14 Reacties

2 maanden geleden

Ga naar een huisarts en laat je in elk geval doorverwijzen naar een praktijkondersteuner. Ik ben een aantal maanden geleden uitgevallen wegens langdurige overbelasting en overspanning. Mijn klachten leken erg op die van jou. Je kunt beter nu hulp gaan zoeken, echt waar! Het is een heel intense periode met kleintjes en het is echt niet gek dat het je even teveel wordt. Gun het jezelf, het helpt echt. Als is het alleen maar het kunnen ventileren bij iemand die objectief naar je situatie kijkt en je kan helpen er beter mee om te gaan. In mijn geval ben ik ook een paar weken thuis gebleven van werk en nu weer aan het re-integreren. Sterkte!

2 maanden geleden

Dit klinkt misschien wat 'makkelijk' vanaf de zijlijn en wellicht is dit al geregeld maar het klinkt alsof je in ieder geval wat mentale hulp/ondersteuning kunt gebruiken. Als je bij de huisarts vertelt wat je hier vertelt over hoe je je voelt kan die je verder helpen. Is het daarnaast misschien mogelijk meer opvang of oppas voor je kindje te krijgen of iets minder te gaan werken? Dan krijg je wat tijd terug voor jezelf om bij te komen en op te laden. Die slapeloze nachten hakken er zo hard in... Sterkte mama!

2 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Ga naar een huisarts en laat je in elk geval doorverwijzen naar een praktij ...
Ik ben al zoveel thuis hierdoor en als ik nu zeker thuis word gezet kan ik men job verliezen

2 maanden geleden

Reactie op AV1983

Dit klinkt misschien wat 'makkelijk' vanaf de zijlijn en wellicht is dit al ...
Ik werk al 75% procent en nog minder werken is niet haalbaar voor ons. En hij word al de hele week opgevangen.

2 maanden geleden

Reactie op Ons_kimmeke

Ik ben al zoveel thuis hierdoor en als ik nu zeker thuis word gezet kan ik ...
Je krijgt gewoon doorbetaald, je komt dan in de ziektewet (althans in Nederland wel). Je hebt nu echt even tijd voor jezelf nodig anders ben je straks nog verder van huis. Als je er zo doorheen zit is het niet ondenkbaar dat je al in een burn out beland bent ondertussen. Ga in elk geval naar de huisarts en leg het daar voor ❤️

2 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Je krijgt gewoon doorbetaald, je komt dan in de ziektewet (althans in Neder ...
En dan zit ik nog met het volgende, men partner is juist veranderd van werk en die word maar wekelijks betaald en hoe langer ik thuis ben hoe minder ik betaald word.

2 maanden geleden

Reactie op Ons_kimmeke

En dan zit ik nog met het volgende, men partner is juist veranderd van werk ...
Ik begrijp echt je zorgen, maar op deze manier doorgaan is echt geen optie. Ik denk dat je dat ook echt wel weet. Zoek hulp bij professionals, mensen die je kunnen helpen en je de juiste informatie kunnen geven. Woon je in Nederland? Want dan heb je gewoon recht op doorbetaling zoals ik aangaf. In België weet ik niet hoe dat geregeld is.

2 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Ik begrijp echt je zorgen, maar op deze manier doorgaan is echt geen optie. ...
Ik woon in België spijtig genoeg.

2 maanden geleden

Reactie op Ons_kimmeke

Ik woon in België spijtig genoeg.
Misschien kun je dan toch buiten werk om met een praktijkondersteuner oid aan de slag. De eerste stap is hoe dan ook je problemen bespreken met een professional. Want dit kun je en hoef je niet alleen te doen!

2 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Misschien kun je dan toch buiten werk om met een praktijkondersteuner oid a ...
Heb ik gedaan, en ze zeggen dat het allemaal aan men relatie ligt en dat het geen gezonde omgeving is voor mij. En dat ik van men partner weg moet.

2 maanden geleden

Nee dat is echt helemaal niet gek. Er wordt ook echt te veel van vrouwen verwacht vind ik persoonlijk. En toevallig heb ik deze week ook dit gevoel. Wat voor mij helpt is om veel dingen even te laten liggen. Echt even een dag voor jezelf te nemen. Om te doen wat je ontspant. Vraag hulp in je omgeving als dat kan, qua oppas of iets. Je hebt echt even tijd voor jezelf nodig. En je partner, heb je het daarmee besproken?

2 maanden geleden

Reactie op Caatje013

Nee dat is echt helemaal niet gek. Er wordt ook echt te veel van vrouwen ve ...
Ja heb met hem gesproken. Ik ben nu voor de rest van de week thuis. Omdat ik men bloed ga onderzoeken.

2 maanden geleden

Reactie op Ons_kimmeke

Heb ik gedaan, en ze zeggen dat het allemaal aan men relatie ligt en dat he ...
Als professionals dat zeggen moet er wel écht iets aan de hand zijn. Maar ik begrijp ook dat je je relatie niet zomaar opgeeft, helemaal als jullie samen een kind hebben. Wel vind ik dat je, als de situatie onveilig is, daar uit moet omwille van je kind. Hopelijk kun je deze week een beetje rust pakken thuis. Waarop ga je je bloed laten onderzoeken?

2 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Als professionals dat zeggen moet er wel écht iets aan de hand zijn. Maar ...
Of alles hormonaal nog oke staat. Want ik heb enorm problemen, op gebied van denken, paniek aanvallen, menstruatie die dan 3 weken heb en dan 3 maand niet.