30 Reacties

10 maanden geleden

Hier is de 1e te lief voor de wereld. De 2e is echt een enorme draak met een sky high temperament. Niet wat je wil horen waarschijnlijk haha.

10 maanden geleden

haha nee helaas tweede kind totaal niet rustiger ;)

10 maanden geleden

NOO. Helaas niet 😫

10 maanden geleden

Hahah dit is ook precies wat wij ons afvragen en hopen. Maar ik betwijfel het ook.. 🫣

10 maanden geleden

Haha ik snap echt je vraag, maar dit weet je nooit natuurlijk 😂 ik heb 2 superlieve makkelijke meiden, maar ze hebben ook allebei een eigen wil en weten echt PRECIES wat ze willen. Nu ze met zn tweeën zijn en meer samen gaan spelen (4 jaar en bijna 16 maanden) kom je weer in een nieuwe fase; delen is echt weer een heeeeeel nieuwe uitdaging 😂 Dus zelfs als je tweede wel heel makkelijk wordt kunnen de omstandigheden je weer voor andere/nieuwe uitdagingen stellen!

10 maanden geleden

Hier een makkelijke knul die nu tijdens de zwangerschap van de 2e ineens temperament krijgt of pre peuter puber fase. 30 weken zwanger van een meisje. Nou meisjes ‘zeggen ze’ zijn pittiger. Ik ben heeeel benieuwd 😂

10 maanden geleden

Hier ook de eerste echt een engeltje.. de tweede daarentegen... Echt een boef!

10 maanden geleden

Hahaha noooo, oke, dat is niet wat ik wilde horen 😂😂😂😂

10 maanden geleden

Onze dreumes is idd ook een engeltje. We hebben nu ook een baby van 8 weken, die is nu al drukker en ondernemender dat onze dreumes ooit was 😂

10 maanden geleden

Omg, ik ben nu 14 weken zwanger, onze eerste is een draak en qua slapen een duiveltje. Ik wou dat ik dit topic niet geopend had 🥲

10 maanden geleden

Hier is onze eerste ook echt een pittig draakje. Mega druk en ogen en oren te kort haha. Maar ons 2e is echt een heel stuk rustiger, makkelijker ook. Maar ook zij heeft een temperamentvolle karakter 🤣

10 maanden geleden

De tweede is hier niet rustiger. Wel veel makkelijker. Speelt makkelijker alleen/ slaapt 99% van de tijd door/ is makkelijk op te vrolijken als ie last heeft van tandjes oid. Wel heeft ie ook veel energie en haalt ie graag boeven streken uit net als de 1e.

10 maanden geleden

Ik denk dat dit altijd enorm kan verschillen. Mijn oudste zoon sliep vanaf een week of 5 door. De jongste van 15 maanden komt geregeld s nachts nog steeds. Aan de andere kant is de oudste op een bepaalde manier zelfstandiger dan de jongste

10 maanden geleden

Hier eerste een jongen en hij was vooral heel lief en zacht als dreumes. Tweede een dochter nou dat is een heel ander verhaal. 🫠 Super veel temperament en echt een kattenkop. Ook als ze goed gezind is lekker aanwezig. Twee totaal verschillende kinderen dus. 🤪🫣

10 maanden geleden

Ik heb het net andersom, 1e super lief meiske 2e echt een prinsesse diva, gut wat een temperament zit daar in.. Haha! Mijn vriendin had de 1e echt terror en de 2e super makkelijk en die durfde ook niet goed aan een 2e te beginnen omdat ze best veel werk hadden met de eerste😝..

9 maanden geleden

Hier wél de ervaring die je wilt horen dus ik post hem maar even 😅 Tweede is veel rustiger en makkelijker dan de eerste, die echt vrij heftig en pittig was. Maar eerlijk? Je kunt het niet voorspellen 🤷🏻‍♀️ Wel nog de geruststelling dat ik mijn oudste na de peuterperiode echt niet meer als pittig zou omschrijven. Hij moest gewoon zelf dingen zeggen en kunnen, dat maakte alles anders en véél makkelijker

9 maanden geleden

Reactie op bethels

Hier wél de ervaring die je wilt horen dus ik post hem maar even 😅 Tweede ...
Merci voor je reactie!! 🥰

9 maanden geleden

Och ik heb eigenlijk dezelfde angst, maar dan andersom! Eerste is zó makkelijk, sliep binnen twee maanden door en kan zichzelf zo goed vermaken. Echt een lieverd. Nu net weer zwanger en ik krijg echt paniek van m’n overtuiging dat we het nooit meer zo makkelijk gaan krijgen en dat dit dan wel een terror kind móét worden 😭. Het is natuurlijk niet te voorspellen, maar ik hoop dat het jullie meezit ❤️

9 maanden geleden

Reactie op bethels

Hier wél de ervaring die je wilt horen dus ik post hem maar even 😅 Tweede ...
Ik hou hoop na deze reactie. Merk ook wel dat mijn dochtertje ook steeds, hoe zal ik het omschrijven, beter in haar vel zit en "makkelijker" is sinds ze meer kan. Precies zo'n kindje als jouw oudste

9 maanden geleden

Twee kindjes zijn hoe dan ook verschillend denk ik. Eerste was superlief, maar veel huilen en slecht slapen en héél gevoelig. Tweede is veel makkelijker qua slapen en ook veel vrolijker (misschien omdat wij ook makkelijker zijn en ze al herrie gewend was vanuit de buik) maar heeft een veel sterker willetje. en is nóg ondernemender! Ik vond hoe dan ook een tweede gewoon pittiger, omdat je er 2 hebt om op te letten, dubbel structuur moet bieden, maar wel verschillende schema's. ene moment vond ik de een moeilijker (veel moe, huilen, net naar school) dan weer de andere (slecht geslapen, huilerig, sprongetjes) maar als ik dan de liefde tussen die twee zie, en terug kijk hoe moeilijk ik de overgang naar moeder worden vond(minder spontane dingen, verantwoordelijkheidsgevoel, terugblikken op je eigennopvoeding en het anders willen doen, zoeken naar wat nou "goed" is, etc. etc.) dan is een tweede weer peanuts 🤣 Het komt goed! linksom of rechtsom, en het verschilt per dag, maar na een jaar is het alweer zo anders dan in het begin!