1432 Reacties

één jaar geleden

Oh ja, the horror. Hier ook elke nacht om de 2 à 3 uur wakker. Zoontje is 20 weken. Vanaf half 4/4 uur wil hij überhaupt niet meer in z'n bedje slapen, maar bij ons in bed. Overdag doet hij ook alleen maar slaapjes van 30 minuten. Daarna is ie een uur wakker en dan slaapt ie weer 30 minuten. Zo doet hij dus wel 5 slaapjes overdag. RAMP! Onze dochter sliep op deze leeftijd al lang en breed 7 uur achter elkaar en sliep met 6 maanden door. Gaat nu echt niet gebeuren 😒

één jaar geleden

I feel you! Hier is het echt regelrechte ellende atm. Om 19u een fles, 23u een fles (proberen we nu te vervroegen naar 22u), nachtvoeding op verzoek meestal rond 3u, en dan 7u weer de fles. Maar tussendoor HEEEL vaak sussen, tutje erin, weer even bij ons leggen, nog een keer in eigen bedje proberen en op repeat. Ik slaap al 4 maanden niet meer dan max 2u in een nacht 😅 En net toen we dachten het eureka moment te hebben afgelopen weekend (we hoefden er maar 1x uit naast de nachtvoeding!) is het nu natuurlijk weer helemaal drama 🤣 Het is natuurlijk heel aandoenlijk dat onze babies ons nog zo nodig hebben en ik probeer er maar zoveel als lukt van te genieten, maar men wat is het zwaar af en toe. Lieve nachtmama's en -papa's jullie zijn niet alleen ❤️

één jaar geleden

Same here……… om 18:30 fles, 23:00 +- weer fles met rijstebloem. En dan om 02:00 klokslag wordt onze dino weer wakker, speentje erin, soms half uur, uurtje mee te rekken. Dan 03:00 mini flesje, daarna slaapt ze door tot 06:00/06:30 en dan begint de dag 🤣…. Ik ben ook echt zoooooo moe, ik hoop zo dat er binnenkort verbetering in zit. Probeer echt vertrouwen te hebben, maar vind het lastig soms positief te blijven haha;). Heel fijn dat ik echt niet de enige ben dus… kleine troost

één jaar geleden

En dan de standaard vraag; slaaptie al door? Ik las laatst op een ander topic dat iemand zei; hoe gaan de nachten? Dat klinkt toch zoveel beter!

één jaar geleden

Mijn prematuurtje is nu 6 maanden en slaapt ook nog niet door. Ze gaat rond 20.00 uur naar bed en slaapt dan best een tijdje, meestal komt ze ergens tussen 0.00 en 1.00, daarna weer om de 3 uur. Ik leg haar na de eerste nachtvoeding altijd gezellig bij mij in bed, daar geniet ik zo van! Overdag komt ze ook nog steeds om de 3 uur. Ik vind het gezellig, maar ook heel vermoeiend. Lig er elke dag totaal afgedraaid om 22.00 uur in. Ik geef borstvoeding, dus de nachten zijn voor mijn rekening. Prima hoor, maar ik merk het wel in het intiem zijn. Dat komt er gewoon niet van en daar baal ik dan weer van. Afgelopen nacht kwam ze ineens voor het eerst om 3.30 pas!! Wist niet wat me overkwam..

één jaar geleden

O same here! En dan krijg ik nog te horen van iedereen hij zou het toch moeten kunnen want hij is zwaar zat! Oke dat is onze Luuk ook 17 weken en ruim 8 kilo 🙈 maar ja hij vraagt toch echt zelf om de fles is niet te troosten. Tussen 18 en 19 de fles erin, en dan afwachten wanneer die komt soms om 12 soms om 2 of om 4 en standaard rond 6 uur. Verschrikkelijk. Zo blij dat je deze topic geopend hebt. In de november 2020 groep toen veel steun aan gehad 😊 zo af en toe komen daar als nog berichtjes in te staan, en dan denk ik o fijn ben niet de enigste.

één jaar geleden

Langer dan 3 uur slapen is mijn dochter wel een paar keer gelukt maar het is echt op een hand te tellen. Sommige nachten is ze zo onrustig dat ik bijna elk uur wel voorbij zie komen. Ooit zal het wel bijtrekken. Hoop ik. Soms lig ik tegelijk met de baby om 19 uur op bed om het een beetje vol te kunnen houden allemaal.

één jaar geleden

Reactie op Simone00

I feel you! Hier is het echt regelrechte ellende atm. Om 19u een fles, 23u ...
Hier exact hetzelfde. 19-22-3-7, maar dat sussen... Verschrikkelijk

één jaar geleden

Hier ook vrijwel elke nacht meerdere voedingen. Vaak rond 19:00:(21:00)/22:30/01:30/03:30/07:30 Behoorlijk vermoeiend dit, heel af en toe red ze het met 1 of 2 nachtvoeding(en), maar die keren zijn op 1 hand te tellen.. 🙈 Ik probeer positief te blijven al valt het me zwaarder dan ik van te voren had verwacht. Slaaptekort heeft zoveel impact op het dagelijks leven!

