgens haar het beste de baby bij je nemen en laten zuigen (op de pink of aan de borst, als je melktoevoer dus niet te hard gaat), beiden werken pijnstillend. Constant aan de borst lijkt me niet wenselijk, dan heb je misschien ook dat de darmen te veel moeten werken. Maar dit laatste is dus mijn mening, niet het advies van de lactatiekundige.

3 jaar geleden

Op aanraden van de kraamzorg gebruiken wij dit! Na 2 dagen zijn de krampjes bij onze baby een stuk minder. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/metagenics-bactiol-mini-60014144?skuid=014144

3 jaar geleden

Reactie op Brmo

Vreselijk die Darmkrampen. Wij hebben nu al 4 uur een krijsende baby. Heb h ...
Ja, het is zo zielig! Ik ben benieuwd hoe sab simplex je bevalt. Dat is voor ons de volgende stap. Nu, na 5 uur onrust, is onze kleine eindelijk enigszins tevreden met zn kersenpittenzak. Maar ik zie nog niet dat dit het einde is voor vannacht.

3 jaar geleden

Vervelend is dat hè. Wij houden onze dochter minstens 2 min rechtop na elke voeding voor een paar boeren en hebben onder de achterpoten van het bedje 7 cm aan boeken gelegd en die combinatie helpt. Ze huilt minder na het voeden en slaapt eigenlijk zo'n 3-4 uur door.

3 jaar geleden

Ach hier ook ja, zo zielig! Ik heb een warmtemaantje (kersenpitzakje voor baby’s) en die leg ik op zijn buikje. Ook vindt hij het heel fijn om gewoon op mn borst te liggen dus ik houd hem lekker dicht bij me.

3 jaar geleden

Reactie op L1310

Ja, het is zo zielig! Ik ben benieuwd hoe sab simplex je bevalt. Dat is voo ...
Tot nu toe gaat het wel beter, net eerste keer pro biotica erbij gegeven. Hopelijk een goede nacht zonder teveel krampen , kreunen en persen 🙏 hoe is het vandaag bij jullie gegaan?

3 jaar geleden

Wij hebben hier hetzelfde. Na elke voeding kan hij zich behoorlijk wakker houden met krampen. Ene dag gaat wel iets beter dan de andere. De eerste dagen na geboorte was het echt hard huilen, toen in kraamweek infacol gestart. Krampen zijn toen wel doorgezet naar na iedere voeding maar zonder heel hard huilen. Nu is het meer kreunen en een jengeltje + zichzelf wakker houden. Of die infacol echt iets doet weet ik dus niet, maar het heel hard huilen heeft die niet meer laten zien (afkloppen 🤞🏻). Wel zijn we nu probiotica gestart omdat het gewoon heel vervelend voor hem is dat hij niet in slaap of in diepe slaap kan komen na voeding door de krampen. Vandaag voor 2e keer gehad en schijnt soms enkele dagen te duren voor effect dus hier durf ik nog niks van te zeggen. Gaat door merg en been dus snap je helemaal! Zo sneu voor die kleintjes 😪 En indd, massage, fietsen, kruik etc doet niks. En wat jij ook zegt, na huilen is er weer honger en moet er weer een fles (met borstvoeding) in. Kraamzorg zei dat dit wel kon omdat het verbruik van energie ook hoger is door het huilen etc. Dus ik zou wel weer aanleggen!

3 jaar geleden

Reactie op Kersopdetaart

Vervelend is dat hè. Wij houden onze dochter minstens 2 min rechtop na elke ...
Wat is de gedachte achter het bed iets verhogen bij de voetjes? Is er dan niet meer kans op teruglopen voeding?

3 jaar geleden

Oh dat is zooo vervelend. Je kunt niets goed doen en de frustraties lopen op. Onze kleine man is morgen 3 weken en wij hebben hier ook veel last van gehad. Wij geven flesvoeding en wat ons geholpen heeft is een combinatie van dingen. 1. Een handdoek onder het matras leggen zodat het hoofdje hoger ligt dan de maag. Dit helpt ook voor de terugloop van de melk. 2. Een kipkep gebruiken en op zijn buikje leggen. Voor onze man hoeft het niet eens warm, de druk is al voldoende om de lucht er goed uit te krijgen. 3. Het stuitje masseren 1 keer per dag. Het poepen ging hier ook niet zo geweldig en daar kreeg meneer ook kramp van. 4. Een anti-colic fles gekocht. Hij kreeg tijdens de voeding te veel lucht binnen en sinds we deze fles gebruiken is het echt zoveel minder! Deze combinatie zorgen ervoor dat we van 2 uren huilen naar 30 minuten zijn gegaan en sinds 3 dagen hooguit 5 minuten (klopt het meteen even af).

3 jaar geleden

Dames mag ik vragen waar jullie sabsimplex kopen

3 jaar geleden

6 weken volhouden het hoort er helaas bij...

3 jaar geleden

Reactie op sousoo

Dames mag ik vragen waar jullie sabsimplex kopen
Ik heb het op bol.com gehaald haha