16 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb last van pityriasys versicolor. En heb in het verleden gistpillen gekregen van de ha en dit mocht ik niet meer gebruiken toen ik er weer om vroeg. Toen ben ik begonnen met selsun maar inmiddels werkt dat niet meer.
Ik lees nu iets over ketaconazolpillen en die mogen wel gebruikt worden tijdens zwangerschap en borstvoeding.
4 jaar geleden
Reactie op Viviana
Ik heb last van pityriasys versicolor. En heb in het verleden gistpillen ge ...
Ik heb ook pityriasis versicolor. Gebruikte selsun maar vond dat vreselijk ivm de geur die vervolgens van mij afkwam. Vlak voor zwangerschap kuur gist tabletten gehad in hoge dosering en dat hielp echt perfect. Misschien dat die wel mogen?
4 jaar geleden
Reactie op AMEKP
Ik heb ook pityriasis versicolor. Gebruikte selsun maar vond dat vreselijk ...
Ik denk dat het dezelfde zijn die ik paar jaar terug ook had. Werkte goed. Maar volgens de ha is het echt gif dus werd niet aangeraden om het nog een keer te nemen. Ik ga toevallig morgen langs om te kijken of er niet iets anders is wat ik tijdens de zwangerschap kan gebruiken. Ben bang dat ik eind oktober helemaal onder zit...
4 jaar geleden
Ik heb gisteren bij de ha 2 dingen meegekregen. Een shampoo (soort selsun maar dan van de apotheek) en een crème voor max 14 dagen. En beide mogen tijdens zwangerschap en ook borstvoeding gebruikt worden. Zal straks er even een foto van maken. Hopelijk over 2 weken een goed resultaat.
4 jaar geleden
Reactie op Zjanies
Hoe gaat het nu, is er al resultaat te zien?
Onder m'n borst zijn de vlekjes helemaal weg. Dat waren rode vlekjes. Maar de witte vlekjes op m'n schouders en rug niet.
Volgens de ha wordt de schimmel wel gedood maar de vlekjes trekken pas later weg. Dus lastig te zeggen of het echt helpt