1446 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Zeeenn
Hier nog 1 die het even niet meer trekt. Die van mij kwam vannacht om 00:15 ...
Wauw🤯🤧... zo zwaaar voor jou ook geweest joh. Kan alleen maar zeggen dat ik echt respect voor je heb. Is dit bij jou elke keer zo of vannacht was even more dramatic?
Jij niet alleen. Heb ook even gehuild vannacht hoor. En nu natuurlijk mom-guilt over het feit dat ik me boos heb gemaakt erover.
CB gaf mij ook het advies om nachtvoeding af te bouwen en als ze zich meldt, probeer ik eerst te sussen met de speen. Maar 8 vd 10 x werkt het natuurlijk niet en wil ze gewoon weer voeding. Weet ook dus echt niet wat ik moet doen..
Maar bij jou, afbouwen met de scheppen zodat er uiteindelijk alleen water overblijft en ze niet meer hoeft? Is dat het?
één jaar geleden
Reactie op EARTHCHILD
Mijn man die wil wel vaak helpen maar voel altijd dat het mijn verantwoorde ...
Nou wel fijn dat hij even met haar buiten is zodat jij bij kan tanken!
Ik merk aan mezelf dat ik meestal niet uitgeruster ben omdat bijslapen van korte duur is. Maar als ik ontspannen ben helpt dat me wel dat ik ‘meer’ aan kan zeg maar.
Sterkte 🍀
één jaar geleden
Reactie op EARTHCHILD
Wauw🤯🤧... zo zwaaar voor jou ook geweest joh. Kan alleen maar zeggen dat ...
Nee gelukkig niet elke nacht, alleen vannacht maar na 6 maanden geen slaap raak je behoorlijk wanhopig dan. Ja ze blijven volhouden afbouwen met de scheppen tot aan water of maximaal 100cc volledige voeding. Dus heb nu weer een constructie bedacht, 1e fles in de nacht 100cc volledige voeding en eventueel 2e fles van de nacht de afgebouwde waterige fles. Kijken of dat wat is.
één jaar geleden
Reactie op JG2
Het komt écht goed, ook al voelt het nu niet zo! Misschien een iets om naar ...
Ik hoop het zo, zag het even heel zwart wit allemaal… wordt zo onzeker ervan en het breekt me op.
Ik denk niet dat het te maken kan hebben met overdag teveel slapen, want soms heeft ze ook slechte dagen overdag met slapen en is snachts ook een rommeltje.
Ik heb mijn dochter voor het eerst logeren…. Bij een vriendin van mij. Ik moet even echt een nacht opladen om morgen weer de beste, vrolijke lieve moeder te kunnen zijn voor mijn kids. Maar toch voelt het als een stukje falen….
één jaar geleden
Reactie op Mandy93
Ik hoop het zo, zag het even heel zwart wit allemaal… wordt zo onzeker erva ...
Hulp vragen en accepteren is hartstikke sterk👏 heel goed van je.
één jaar geleden
Vraagje voor de dames die kv geven: hebben jullie getest met grotere of juist kleinere flessen geven? (Groter want meer vol. Of kleiner omdat kindje gewend is geraakt aan nachtvoedingmomenten). Benieuwd naar ervaringen!
één jaar geleden
Reactie op manonnetje
Vraagje voor de dames die kv geven: hebben jullie getest met grotere of jui ...
Ik heb geprobeerd:
Grotere flessen voor het na bed gaan
Grotere flessen met de late avondfles
Rijstebloem in de flessen
Kleinere flessen tijdens de nachtvoedingen
Nachtvoedingen aanlengen met water
Overdag grotere flessen en in de nacht kleinere flessen
Speentje
Op verzoek van ritme in de nacht en dan flessen kleiner maken
Voor ons werkt het volgende:
Overdag flessen rond 7-11-15-18.30 met 180 cc. Daarna gaat ze de nacht in en krijgt ze op verzoek. Hoe vroeger in de avond dan laat ik ze 180cc. Tot een uur of 12/1 doe ik ongeveer 180cc. Hoe later, hoe kleiner. Rond 2 uur doe ik 150cc. Als ze om 5 uur nog eens komt, krijgt ze bvb 90cc.
En verder geef ik toe aan haar behoefte en leng ik niet meer aan met water. De strijd en worsteling iedere nacht kostte ons allen meer energie als het toegeven en onze dochter is er vrolijker onder. En de laatste 2/3 nachten waren best goed!
18.30 op bed, fles om 23.30-2.00-5.00 en 19.00 op bed, fles om 23.30-5.00. Wij staan standaard om 6.30/7.00 op als onze dochter dat volhoudt
één jaar geleden
Reactie op Zeeenn
Laatst bij het consultatiebureau geweest en dit probleem besproken. Mijn kl ...
Hoe doe je dat, een soldatenbedje? Ik ben ook hopeloos. Wil het graag proberen. Hier ook een baby die met geluk per nacht 2x 1,5 uur slaapt. En anders krijssssst. Feel you mama's....
één jaar geleden
Reactie op Vkaline
Hoe doe je dat, een soldatenbedje? Ik ben ook hopeloos. Wil het graag probe ...
