33 Reacties

3 jaar geleden

Heb je dit niet via je werkgever geregeld? Zij betalen dan gewoon je loon door en jij hebt dan nergens last van. 🤗 dan krijg je gewoon je salaris gestort en/of het percentage waar je recht op hebt (70% ouderschapsverlof als je dat nog opneemt) Via het uwv krijg je het namelijk pas achteraf en dat is dus nadelig voor jezelf

3 jaar geleden

Bij mij gaat het gewoon via werk. 100% mn bruto salaris zonder toeslagen. Dus het UWV betaald aan hun en ik heb er verder niks mee te maken.

3 jaar geleden

Ik heb deze brief overigens ook gekregen hoor, maar in principe gaat het gewoon via je werkgever. Als je twijfelt even navragen op werk.

3 jaar geleden

Volgens mij een standaardbrief, ik heb hem ook gehad. Maar kort daarna het bericht dat alles geregeld is. Zeker niet over stressen dus🍀

3 jaar geleden

Ik heb het ook via mijn werk en vandaag deze brief ter info ontvangen.

3 jaar geleden

En gewoon 100% inderdaad. Je krijgt gewoon je salaris via je werkgever

3 jaar geleden

Geen zorgen, heb deze brief ook gehad nadat mijn werk de aanvraag had ingediend en kreeg vervolgens paar dagen voordat mijn verlof in ging de brief dat het geregeld was 👍

3 jaar geleden

Ik krijg dit via het uwv Ivm 0 uren contract

3 jaar geleden

Reactie op Iriskepp

Heb je dit niet via je werkgever geregeld? Zij betalen dan gewoon je loon d ...
Hoe bedoel je achteraf, pas na je verlof

3 jaar geleden

Ik heb sinds 2 september verlof en kreeg inderdaad dezelfde brief. Afgelopen vrijdag kreeg ik al bericht dat het is goedgekeurd en met mijn dagloon erin. Dus komt goed, haha. Ze kijken gewoon of je in aanmerking komt, thats it.

3 jaar geleden

Reactie op noma14

Ik heb sinds 2 september verlof en kreeg inderdaad dezelfde brief. Afgelope ...
Ohh fijn dankjewel.. jaa lijkt me wel ik heb altijd gewerkt..ik begreep van me werkgever dat het uwv het van hun overnam dus dat zal die dan wel hebben doorgegeven.. ik kan me hier zo druk om maken🙈

3 jaar geleden

Hoe bedoel je achteraf, pas na je verlof
Nee je salaris ontvang je bijvoorbeeld gedurende de maand. Dus op de 25 september voor heel september. Uwv betaald september vaak pas eind oktober. Ook afhankelijk of je wekelijkse uitbetaling hebt gekozen of maandelijkse betaling. Dus idd, als je via het uwv krijgt zal je helaas een maandje zonder zitten, die 4 weken zeg maar

3 jaar geleden

Ohh fijn dankjewel.. jaa lijkt me wel ik heb altijd gewerkt..ik begreep van ...
Ja daar mag je van uitgaan hoor! Hun regelen het nu verder. Ik herken de paniek, maar het komt goed, haha

3 jaar geleden

Reactie op noma14

Ja daar mag je van uitgaan hoor! Hun regelen het nu verder. Ik herken de pa ...
Ik heb ind me werkgever noh even geapt. Komt vasy goed jij heb ook een 0 uur contract

3 jaar geleden

Ik had deze mail ook, samen met mijn werkgever aangevraagd. Pas zodra mijn verlof in ging, kreeg ik bericht dat het was goedgekeurd.

3 jaar geleden

Reactie op Lientsje

Ik had deze mail ook, samen met mijn werkgever aangevraagd. Pas zodra mijn ...
En wanneer kreeg jij je salaris dan ook een maand niks zoals hier eerder was omschreven

3 jaar geleden

Reactie op Iriskepp

Nee je salaris ontvang je bijvoorbeeld gedurende de maand. Dus op de 25 sep ...
Dan krijg ik als ik 17 september verlof heb op 15 oktober nieuwe salaris van het uwv of teminste me werkgever dat is dan 4 weken later🙈🙈

3 jaar geleden

Me werkgever belde en zij alles wordt opgelost je zit sws niet een maand zonder geld. Ben wel echt blij met hem hoor als werkgever 🥰

3 jaar geleden

Ik kreeg hem ook laatst en wist gelukkig nog van m’n vorige zwangerschap dat ze gewoon bizar laat die brief sturen. Ik had toen ook stress maar komt gewoon goed hoor :)

3 jaar geleden

Ik heb de brief net binnen gehad dat mijn uitkering is toegekend (er zit wel een max bedrag aan afhankelijk van je inkomen, maar dan moet je flink verdienen). Kreeg deze 1 dag voordat mijn verlof begon binnen. Het is meer formaliteit , maar het staat er heel raar in die eerste brief. Wist het gelukkig van mijn eerste zwangerschap nog.