14 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben een fietskar dus met fietsstoeltje kan ik je niet helpen (heb er wel verschillende in babypark gezien)
Van helm hebben wij de kleinste van scoot & ride. Super schattig helmpje maar ondanks het de kleinste maat is, is deze nog steeds te groot voor ons zoontje zijn hoofd. Hij wordt 20 oktober 1 jaar maar heeft wel een klein hoofdje (altijd al gehad)
2 jaar geleden
Fietshelm is afhankelijk van de vorm van het hoofd van je dochter. Ik zou naar een fietswinkel gaan en je daar goed laten voorlichten. Als je een helm hebt die niet goed zit is het schijnveiligheid!
Fietsstoeltje is afhankelijk van je wensen. Wij hebben bijvoorbeeld de Thule yepp 2 met slaaprol en windscherm. Niet de goedkoopste, naar ik wou liever niet dat de baby een kei hard fietsstoeltje had en vind de slaaprol belangrijk. Heb hem al paar keer nodig gehad.
2 jaar geleden
Onze dochter wordt 25 oktober ook 1. We hebben het kleinste helmpje gepast en gekocht van het merk Urban Iki. Bij Decathlon hebben ze ook kleine helmpjes.
We hebben het stoeltje Thule Yepp next mini met windscherm. Deze past zowel op mijn fiets als die van mijn man. Volgens mij is dit wel redelijk universeel. Alleen eventueel met je voorlicht en een mandje is het soms passen en meten.
2 jaar geleden
Wij zijn naar de fietsenzaak geweest voor een helmpje. Zo konden we verschillende passen en kijken welke het beste bij zijn hoofd past.
Wij hebben een bobike met windscherm. Ze zetten een blokje op je stuur waar je die stoel in kan zetten, als je dat blokje op een andere fiets zet dan kan je het stoeltje daar ook weer makkelijk in klikken
2 jaar geleden
Fietshelm zou ik zoals gezegd echt even naar de fietsenwinkel gaan en passen / laten adviseren. Wij hebben beide een gazelle granoble 2022 model en hebben een voorzitje van urban iki. Ook beide een soort blokje om het fietsframe waardoor zowel windscherm als stoeltje makkelijk over te zetten zijn. Mijn tip is wel ga met fiets naar een fietenzaak en vraag of je verschillende zitjes mag uitproberen, i.v.m. Stap je nog makkelijk genoeg op de fiets met het zitje erop. Kan toch wel schelen per zitje. Hebben dit zelf niet gedaan maar moest heel erg wennen, mogelijk hadden we voor een ander zitje gegaan als we dit wel hadden gedaan. Urban iki staat bijvoorbeeld om bekend wat verder naar achter te staan waardoor instap kleiner is (kwam ik na wat google werk achter).
2 jaar geleden
Ik heb de Yepp Nexxt Mini, bevalt heel goed en past op elektrische fiets. Helmpje gebruik ik niet
2 jaar geleden
Bij een elektrische fiets mag je niet zomaar ieder fietsstoeltje plaatsen (is ons verteld). Wij hebben ons advies laten geven bij de fietsenwinkel waar wij onze elektrische fiets hebben gekocht zodat we zeker weten dat we een goede hebben. Wij hebben een fietsstoeltje van urban iki met een beige/bruin windscherm. Fietshelm wil ik nog aanschaffen, dat laat ik aanmeten bij de fietswinkel.
2 jaar geleden
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe elektrische fiets met zitje. Zitje en windscherm zijn van Qibbel en helmpje is van bobibo. Wij hebben alles bij de fietsenmaker gekocht met de fiets en laten installeren.
Voor het helmpje is het denk ik wel verstandig om te passen. Die van de Decatlon zat voor geen meter. Deze xxs bam Bobibo zit wel goed voor hem.

2 jaar geleden
Reactie op lhks1990
Oh super leuk! Wij gaan dit weekend even heen met mijn elektrische fiets om ...
Ja klopt bobike! Mijn kleine vindt het prachtig, zit heel de tijd te brabbelen en te zingen
2 jaar geleden
Gazelle bloom fiets, met thule windscherm en thule yepp 2 kinderzitje (gekocht bij de fietsenwinkel)
Het helmpje hebben we gekocht bij de Decathlon, een zwarte b’twin maat xs maar de maat is natuurlijk afhankelijk van je eigen kindje