26 Reacties

24 dagen geleden

WAT zeg je?!?! Ik vind dit ziekelijk en smerig! Je stelt je absoluut niet aan. Wat je schoonmoeder heeft gedaan is niet oké. Ik zou hier zeker iets van zeggen en mijn kinderen zouden hier niet meer logeren. Ook niet na de borstvoedingsperiode

24 dagen geleden

Oh ik krijg hier echt rillingen van!🤢😭

24 dagen geleden

Je stelt je absoluut niet aan. Dit is ver over de grens en kan absoluut niet. Absoluut bespreken!!!

24 dagen geleden

Even los van wat je schoonmoeder deed snap ik overigens wel dat je dochter het niet begreep dat ze opeens geen borst meer kreeg snachts terwijl ze dat zo gewend is, misschien voor toekomstige logeer partijtjes toch een flesje klaar hebben staan? Ik heb mijn zoontje ook tot voor kort de borst gegeven en ben op een gegeven moment eerst over gestapt op flesjes poedermelk en toen heb ik die afgebouwd dat helpt wel met logeren.

24 dagen geleden

Nee je stelt je niet aan, dit is absoluut een grens te ver. En vooral, jij/jullie bepalen waar die ligt! Het is waarschijnlijk goed bedoeld, maar zeker omdat het niet je eigen moeder is, kan ik me voorstellen dat het vervelend voelt. Het zou daarnaast kunnen dat logeren nu nog wat te vroeg is voor je dochter. Ook wel sneu dat ze zo verdrietig was! Maar ik ben ook niet de meest ideale persoon om daar iets over te zeggen, mijn kinderen zijn nog niet uit logeren geweest 🙈 En als je het fijn vindt, kan je het bespreken, kan je ook je man laten doen. Wij hebben hier altijd de regel: jouw familie, dus jij gaat het gesprek aan, ik kan het aanraden 😉

24 dagen geleden

Ik vind het ook vreemd dat je schoonmoeder je kind aan de borst gelegd heeft. Maar ik vind het ook ondoordacht om je kind cold turkey voor het eerst uit logeren te sturen. Niet alleen is het logeren voor het eerst zonder papa en mama spannend, maar dan ook nog meteen compleet zonder de andere slaaprituelen en voeding die ze zo gewend is. Niet om het goed te praten, maar ik zou me bijna kunnen indenken dat het van hen uit ook een wanhoopsdaad is geweest in een poging je dochter in slaap te krijgen. Dus zeker bespreken, maar ook de hand in eigen boezem steken vind ik.

24 dagen geleden

Waarom heb je haar geen flesje meegegeven met borstvoeding als ze elke nacht nog krijgt, voor deze keer uit logeren

24 dagen geleden

Reactie op MamaBamboe

Ik vind het ook vreemd dat je schoonmoeder je kind aan de borst gelegd heef ...
Ik vind het ook mega vreemd hoor, andermans kind een tiet doen 😵 ik zou daar ook niet blij van worden als mijn schoonmoeder dat deed! Maaarrr idd kan ik opzich haar kant ook wel weer begrijpen dat als je dochter echt helemaal overstuur en aan het huilen is dat je op een gegeven moment als oma ook een beetje wanhopig bent, omdat je geen andere “tools” hebt om haar te troosten..

23 dagen geleden

Huh wat een raar verhaal! Nee dit is natuurlijk niet normaal, maar ik vraag me wel af wat het plan vooraf was? Jij slaapt altijd samen met je dochter én ze krijgt dan altijd borstvoeding, wat was dan de bedoeling hoe oma dit zou gaan doen?

23 dagen geleden

Het is inderdaad niet normaal wat je schoonmoeder heeft gedaan. Maar waarom je dochter uit logeren doen, terwijl je dochter nog 3x per dag borstvoeding krijgt? En omdat je al maanden niet kolft, geef je maar niks mee? Dan had je toch wel gewoon een keer moeten kolven? Je dochter je immers 3x per dag borstvoeding gewend, dus logisch dat ze daar nu ook om vroeg.

