4 Reacties
3 maanden geleden
Op deze leeftijd is het wel nodig om het heel plat te zeggen. Dus geen zachte woordjes zoals voor eeuwig in slaap. Dan kunnen ze bang worden om te slapen namelijk. Toen onze kat is overleden heeft onze zoon hem nog even geaaid en ging hij mee naar het crematorium. Toen we de urn kwamen ophalen was hij ook mee. Hij heeft het er nog wel eens over en vroeg laatst zelfs of we nu ook weer een nieuwe kat erbij mogen. Onze kat is begin mei overleden dus ik vind het best knap dat hij er nog regelmatig over begint. We hebben hem dan wel weer verteld dat het een sterretje is geworden net zoals opa. Dat was voor hem beter te begrijpen omdat opa een jaar eerder was overleden. Met het concept kan hij natuurlijk niet ontzettend veel, maar zo zwaaien we in de nacht wel vaak nog even naar opa en de kat
2 maanden geleden
Oh bizar wij hebben dit vorige week meegemaakt. We hebben hem verteld dat hij "er niet meer is". Dat hij is overleden. Eigenlijk was dat genoeg want hij heeft er verder niet meer naar gevraagd. Had me nog voorgenomen om, als hij verder vraagt, te zeggen dat het nu een mooie ster aan de hemel is geworden. Eigenlijk zoals het bericht hieronder. Dus mocht hij er nog eens over beginnen dan zeggen we dat.
Over eeuwig slapen, oud of ziek ben ik ook niet begonnen omdat ik dacht dat dat vooral bang kan maken.
2 maanden geleden
Reactie op Rowena11
Oh bizar wij hebben dit vorige week meegemaakt. We hebben hem verteld dat h ...
Ja, wij zijn ook eerlijk geweest. Geen slapen of etc.. Hij begon wel zelf te zeggen dat het konijntje naar het bos is, daar heb ik al snel het konijnenbos van gemaakt anders krijgen we hem misschien nooit meer mee naar het bos 馃槀 dus nu zegt hij wel dagelijks: konijntje is gaan springen met andere konijntjes in het konijnenbos. Dus voor nu alles ok茅
2 maanden geleden
Wij hebben het laatst met de hond van haar opa en oma gehad (waren hele dikke maatjes) gewoon gezegd hoe het was, dat de hond dood is. Zeker geen andere termen gebruiken zoals slapen, dit kan veel angsten geven! Dood hoort ook bij het leven, en daar leren we haar ook over. (Oma die ze nooit heeft gekend die bijv. Overleden is)