11 Reacties

17 dagen geleden

Hier ook heel selectieve eter (is wel 3 jaar en heeft ASS) Maar hier geven we momenteel wat hij wel lust. En als dat dan een paar dagen achter elkaar hetzelfde is. Ja, dan is dat zo. Maar anders is dat zo'n gevecht met resultaat dat hij niet eet. Nu list hij wel wat fruit. Zo heeft hij wel gegeten en dat is het belangrijkste. Het beloon-truk werkt niet want dan wilt hij de dag erna alleen maar de beloning (toetje)

17 dagen geleden

Reactie op Kyuubi

Hier ook heel selectieve eter (is wel 3 jaar en heeft ASS) Maar hier geven ...
Heeft zich dit al vroeg geuit bij hem? Hier ook echt een selectieve eter. Maar manlief is ook selectief dus zit wellicht in de genen 😅. Hij eet opsich wel veel verschillende dingen maar nooit gecombineerd. Waarin merk je ass nog meer?

17 dagen geleden

Reactie op Puk131022

Heeft zich dit al vroeg geuit bij hem? Hier ook echt een selectieve eter. ...
Zijn gedrag. Repetitieve trekjes (tippen lopen, rondjes rond eigen as, frutselen met de vingers,..) vooral in zijn eigen wereldje zitten (je zou zeggen selectief doof zijn) zijn enkele voorbeelden. Maar als je je op dat vlak 'zorgen' maakt zou ik je aanraden van naar een kinderpsycholoog te gaan, al is het maar voor gewoon informatie. En ja dit was op 2,5j bevestigd.

17 dagen geleden

Reactie op Kyuubi

Zijn gedrag. Repetitieve trekjes (tippen lopen, rondjes rond eigen as, frut ...
Nee opsich maak ik me daar niet zo'n zorgen over. Verder doet hij zulke dingen niet wat jou zoon doet. Hier is het echt het eten wat hij dus niet wilt als hij het niet kent of het niet lekker genoeg vindt

17 dagen geleden

Ik wou net een topic hierover openen want ik ben echt ten einde raad.. eerst altijd een goede eter geweest maar nu bijna maand al drama. Overdag gaat eigenlijk alles erin maar avondeten wil ze gewoon niks hebben. Ik volg voor tips..

17 dagen geleden

Reactie op EARTHCHILD

Ik wou net een topic hierover openen want ik ben echt ten einde raad.. eers ...
Heel frustrerend he!! En je weet gewoon niet wat je ermee moet doen 😅. Eet je dochter wel standaard vaste dingen of altijd verschillend of ze uberhaupt eet of niet?

17 dagen geleden

Hier eet ze nu 3 verschillende gerechten: Macaroni Boerenkool stamppot Poffertjes Maak hier altijd een voorraad van en vries het in. Als wij AVG eten eet ze maar 2 hapjes ofzo en dan heb ik altijd nog iets in de vriezer… Ik ben dus iemand die haar niet zonder eten naar bed kan sturen. Daar voel ik me niet fijn bij. Ze probeert het namelijk wel! Ze krijgt ook altijd na haar eten Griekse yoghurt. ( toetje ) Ik dwing en forceer niks, werkt alleen maar tegen en wil graag m’n muren schoon houden 🙃

16 dagen geleden

Reactie op Puk131022

Nee opsich maak ik me daar niet zo'n zorgen over. Verder doet hij zulke din ...
Op dat vlak bieden wij het aan, maar forceren niets. Werkt toch alleen maar averechts. Als hij het toch probeert, zijn we verbaal enthousiast. Al heeft hij het gewoon tegen zijn lippen gehouden/aangeraakt met de tong.

16 dagen geleden

Mijn dochter eet sinds 5 dagen al alles wat ik maak 🤞🏼 en daarvoor was het aaaaltijd drama, alles op de grond en niks eten, niet eens proeven. Ik ga eerlijk zeggen dat het me hart pijn deed als ik zoveel moeite deed en ze at niets ervan … maar nu is ze compleet omgeslagen (voor hoelang). Misschien zijn dit gewoon fases de ene keer wel andere keer niet, geen idee. 🤷🏻‍♀️ Ik kan me dochter ook niet zonder eten naar bed sturen, als ze heel slecht heeft gegeten geef ik haar zeker nog een yoghurt of een boterham, dat wilt ze wel. Ik probeer het gemakkelijk voor haar te maken. Ze kan nog niet alles met de lepel en vork eten dus ik maak het avond eten voor haar zo dat ze het kan pakken met haar vingers. Rijst maak ik van die kleine rijstballetjes van en wat in ei doen. Soms kan je er een wortel door raspen of een ander soort groente kan ook, vlees in kleine stukjes kan je er ook doorheen doen bv kip/gehakt. Als we aardappelen eten snij ik haar aardappel van te voren in kleine vierkantjes en stoom ik het boven onze eten. Ik maak daar ook soms aardappel koekjes van… Aardappelpuree met groenten en dan wat in ei dopen zodat het niet uit elkaar valt en evt nog een theelepel bloem en dan bakken in een koekenpan. Ze eet ook niet elke dag evenveel, bied wel altijd veel aan, maar “alles op” elke dat doet eigenlijk niemand zelfs ik niet dus vind ik het ook niet erg als ze niet alles op eet. don’t give up het komt vanzelf wel 💛

15 dagen geleden

Reactie op Puk131022

Heel frustrerend he!! En je weet gewoon niet wat je ermee moet doen 😅. E ...
Het is enorm frustrerend. Vooral wanneer ik zo mijn best heb gedaan id keuken na lange dag werken.. Schotel zelf haar favoriete gerechten voor, waarbij ze voorheen 2 rondes van at en zelfs dat moet ze nu niet. We eten heel verschillend en dat ging altijd prima, maar soms ook vast zoals aardappelen, pasta en rijst.

15 dagen geleden

Reactie op EARTHCHILD

Het is enorm frustrerend. Vooral wanneer ik zo mijn best heb gedaan id keuk ...
Ik herken het zoo goed! Gister ook aparte pasta voor hem gekookt die hij normaal at. Hij heeft alleen de kip eruit gevist 🥲. Hij proeft niet eens. Had hem smiddags chocopasta op zn broodje gedaan en dit heeft hij nog nooit eerder gehad. Hij kijkt ernaar en geeft het mij weer terug.....