één jaar geleden

Hahaha, echt hè! Ik sta er juist zo versteld van dat er blijkbaar kindjes zijn die dat wel al doen. Volgens mij liegen ze gewoon allemaal 🙈🤪 Ik heb ook nog een peuter van 3,5 die mij juist sinds de zwangerschap opeens weer een keer of 6 per nacht wakker maakt. Daarbij nu dus een baby van 4 maanden die nog 2 a 3 komt in de nacht... Ik ben soms blij dat ik doorheb dat dat mens in de spiegel ikzelf ben 🤣

één jaar geleden

Ook ik zit meerdere keren per nacht met mijn ventje en een fles. Ik verlang naar een nacht door te kunnen slapen. Al is het maar één keer. Mijn schoonmoeder roept nu steeds 'Nou zal hij toch al wel door moeten slapen?'. En dat op een toon alsof er iets ernstig mis is met hem. Nee Gerda...hij mag nog komen voor een nachtfles, dit is helemaal niet gek. Maar het voelt wel gelijk alsof je van alles niet goed doet. En vooral als je man zich dit ook gaat afvragen.

één jaar geleden

Ik meld mezelf deze nacht Papfles op om 19 180cc 12u 120cc 4u 60cc Ben bang dat ie straks om 6 ook weer komt standaard 😪 Schoonmoeder zegt ook het is toch niet nodig moet hem niet standaard de fles geven dan went ie daar aan. Ik zo hij krijgt alles bij elkaar totdat ie gedronken heeft. Alleen pikt ie niet. Ik zo we geven al stukken minder. Morgen geen pap fles hopelijk helpt dat weer want zins ie die heeft komt ie om 12 uur terwijl die eerst rond 2 uur kwam.....

één jaar geleden

Oh halleluja voor dit topic. Onze dochter gaat naar bed (met ervoor een fles) rond 19u. Heel soms wordt ze dan pas tussen 3 en 4 wakker en dan tussen 7 en 8. Veel vaker weer tussen 24 en 2 en dan om 5 weer om dan om 8u terug honger te hebben. Ze drinkt ook maar Max 150 omdat ze niet meer op krijgt, veel vaker zelfs maar 100-120cc. Ben sinds 3 weken volledig overgeschakeld op flesjes na borstvoeding.

één jaar geleden

Reactie op NathalieA

Mijn prematuurtje is nu 6 maanden en slaapt ook nog niet door. Ze gaat rond ...
Oh ja, intimiteit is ver te zoeken. Ook geen behoefte aan, maar wel schuldgevoel. Maar goed, als je in bed ligt wil je elke minuut benutten om te slapen 😅

één jaar geleden

Reactie op kaatje176

Oh ja, the horror. Hier ook elke nacht om de 2 à 3 uur wakker. Zoontje is 2 ...
I feel youu.. Hier net zo, vanaf 04:00u wordt ze echt onrustig. En dan niet te beginnen over die hazenslaapjes inderdaad, hier gaat het wel iets beter. Merk je dat hij in ieder geval wel genoeg heeft aan die slaapjes of wordt hij dan ook cranky? Zo zie je maar hoe anders het kan zijn bij de een.

één jaar geleden

Reactie op Simone00

I feel you! Hier is het echt regelrechte ellende atm. Om 19u een fles, 23u ...
Wauw! Super zwaar he.. Vooral het uit bed gaan voor de speen en weer terug, dat is zooo vermoeiend. En zo irritant wanneer ze ons foppen met een keertje wel iets langer te slapen en de volgende dag, BAM back to reality..

één jaar geleden

Reactie op Mandy93

Same here……… om 18:30 fles, 23:00 +- weer fles met rijstebloem. En dan om 0 ...
Ik wil dus ook beginnen met rijstebloem, het is dus niet zo dat ze daar iets voller van raken en langer slapen? Super zwaaar, ze zeggen dat ze langer slapen als ze daar aan toe zijn. Nou... I'm waiting. En nee, alleen ben je zeker niet.

één jaar geleden

Reactie op Vkaline

En dan de standaard vraag; slaaptie al door? Ik las laatst op een ander top ...
Ik ga zo slecht op die vraag, alsof dat het belangrijkste is. Het is letterlijk "Hoe is het met de kleine? Slaapt ze al door?". Er zijn ook andere dingen die je kunt vragen hoor, tering.. Hoe gaan de nachten klinkt inderdaad al een stuk beter maar vraag me liever niks erover tot ik er zelf over begin haha.

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Ik ga zo slecht op die vraag, alsof dat het belangrijkste is. Het is letter ...
Ja nou dit inderdaad. Alsof je alleen in de nacht een kind hebt.. vraag gewoon niks over slapen, als iemand er iets over kwijt wil hoor je het vanzelf toch? Gewoon een ‘hoe gaat het?’ En ‘ben je al gewend aan het nieuwe ritme?’ Lijkt me voldoende

één jaar geleden

Reactie op NathalieA

Mijn prematuurtje is nu 6 maanden en slaapt ook nog niet door. Ze gaat rond ...
Blijft ze na de nachtvoeding dan bij jou in bed slapen? En dat ze overdag om de 3 uur komt, das wel goed toch? Te lang slapen overdag is vgm ook niet echt optimaal (dacht ik). Hier net zo, geef ook bv, dus doe de nachten al 5 maanden in mijn uppie. En voorheen kon ik haar niet eens in bed neerleggen om dan beneden te chillen met mijn man, dat was hele tijd op en neer. Nu lukt het dus wel en is dat onze knuffeltijd. Niet te lang, want ik weet dat ze zich snel meldt en tegen de tijd dat ik in bed lig, kan ik er zowat weer uit.Kan je niet "plannen" om intimiteit op te zoeken vanaf 20:00u dat ze naar bed gaat? Wat heeeerlijk dat ze zo laat kwam, laat ze het aub volhouden.