6 Reacties
4 maanden geleden
Wij straffen niet maar in dit soort gevallen haal ik hem van de bank af en zeg ik iets van "mama heeft gezegd dat je niet op het randje mag staan". En als hij het heel vaak doet zou ik hem zonder iets te zeggen ervan af halen.
Eigenlijk niet veel anders dan toen hij nog een baby was. Veel herhalen maar dan lijkt t uiteindelijk te werken.
Geloof eerlijk gezegd niet zo dat straffen werkt, zeker niet op deze leeftijd.
Tot slot, ik probeer te zorgen dat hij vooral aandacht krijgt als hij niet aan het uitdagen is.
4 maanden geleden
Wij straffen niet. Wel consequent blijven, rustig blijven, nee zeggen en eventueel uit de situatie halen. Verder weinig aandacht aan geven. Soms kan het ook helpen om af te leiden. Ze testen je uit en blijven proberen. Het is een fase, die veel van ouders vraagt.
Ik zit nu in een fase met mijn dreumes dat ze niet goed tegen nee kan. Dus ze begint gelijk te sippen als ik nee zeg.
4 maanden geleden
Ik straf in principe niet, maar als ik iets 1064 x heb herhaald en ze doet het alsnog, zet ik haar op de stoel. Tis meer een time out? Wij geven haar dan ook even geen aandacht. Soms wordt ze pissig en is t trappen/huilen en zoals vandaag bijv, ging ze rustig zitten met haar knuffeltje. Minuten later weer aangesproken en toen was t weer vrede.
4 maanden geleden
Hier zou een time-out niet werken. Dat zou hij nu echt nog niet begrijpen en daar zou hij ook niet rustig en stil blijven zitten (hij zit namelijk nooit stil). Ik herhaal veel, zo rustig maar zo duidelijk mogelijk en probeer hem daarna af te leiden en/ of uit de situatie te halen.
4 maanden geleden
Reactie op Also
Wij straffen niet maar in dit soort gevallen haal ik hem van de bank af en ...
Dit!
Straffen heeft geen zin, leren ze niet van, is aandacht op negatief gedrag, zeker op deze leeftijd.