12 Reacties
2 weken geleden
Zo naar en heel erg herkenbaar… misschien een gekke vraag hoor, maar hebben jullie bepaalde intoleranties in de familie zitten? Vaak wordt er standaard aan zuivel gedacht, maar is coeliakie en koemelkeiwitallergie bijv. ook uitgesloten? Ook dit kan voor darmproblemen zorgen. En eet ze alles volkoren? Of ook witte producten. Gaat het soms wel beter? En wanneer merk je dat het beter gaat. Sorry heel veel vragen dit, probeer mee te denken.
2 weken geleden
Wat ontzettend sneu voor jullie kindje. Helaas ook heel herkenbaar. Heb ook het gevoel dat je op een gegeven moment wordt weg gezet als zeur. En iets anders dan zakjes ophogen is er niet.
Op welke allergieën is ze getest?
Ook kan er in het ziekenhuis met een speciaal drankje of pilletje (weet het niet precies) nog worden gecheckt of er iets mis gaat in de darmen.
Bij ons heeft uiteindelijk de osteopaat het beste geholpen. Kost wel wat elke keer. Door een testje kwam er bij de oudste uit dat citrus en chocolade zorgen voor verstopping.
2 weken geleden
Reactie op JJ-88
Wat ontzettend sneu voor jullie kindje. Helaas ook heel herkenbaar. Heb ook ...
Hoii mag ik vragen wat voor een testje bij de osteopaat precies? Ben ook heel erg zoekende
2 weken geleden
Reactie op Anoniem123abc
Hoii mag ik vragen wat voor een testje bij de osteopaat precies? Ben ook he ...
Het is al weer lang geleden, dus ik moest even terug zoeken hoe het ging. Ik vond het enorm zweverig, dat weet ik nog wel.
'Een osteopathische "allergietest" werkt anders dan een medische; osteopaten gebruiken vaak manuele kinesiologie (spiertesten) waarbij ze een zwakke spierreactie (zwakte in de arm) meten als indicatie voor een voedsel- of stofovergevoeligheid, terwijl ze de patiënt dat stofje laten vasthouden, in plaats van een officiële huid- of bloedtest uit te voeren.'
2 weken geleden
Hoi hoi, ze is op allerlei ziektes getest die darmproblemen kunnen veroorzaken en op coeliakie. Ze neemt bijna niks zuivel en lactose denken ze niet aan in het ziekenhuis. Ze eet volkoren/meergranen producten. Alles zoveel mogelijk met vezels en we eten/koken met zo puur mogelijke ingrediënten.. Laatst heeft ze 1 nacht doorgeslapen en die dag was een (slechte voedingsdag) wat wij normaal niet doen, maar omstandigheden waren anders. Ze had een wit broodje op, worstenbroodje op, fruit, toetje, en haar melk. Dus volop lactose volop gluten en toen sliep ze wel door? 1 nachtje gehad. En daarna weer drama. Ik wil inderdaad ook alternatieve dingen gaan proberen, maar welke helpt echt? Niet alleen met een stokje om je kind heen zwaaien zegma. 🙈
2 weken geleden
Reactie op AlishaK
Hoi hoi, ze is op allerlei ziektes getest die darmproblemen kunnen veroorza ...
Is ze ook op de genen voor coeliakie getest? Normaal doen ze alleen een antistoffentest en dat zegt iets over dat moment. Als ze de genen heeft, kan ze het later nog ontwikkelen en moet je opnieuw antistoffen testen.
vorige week
Reactie op Anoniem123abc
Zo naar en heel erg herkenbaar… misschien een gekke vraag hoor, maar hebben ...
Geen intoleranties , en ze is zo een moeilijke eter erbij ook nog. Aan de reacties te zien hier levert dit ook niet zoveel op. Ik kan die osteopatische allergie test proberen. Ik ben nu gluten vrij al 1 week aan het uitproberen, maar nog steeds geen verbetering.. 😔