25 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben sinds vorige week van borstvoeding overgegaan op kunstvoeding. Dit doe ik dus ook gewoon nog steeds op verzoek! Bij onze opvang die volgende week start, gaan ze hierin mee. Zij noemden ook zelf dat er nu nog moeilijk een ritme in kan zitten. Voor de grap woensdag en gister bijgehouden wanneer ze komt: Wo 07:30u 80ml gespuugd 09:30u 140ml 12:00u 80ml 13:45u 100ml gespuugd 16:15u 95ml 18:45u 110ml 22:15u 70ml Do 8:30u 130ml 11:15u 140ml 14:30u 180ml 17:30u 140ml 20:00u 55ml 22:45u 90ml gespuugd 02:10u 70ml Hoe verschillend wil je ‘t hebben! Morgen naar het consultatiebureau, benieuwd of dat zij er nog iets over te melden hebben.

2 jaar geleden

Ik ben sinds vorige week van borstvoeding overgegaan op kunstvoeding. Dit d ...
Dit gaat om dinsdag en woensdag natuurlijk
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik doe dit vanaf de geboorte, ook met de tweeling van 1.5 gedaan En wat een rust in huis, heb kinderen die tevreden zijn, doorslapen en bijna niet huilen alleen als ze honger heeft. Sarah is zelf nu 3.5 maand komt 5x per dag heel soms 6x

2 jaar geleden

Reactie op Astrid94

Ik doe dit vanaf de geboorte, ook met de tweeling van 1.5 gedaan En wat een ...
Hoeveel ml drinkt ze?

2 jaar geleden

Wij geven ook flesvoeding op verzoek. Enige ritme is dat we halverwege de dag wel op een bepaalde hoeveelheid willen zitten en dat we er niet langer dan 3 uur tussen laten overdag. Voor de rest volgen we haar ! 😊

2 jaar geleden

Ik doe het redelijk op verzoek, maar merk dat daar dan toch vaak een ritme in zit. Eerst kreeg hij Flesjes van 120ml en dan kwam hij telkens rond de 3 uur. Gingen we naar 150ml, kwam hij ineens rond de 4 uur. En komt hij een keer eerder, ach dan krijgt hij die. Nu heeft hij ook gewoon huilmomenten. Waarbij ik denk... Je kan nog geen honger hebben, je bent gewoon overstuur of verdrietig ofzo. Maar op KDV geven ze dan dus na 10 a 15min huilen toch een flesje. Zo gister bijvoorbeeld al na 2 uur en 45min. Nu zijn het nog wen dagen, dus vind het ook niet erg. Vervolgens liet hij er dus 5 uur en 15min tussen. En toen moest ik weg, dus heb ik hem gewekt voor luier en flesje. Maar goed... Redelijk op verzoek dus. Hij wordt wakker wanneer het hem uitkomt. En ik doe wel Savonds altijd een laatste fles geven als wij naar bed gaan. Als ik over 1,5 week ga werken, zal ik hem wel iedere ochtend moeten wekken vrees ik. Maar laat alles redelijk los qua vaste tijden.

2 jaar geleden

Reactie op Ourwaytobaby

Ik doe het redelijk op verzoek, maar merk dat daar dan toch vaak een ritme ...
Oh ja. Qua hoeveelheid drinkt hij eigenlijk altijd fles leeg. Maar met meer geven, drinkt hij wel... Alleen spuugt hij vooralsnog meer. Dus houden het nu even bij 150

2 jaar geleden

Wij doen ook op verzoek! Maak altijd fles van 180 als hij zich meldt en drinkt dit bijna altijd op. Hij komt uit op 5 flessen, heel soms 6 maar dan heeft ie niet alles opgedronken. Kan dus wel zijn dat er soms maar 2,5 uur tussen zit, maar zolang hij het in totaal bij ongeveer 5 flessen houdt lijkt mij dat geen probleem. Ik wek hem niet voor een fles, volg echt hem. Op kdv gaan ze dit ook doen.

2 jaar geleden

Wij voeden ook op verzoek. Eerder hield ik het heel nauwkeurig bij in een app, vooral om niet te vergeten wanneer de laatste voeding was. Maar er was echt wel een ritme hoor, dat onstond natuurlijk. Ik houd het nu niet meer bij en gister was hij heel onrustig, maar ik denk dat hij nog steeds een zekere regelmaat heeft: 2-3u 6-7u 9-10u 12-13u 16-17u 20-21u Dit is het nu ongeveer. In de weken hiervoor waren het echter 5 voedingen. 😅 Ach, komt wel weer.

