25 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee, ben hier ook heel benieuwd naar. Mijn zoontje wil amper in z’n bedje slapen

2 jaar geleden

Wat vind je gevaarlijk?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Onze kleine slaapt vanaf 4,5 maand in een vloerbed! Ze is ontzettend druk en ik merk dat het haar goed doet dat ze zelf de ruimte vrijheid heeft om te bewegen. Als ze bij opa en oma in het ledikantje moet wordt ze helemaal wild. Voor nu heb ik nog een bedrekje aan de lange kant van het bed staan omdat ze nog niet zelfstandig terug in bed kan, als ze eruit kruipt/valt. Ze rolt regelmatig uit het korte deel van het bed, soms express, soms perongeluk. Er ligt een foam-mat op de grond zodat ze niet te hard valt. De voordelen zijn voor ons veel groter dan het nadeel dat ze er wel eens uit kan vallen. Het bed is maar 10cm hoog. Als ze uit bed is kan ze lekker spelen. Hierdoor is ze ook heel content als ze wakker wordt. Ze heeft ons niet direct nodig :)

2 jaar geleden

Zo ziet haar kamertje er nu uit

2 jaar geleden

Oh ik vergeet het grootste voordeel te vertellen: Het is zo fijn dat je gewoon naast je kindje kan gaan liggen! Ik geef nog bv dus voor de nachtvoeding is het al helemaal ideaal. Ook als ik haar wil troosten voor het slapen gaan of als ze ziek is ga ik naast haar liggen.

2 jaar geleden

Onze kleine slaapt vanaf 4,5 maand in een vloerbed! Ze is ontzettend druk e ...
Ik heb er 1 sinds 8 maand! Sinds we het bedje hebben slaapt ze 100x beter. Ze gebruikt heel het bed. Daarom ook mijn vraag... Sinds ze nu kan kruipen is ze er al 2x uitgevallen... Ze kruipt gewoon over de rand. Het bed lijkt goed op die van jou! Misschien moet ik er indd ook een mat naast leggen.

2 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Wat vind je gevaarlijk?
Ze is er al 2x uitgevallen

2 jaar geleden

Ik heb een vloerbed. Eigen bed en mijn zoontje z’n bed. Maar zonder hekje. Hij rolt regelmatig op de vloer en klimt dan weer zelf terug in bed. Heb het wel zacht gemaakt met dekens zodat hij niet z’n hoofd bonkt op de vloer. (Dit is een paar keer gebeurd)

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft twee matrassen naast elkaar (150cm breed in totaal) en rolt er nog uit. Hij wordt dan wel wakker omdat hij z’n hoofd bonkt.. zo’n matje is geen gek idee! Ik vind het wel lastig om hem in bed te krijgen zonder dat ik er zelf naast moeten liggen, hoe is dat bij jullie?

2 jaar geleden

Waar heb je dit bedje vandaan als ik vragen mag? 😊
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Beste aankoop ooit😄. Ik vind het ideaal: ze vindt haar bedje fijn en ik kan borstvoeding geven en weggaan. Wel weer typisch dat het een montessorihokje krijgt (en daardoor vaak duurder helaas): in onze cultuur en eigenlijk in heel veel niet westerse landen is een vloerbed heel normaal. Voor mij is het juist heel vreemd om te zien dat ouders elke keer enorm moeten bukken en een baby van 10kg uit hun ledikant moet halen (en in een slaapregressie 5x per nacht?🥲). Mijn dochter zit alleen nu in een fase dat ze ontzettend rolt en kruipt in haar slaap. Ze heeft dus al wel een paar keer flink haar hoofd gestoten tegen het bed en of de muur aan. Dit gebeurt echter ook in haar ledikant tegen de spijlen aan bij mijn ouders thuis.

