10 Reacties
6 maanden geleden
Het is heel normaal! Ze raken gefrustreerd over alles wat ze bijna kunnen, maar nog niet helemaal en dan worden ze BOOS!
Het is vooral uiten van frustratie, dus echt heel normaal!
6 maanden geleden
Pfff mijn dochter kan er ook wat van. Heel pittig karakter. Ligt vaak op de grond als ze boos is, of ze gooit met spullen😅 Kan totaal niet spelen met een ander kindje want alles is van haar. Over 5 weekjes komt baby #2, ben heeeel benieuwd 🙄
6 maanden geleden
Reactie op Mommyofjuun
Pfff mijn dochter kan er ook wat van. Heel pittig karakter. Ligt vaak op de ...
Oeeeeh ja pittig hè! Onze dochter heeft idd ook wel pittig karakter.. en dan nu deze fase pfoehhh dubbelop haha! Oeh dat is spannend! Succes in ieder geval met de laatste weekjes! 😊
6 maanden geleden
Reactie op lhks1990
Ja precies.. hoe ga jij ermee om? Als ze zo boos zijn? Weet het soms gewoon ...
Ik onderga het maar gewoon meestal hahah. Bij ons uit het zich vooral in enorm aan mij plakken. Nu het lekkerder weer wordt merk ik wel dat ze buiten haar energie meer kwijt kan en dat scheelt ook wel!
Of ik probeer haar af te leiden met iets anders, in de spiegel kijken werkt hier goed!
6 maanden geleden
Het is heel gewoon kindergedrag en een fase die erbij hoort. Een vorm van frustratie uiten omdat ze wel willen maar nog net niet kunnen en vaak kunnen ze het nog niet in woorden uitdrukken dus krijg je het in een vorm van een driftbui oid. Ik laat het vaak maar even gebeuren en houdt haar wel in de gaten dat ze zichzelf niet bezeerd. Blijft vooral zelf heel rustig en praat ook rustig op haar in of als ik het idee heb dat ze zichzelf niet onder controle weet te houden pak ik haar bij me en ga rustig tegen haar praten.
“Rustig maar, niks aan de hand, wat is er nou, kijk mama eens aan, even kroelen, komt goed of zal mama jou even helpen (en dan samen nog eens proberen).” Of ik leid haar af met iets anders dat helpt vaak goed (haar broertje van 16 weken is dan de optimale variant van afleiding: “kom zullen we hem even gedag gaan zeggen, knuffelen of een kusje geven en zeg maar hoi of dag”) dan moet ze wel rustig worden om dat te kunnen doen en dat werkt vaak goed.