23 dagen geleden

Trouwens… no judgement maar als je (net als ik) geen zin hebt in kolven dan is het (bij mij inmiddels) echt helemaal prima om niet te kolven en gewoon een flesje kunstmelk of normale melk (als ze dit drinkt?) te geven. Ik gebruikte dan vaak van die nutrilon 3 zakjes verpakking, want een heel pak gaat kapot. Inmiddels drinkt ie gewoon koeienmelk. Moet je je wel goed bij voelen natuurlijk en je kindje moet natuurlijk wel een flesje pakken maar dat een nacht niet kolven niet meer zo’n invloed heeft op je productie vond ik iig echt een verademing 😄

23 dagen geleden

Reactie op MamaBamboe

Ik vind het ook vreemd dat je schoonmoeder je kind aan de borst gelegd heef ...
Hier sluit ik me volledig bij aan.

23 dagen geleden

Toen ik je verhaal de eerste keer las dacht ik in eerste instantie 'oh bah, dat doe je toch niet! En zeker not done!', maar na de tweede keer lezen kan ik me ook indenken dat oma heel wanhopig op zoek was naar een oplossing omdat er geen melk/flesje voor jullie dochter was. Ik zou het zeker wel bespreken, maar wel met een open blik.

23 dagen geleden

Reactie op MamaBamboe

Ik vind het ook vreemd dat je schoonmoeder je kind aan de borst gelegd heef ...
Mee eens, vreemd dat oma dit doet maar waarschijnlijk uit wanhoop. Maar hoezo ga je je kind uit laten logeren die nachtvoeding krijgt en bij jou slaapt. Dat is toch super onduidelijk. Ik had haar dan eerst geleerd uit een fles te drinken zodat iedereen haar die voeding had kunnen geven. Wat had je van te voren besproken over die voeding?

21 dagen geleden

Ik vind dit heel raar. Niemand behalve de moeder hoort de borstvoeding te geven (uitzonderingen daar gelaten zoals bij donormelk). We hebben het hier over een kind van 1,5 jaar. De borstvoeding is geen noodzaak meer zoals bij een pasgeborene. Er zijn zat alternatieven te bedenken met een beker of een lepel etc en knuffelen/wiegen. Mijn kind krijgt ook nog live bv en weigert de fles of speen. Maar als ik er niet ben, krijgt papa/oma hem ook in slaap.

21 dagen geleden

Ik zou het zeker bespreken. Aan de ene kant klinkt het raar en zou het zelf ook niet oké vinden. (Kan me ook niet voorstellen dat ik zelf ooit kind van een ander aan mijn borst zou laten sabbelen (want sowieso heb je op die leeftijd geen melk) ook geen kleinkind, maargoed. Maar misschien dat ze zelf ook het gesprek wil voeren, ten slotte heeft ze het ook verteld! Ze deed het niet stiekem. En kan idd wanhoop zijn geweest, of goeie intentie. En qua logeren, tja, je kunt niet altijd alles tevoren plannen, reden van logeren en de voorbereiding dit keer weten we hier niet, maar een volgende keer zou ik wetende wat je nu weet van tevoren bespreken wat je wensen en grenzen zijn, en ook een plannetje maken over hoe te troosten (toch kolven, koemelk, kv) en misschien thuis alvast wat oefenen. Maarja, je kunt ook niet altijd alles van te voren plannen (ziekte, oververmoeidheid, onverwachte situaties kunnen ook reden voor logeren of oppas thuis zijn) Maar iig dus het gesprek aangaan en bij naar gevoel of rare intenties zou ik t logeren wss wel even laten zitten.

20 dagen geleden

Ow dit is raar! :/ sorry dat je dit moet meemaken!

16 dagen geleden

Error.. ik weet echt niet wat ik lees. Dit hoef je niet eens uit te leggen aan haar dus bijdeze klaar met logeren.

16 dagen geleden

@TS heb je inmiddels een gesprek gehad met je schoonmoeder hierover?

16 dagen geleden

Reactie op EARTHCHILD

Error.. ik weet echt niet wat ik lees. Dit hoef je niet eens uit te leggen ...
Nou, ik vind het ook een bijzondere actie maar ik vind het ook heel raar om je kindje uit logeren te sturen zonder gekolfde melk als deze nog gewend is aan live borstvoeding en slapen bij mama. Dat is vragen om moeilijkheden.