2 jaar geleden

Mag ik vragen van waar jij de mat hebt om om te spelen? Ik zoek al een tijdje iets in een neutrale kleur ☺️

2 jaar geleden

Reactie op NSH1995

Waar heb je dit bedje vandaan als ik vragen mag? 😊
Van Etsy :) https://www.etsy.com/nl/listing/1157361311/huisbed-kinderbed-vloerbed-zonder-reling Ik vind de prijs-kwaliteit niet fantastisch dus zou hem niet per se aanraden. Wij hebben de pootjes afgezaagd

2 jaar geleden

Mag ik vragen van waar jij de mat hebt om om te spelen? Ik zoek al een tijd ...
Mat is van Babydan, ik heb er 3 aan elkaar gepuzzeld. Hier zijn ze verreweg het goedkoopst: https://www.proshop.nl/Kinderkamer/BabyDan-Design-foam-Speelmat-cork/3094386

2 jaar geleden

Reactie op BabyAz

Ik heb er 1 sinds 8 maand! Sinds we het bedje hebben slaapt ze 100x beter. ...
Oh sorry ik begreep het verkeerd, ik dacht dat je er nog geen had. Kruipt ze over die hoger rand? Dat is niet handig. Zou zeker een mat aanraden!

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Ze valt nog steeds vaak uit haar bedje 's nachts maar door de mat wel zacht dus geen probleem. Het probleem nu is dat ze het gevonden heeft om er uit te kruipen en begint dan te spelen of wenend op de deur kloppen...... Ze wil nu nooit meer slapen overdag. Blijft er altijd maar uit kruipen... 's avonds is ze doodop waardoor het dan geen probleem is

2 jaar geleden

Reactie op BabyAz

Hoe gaat het nu bij jullie? Ze valt nog steeds vaak uit haar bedje 's nacht ...
Wij blijven er altijd bij tot mijn zoon in slaap is. En lopen dan pas de kamer uit. In de avond als ik dat soms doe wordt hij wakker kruipt hij naar de deur en klopt dan huilend. Dan ga ik weer terug tot hij weer slaapt en loop dan weer weg. Om het bed heen hebben we of een lager matras of zo een dikke mat. Hij ligt regelmatig uit het bed haha

2 jaar geleden

Reactie op LucianaG

Wij blijven er altijd bij tot mijn zoon in slaap is. En lopen dan pas de ka ...
Ik heb dit deze middag ook geprobeerd. Na een half uur heb ik het opgegeven. Ze kruipt dan ook gewoon uit bed, komt dan eens in bed bij mij kijken en kruipt ze dan weer uit en gaat terug op de deur gaan bonken 😅

2 jaar geleden

Wij hebben ons vloerbed sinds een week in gebruik. Onze kleine is nog niet echt van het kruipen en optrekken, dus hopelijk kan ze er een beetje aan wennen voor die tijd. De eerste paar dagen ging heel goed, ze lag heel rustig en fijn. De laatste paar nachten rolt ze er wel steeds uit tegen de ochtend 😅 we hebben er een speelmatras van Nobodinoz voor liggen, dus ze landt zacht, en dan blijft ze daar ook braaf liggen tot we haar komen halen 's ochtends 😅 kan me niet voorstellen dat het comfortabel is, maar ze vindt het blijkbaar helemaal prima. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt zodra ze echt mobiel wordt!

2 jaar geleden

Echt een top bed! Mijn dochter werd elke keer wakker, omdat ze het bed raakte. Ik heb nu een 1 persoonsvloerbed en het is de beste aankoop ooit geweest. Ze draait en rolt snachts het hele bed door en word niet wakker, maar heeft nu wel de ruimte. Wij hebben 1 met hekjes, maar wel een opening waar geen deurtje etc voorzit. In het begin hebben we het voedingskussen voor de uitgang gelegd en nu ze kan kruipen hebben we hem open gelaten ze gaat pas uit bed als ze wakker word. Groot voordeel vind ik ook dat je er lekker naast kan liggen als ze onrustig is. Ik denk dat het goed is om er vroeg mee te beginnen zo wennen ze er vroeg aan dat een bed om in te slapen is en als ze sochtends wakker word heeft ze ook een gevoel van vrijheid. Onze dochter vind het namelijk sinds ze kleiner was al niks om opgesloten in een box of ledikantje te liggen.