42 Reacties
5 maanden geleden
Je kan het altijd proberen als t niet werkt weet je dat ook weer en het kan toch zijn dat hij er een beetje tegenaan hikt wel of geen slaapje overdag. Je komt er maar op 1 manier achter. Ikzelf wilde als kind nooit slapen overdag dus t is schijnbaar allemaal mogelijk.
Weet je alleen zeker dat hij snachts niet ineens komt door nachtangsten of nare dromen? Dat heeft onze dochter nu al een aantal keer gehad. Mn collega had dat ook met zijn kids en die zei dus het kijkt alsof ze wakker zijn maar zijn ze niet. Op zijn aanraden eens een keer 5-10 min gewacht niks gedaan en toen sliep ze rustig verder. Keren daarvoor gingen we bij haar kijken en was juist het hek van de dam snachts.
5 maanden geleden
Reactie op DVI
Je kan het altijd proberen als t niet werkt weet je dat ook weer en het kan ...
Ja precies, vind het heel lastig omdat als het eenmaal lukt hij overdag wel goed slaapt.
Maar het gaat nu echt ten koste van onze avonden in eens en hij is helemaal overstuur, het lukt hem niet.
Hij is snachts wel eens wakker geworden door nachtmerries maar hij gaat ‘s avonds al bij voorbaat in zijn bedje staan, gaat niet liggen slapen🙈
5 maanden geleden
Alsof je het over mijn dochtertje hebt (op de oorontstekingen na). Overdag komt ze wel zelf in slaap, maar de nachten wat een drama, al een maand of 15 lang. Pas dachten we eindelijk dat we er waren, maar nee hoor, weer terug bij af. Als ik haar in de avond niet help, zou ze ook zo tot 22.00 wakker zijn. Nu slaapt ze vaak rond 20.30 pas terwijl rond 19.15 we al gaan tandenpoetsen etc.. hou geen avond meer over
5 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Alsof je het over mijn dochtertje hebt (op de oorontstekingen na). Overdag ...
Vreselijk is dat hè! Ik lig nu al voor de tweede keer op bed met hem bij mij omdat hij anders al helemaal niet gaat slapen. Bij mij vind hij nog wat rust, misschien niet slim maar kreeg echt error in mijn hoofd🥲 doet je dochter nog wel middagdutje of twijfel je ook?
5 maanden geleden
Reactie op Yv92
Vreselijk is dat hè! Ik lig nu al voor de tweede keer op bed met hem bij mi ...
Die doet ze nog wel, maar vaak wordt ze na een half uur weer huilend wakker. Uiteindelijk als ik sus door de babyfoon of ga helpen, slaapt ze wel verder, maar laat haar nooit langer dan 2 uur slapen. Maar ik twijfel ook omdat het in de avond zelfstandig niet lukt en het een eeuwigheid kan duren soms. Wel fijn dat hij bij je op bed ligt en zo in slaap valt. Hier lukt dat niet hoor, dan denk ze dat het speelkwartier begonnen is 😅
5 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Die doet ze nog wel, maar vaak wordt ze na een half uur weer huilend wakker ...
Ah ja precies, misschien hikt zij er dan ook wel tegen aan..
Het voelt zo dubbel want als ik hem in de middag in slaap help is hij binnen 5-15 minuten vertrokken en slaapt hij 2 uurtjes, dan maak ik hem ook wakker inderdaad.
Doordat hij met hulp zo in slaap kan vallen denk ik haast dat hij het nog wel nodig is, maar liever niet ten koste van de avond 😅
Is inderdaad wel fijn maar ik lig nu wel verplicht in bed zodat mijn zoontje kan slapen haha 🤣 hij slaapt nu 15 minuten.
Gaan morgen even zonder middagdutje proberen denk ik
5 maanden geleden
Reactie op Yv92
Ah ja precies, misschien hikt zij er dan ook wel tegen aan..
Het voelt zo d ...
Ja hier valt ze in de middag ook redelijk snel in slaap, meestal duurt het max 15/20 min. Maar ik denk niet dat het slaapje weglaten de oplossing gaat zijn. Ik zou het eerder inkorten dan ipv helemaal weglaten. Maargoed, hier heeft ze ook wel is 1 uurtje in de middag geslapen en dat hielp ook niet voor de nacht helaas. Maar om het hele dutje weg te laten is wel erg vroeg denk ik (en ik vind die rust zelf ook nog wel fijn🙈)
5 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Ja hier valt ze in de middag ook redelijk snel in slaap, meestal duurt het ...
Haha ja herkenbaar, vind het ook heel lastig 🙈 die rust zou ik ook nog wel wat langer willen, hele dag is langggg
Inkorten heb ik ook aan gedacht maar net wat jij zei; het lijkt weinig tot niets te doen voor de nacht haha
Ik ga het vandaag denk ik maar gewoon proberen, even een leuk dagje weg en dan zien we het wel. Morgen op de opvang kan hij dan weer lekker slapen 🥲
5 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Ben heel benieuwd hoe het gegaan is bij je vandaag!