Deken bovenin instoppen, kind daar op leggen en dan het uiteinde over hem/haar heen leggen en instoppen. Zowel veilig als strak. Mits je natuurlijk wel een dekentje gebruikt en mocht hij iets te kort zijn dan kan je hem ook iets lager dan het uiteinde van het matras leggen en je kleine ietsjes hoger dus.
één jaar geleden
Ik heb weer contact gehad met het CB en zij adviseerde mij om de kleine meid meer vast voedsel overdag te gaan geven en de nacht in te gaan met pap ipv gewone fles. Dit gisteren voor het eerst geprobeerd en ze heeft voor het eerst 7 uur aan een stuk door geslapen!!! CB heeft met mij haar schema doorlopen met eten en dutjes en concludeerde dat ze gewoon echt toe is aan meer vast voedsel. Dus in de middag brood gaan geven en porties groenten nu uitbreiden met ook aardappels of rijst en vlees of vis. Gisteren 90gr. Groenten gegeven rond 7 uur en om half 9 een papfles. Ik gebruik van Hipp de multigrain, is een soort Brinta maar dan voor 6+, daar had ze ook nog 160ml van op. Als het vanavond weer zo is dan denk ik dat we goed op weg zijn.
één jaar geleden
Reactie op Zeeenn
Ik heb weer contact gehad met het CB en zij adviseerde mij om de kleine mei ...
Wat fijn dat het zo een goede nacht was! Hoe concludeerden zij dat ze toe is aan meer vast voedsel?
één jaar geleden
Reactie op manonnetje
Wat fijn dat het zo een goede nacht was! Hoe concludeerden zij dat ze toe i ...
Omdat ze eigenlijk al 3x per dag vast voedsel kreeg en de porties ook al groter werden, daarbovenop op ook omdat in de nacht ze echt wakker werd voor de fles en het was niet als troost maar echt vanwege honger. Hierdoor is de bedoeling dus zoveel mogelijk gedurende dag zodat de nacht ze niet meer nodig heeft en mocht ze komen dan zo waterig mogelijk aanmaken. In ons geval 180+2, anders wilt de door de nacht voeding niks overdag.
één jaar geleden
Mij vragen ze ook altijd of het niet gewoon honger is. Ik weet zeker dat het niet zo is want nachtflessen veranderen niets aan de situatie. Ze wordt nog steeds elk uur schreeuwend wakker. Ik ben bang dat het een gewoonte aan het worden is. Ik kan niet meer. Zie zo op tegen elke avond en nacht. Ik weet gewoon niet meer wat werkt. We hebben werkelijk alles al geprobeerd. Ik wil eigenlijk van de speen af want ik heb het idee dat het dat is. Die moet ik namelijk zo'n 20x per nacht terugduwen. Sorry voor het gezeik, maar ik houd het gewoon niet meer vol. We gaan in mei naar een osteopaat. Op hoop van zegen dat zij iets voor ons kan betekenen🥲.
één jaar geleden
Reactie op Kersopdetaart
Mij vragen ze ook altijd of het niet gewoon honger is. Ik weet zeker dat he ...
Mag je hier gewoon kwijt hoor. Snap je radeloosheid wel. Als je wilt stoppen met de speen kan je het beste in 1 keer stoppen en ff doorbikkelen een paar dagen hoorde ik gisteren op een webinar van de slaapclub. Anders raakt je kindje alleen maar gefrustreerd als hem kapot knipt bijvoorbeeld want fan heeft hij/zij wel de speen maar kan er niks mee.
Ik heb vandaag huilend bij het consultatiebureau gezeten omdat hier ook steeds slechter ging met slapen. Ze hebben zijn oortjes en alles nagekeken en samen hebben ee alle klachten langs gelopen(exceemklachten, veel spugen en dus heel slecht slapen dn veel wakker worden) conclusie: misschien is het koemelkallergie, ga eens pepti proberen. Dus daar zijn ee nu gelijk mee gestart. Hopelijk zijn we er nu achter wat de oorzaak is.
één jaar geleden
Reactie op Kersopdetaart
Mij vragen ze ook altijd of het niet gewoon honger is. Ik weet zeker dat he ...
Ohhh ik voel je zo, CB zegt wel elke keer tegen mij dat ik als moeder het beste weet wat mijn kind nodig heeft en ik dus altijd naar mijn gevoel moet luisteren. Dus als jij denkt dat het de speen is dan is de kans ook groot dat dat het ook is. Mijn kind is redelijk groot geboren en had vanaf dag 1 al grote honger en verdeelde het steeds vaak over de dag, dus ben eigenlijk niet eens verbaasd dat die van mij nu nog alleen maar wilt eten 😂 Ben ook bij een osteopaat geweest maar ze had niks, alleen een klein beetje druk in haar nekje waardoor ik haar hoofdje ietsjes hoger moet leggen als ze gaat slapen🤷🏼♀️ Hoop voor jullie dat het wel echt helpt!
één jaar geleden
Ooh poeh ik trek het niet meer. Wat doe ik fout.. 19.00y voeden en naar bed om 23.00u anderhalf uur bezig voor ze weer slaapt. 4.00u weer wakker en nu pas weer in mijn armen in slaap. Moet niks van der speen weten wil alleen mijn borst. Ik ben zo moeeee
één jaar geleden
Grapje.. dat slapen duurde precies 5 minuten om daarna weer wakker te worden.
Maakt niet uit wat we doen ze slaapt gewoon niet