2 jaar geleden

Ja, hier ook grotendeels op verzoek. Ik probeer niet vaker dan 1x in de 3 uur te geven, maar soms komt het net onhandig uit voor een slaapje en zit er bijvoorbeeld maar 2.5 uur tussen (maar dan drinkt hij ook minder). Maar er kan overdag ook best een keer 4 uur tussen zitten en in de nacht zit er vrijwel standaard 4 of 5 uur tussen. Enige fles die we op eigen verzoek geven is een droomfles om 22.30/23.00 uur. We zitten gemiddeld nog steeds op 6 voedingen denk ik? Ik houd het niet echt bij...
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Wij geven ook flesvoeding op verzoek, ze is nu 17 weken en er begint toch wel een ritme in te komen. Zo ziet de dag er ongeveer uit: 6-8: fles 180 ML 11-13: groentenpap 150 gram + 90 ML fles als ze dit wil 15-17: fruitpap + 90 ML fles als ze dit wil 19-20: fles 180 ML in bedje 23-01: fles 180 ML in bedje Ik ga nu ook testen om de cereals van Nestlé toe te voegen voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Wij geven ook flesvoeding op verzoek. Enige ritme is dat we halverwege de d ...
Moet je haar dan ook wakker maken overdag of komt ze uit zichzelf na 3u? En mag ik vragen waarom je er niet langer tussen wilt/kan laten?

2 jaar geleden

Fijn om te lezen dat er meer voeden op verzoek met de fles. Ik heb toch het idee dat je met kunstvoeding meer geacht wordt dit in een vast patroon te geven als ik het cb, kdv, huisarts en vrienden hoor. Ondanks dat we geen vaste tijden hebben, is er bij ons ook wel een ritme. Meestal om de 4u overdag, tenzij ze wat slechter slaapt. Dan komt ze eerder.

2 jaar geleden

Reactie op JJ-88

Moet je haar dan ook wakker maken overdag of komt ze uit zichzelf na 3u? En ...
We hoeven haar vrijwel nooit wakker te maken overdag. Alleen tussen 22:00 en 07:00 ‘s ochtends maken we haar niet wakker. We laten er niet langer dan 3 uur tussen zitten omdat ze dan aan het einde van de dag niet genoeg heeft gehad en dan gaat hamsteren.. En dat eindigt vaak met veel spugen en nog meer honger hebben. Zo gaat de cirkel rond. 🙈 Ook drinkt ze in de nacht/ochtend echt heel moeizaam en weinig, met als gevolg dat de andere flessen dichter op elkaar zitten. Hopelijk een beetje duidelijk zo 😊

2 jaar geleden

Wij voeden ook op verzoek. Eerst Flessen van 120 cc om de 3 uur, maar sinds een paar dagen drinkt ze soms ook 150 cc dus die bieden we nu aan en laat ze er nu 1 x per dag ook 4 uur tussen. Hier zitten we nog op 7 voedingen per dag met de nachtvoeding erbij. Qua tijden veranderd het nog wel eens want het ligt eraan hoelaat ze snachts en sochtends komt voor voeding. Ik probeer er overdag op te letten dat er niet langer dan 4 uur tussen zit tussen een voeding.

2 jaar geleden

Reactie op Dap29

Wij voeden ook op verzoek. Eerst Flessen van 120 cc om de 3 uur, maar sinds ...
Ohja een meestal zit ze tussen de 750 a 800 cc op een dag. En op de een of andere manier krijgt ze het elke avond voor elkaar dat ze rond de 680 a 700 cc heeft gedronken voor ze de nacht in gaat. Ik hou het bij in een app

2 jaar geleden

Reactie op Dap29

Ohja een meestal zit ze tussen de 750 a 800 cc op een dag. En op de een of ...
Welke app?

2 jaar geleden

We hoeven haar vrijwel nooit wakker te maken overdag. Alleen tussen 22:00 e ...
Helemaal duidelijk 😉 Wel fijn dat ze uit zichzelf al zo'n ritme heeft. En je wilt natuurlijk ook dat ze voldoende binnen krijgt op een dag

2 jaar geleden

Welke app?
Wij houden het bij in de baby tracker app.

2 jaar geleden

Welke app?
Baby + jouw babytracker