Hebben toch een middag dutje gedaan, vonden de overgang van 2 uurtjes naar 0 toch wel erg groot 🙈 Hij begon wat te mopperen op gegeven moment. Het slapen smiddags ging heel moeizaam, met hulp. Uurtje laten slapen, wakker maken vond hij prima, heel goed te pas. Vanavond met nurofen naar bed gegaan vanwege een valpartij op z’n hoofd helaas, hij sliep wel sneller na 2 hulp pogingen 😅 Gister was het 22.15 en vandaag nog net geen 20u. Neem het vandaag maar even voor wat het is haha
Hoe ging het vandaag bij jou?
5 maanden geleden
Reactie op Yv92
Hebben toch een middag dutje gedaan, vonden de overgang van 2 uurtjes naar ...
Misschien dat je met het uurtje al verschil merkt vannacht, ga voor je duimen! Hier vanmiddag zoals normaal, duurde wel weer een minuut of 20 en sliep ze 1 uur en 45 min. Ondertussen zijn we nu alweer 1 uur en 15 minuten bezig om haar in slaap te krijgen en lukt het nog niet 😅
5 maanden geleden
Vanaf hoelaat is hij wakker s'ochtends? Nova slaapt vanaf 11.00 +- tot +- 13.30u. Savonds kan ze er een spelletje van maken want ze weet dan.. de dag is voorbij (ze zijn superrr slim) ik hoop hoop dat dit voor jou ook werkt:
na het avond eten, allemaal gedag zeggen dan aangeven wat we gaan doen: tandjes poetsen -slaapzak aan - boekje lezen en dan slapen... als ik haar neerleg en ik loop haar kamer uit dan mikt ze alle spenen uit haar bed "want dat is leuk! Mama moet de kamer weer in joeehoee aandacht😏😶🌫️. Nu leg ik haar neer, zit ze nog te kletsen en te draaien en staan. Ik blijf naast haar zitten zonder oogcontact.
Wij hebben met Nova het flink te voorduren gehad dus ik weet hoe je je voelt . Ik hoop dat dit ook bij jullie helpt. Bij Nova is het vooral: voorspelbaarheid / routine , maar ook vertrouwen dat je aanwezig bent.
5 maanden geleden
Reactie op Kmilo
Vanaf hoelaat is hij wakker s'ochtends? Nova slaapt vanaf 11.00 +- tot +- 1 ...
Hoelaat gaat jouw dochtertje 's avonds naar bed? Wij doen dit in de avond ook allemaal wat jij doet, alleen als ik de kamer uitloop is het huilen. Ik laat haar wel even en dan wordt ze stil, na een tijdje komt ze weer en dan ga ik haar wel in slaap helpen (anders zit ik heel de avond daar)
5 maanden geleden
Reactie op Kmilo
Vanaf hoelaat is hij wakker s'ochtends? Nova slaapt vanaf 11.00 +- tot +- 1 ...
Het verschilt een beetje, op vrijdag slaapt hij tegenwoordig tot +/- 8:00 uit & wanneer hij naar de opvang moet is het 6:45 dat hij alweer moet opstaan. ‘s middags ongeveer van 13:30-15:00, met hulp helaas op het moment. Wel wakker maken ‘s middags. Gister en vandaag maar een uurtje geslapen, gister even bewust, vandaag uit zichzelf
5 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Pfff, ogen wrijven en gapen zegt hier niks meer😅 Maaaarrrr wie weet valt h ...
De nacht verliep vanaf 23:15 tussen ons in 💀 maar hij sliep, wel wat onrustig helaas haha.
Vandaag was het 19.45 dat hij op bed lag! Wel met hulp, 5 minuten gewiegd en toen was hij vertrokken. Hield mij nog eventjes stevig vast met neerleggen maar was toch te moe om er mee door te zetten. Wat een avond hebben we ineens over voor mijn gevoel 😱
Denk dat 1 uur slaap misschien het maar even moet zijn.
Hoe is het bij jou tot zo ver?!
5 maanden geleden
Reactie op Yv92
De nacht verliep vanaf 23:15 tussen ons in 💀 maar hij sliep, wel wat onrus ...
Haha, dat is echt erg he, als ze een keer vroeg slapen dat je denkt Oh het is pas zo laat😂
Hier ligt ze nu tegen me aan, denk dat ze zo goed als bijna slaapt, dus ga haar zo wegleggen. Echt vreselijk als ze zo laat pas slapen🥹
5 maanden geleden
Reactie op Kmilo
Is best een lange ruk hoor vanaf 13.30 .. is hij niet oververmoeid? Probeer ...
Vanaf 8 is half 2 prima, maar vanaf kwart voor 7 is het inderdaad wat lang. Hier hou ik ook zoveel mogelijk 5/5,5 uur wakkertijd aan. Maargoed, in de avond heeft ze een wakkertijd van 6,5 uur, maar ze gaat wel op 5/5,5 op bed