7 Reacties

3 jaar geleden

Wij wonen in een nieuwbouwwoning en hebben geen houten draagconstructie, maar dat vond de kraamzorg (tijdens de intake) al te link als we het bad boven boven wilden hebben. Dus ik zou het wel even goed navragen! Aangezien ik zelf niet zo groot ben heb ik een mini bevalbad gehuurd waar 480liter water in gaat. Scheelt toch weer een aantal kilo's en hij is nog steeds supergroot vind ik.

3 jaar geleden

Is er een manier om uit te zoeken of dit kan? Is het een koop of huurhuis? Want als je afgaat op dat een random forumgebruiker hier zegt dat het kan en het bad zakt door je vloer ben je alsnog fucked haha. Ik denk dat het kan, maarja, daar koop je niks voor 馃槄

3 jaar geleden

O wat lastig ja! Wij hebben een deel houten balken en een deel betonnen aanbouw, het bad komt in de aanbouw omdat mijn man denkt dat 700kg inderdaad te zwaar is voor de houten vloer.. In het zkh in onze regio (nieuwbouw) mag je zelfs geen eigen bad meenemen omdat de vloeren daar niet op gebouwd zijn, dat is gewoon allemaal beton. Ik weet niet of je het er op moet gokken, misschien eens informeren bij een aannemer ofzo, wat die zou adviseren?

3 jaar geleden

Reactie op wehoo

Is er een manier om uit te zoeken of dit kan? Is het een koop of huurhuis? ...
Ja geen idee of daar een manier voor is, ik heb natuurlijk ook al op Google gezocht maar kan niet echt een berekening oid vinden waar je het maximale gewicht kunt berekenen 馃槄

3 jaar geleden

Ik lees effe mee. Wij hebben een jaren '60 huis met houten vloer. Bij ons komt hij in een hoek van de kamer, dus ik hoop dat daar meer draagkracht zit.

3 jaar geleden

Dit staat er op de site waar ik het bad heb gehuurd: Kan mijn vloer het gewicht aan? Uitgaande van het grootste formaat: Het gewicht van 660kg (bad + water) + zwangere (+/- 80kg) wordt verdeeld over een oppervlakte van 1,6m2. Dit is ongeveer 460kg per m2, evenredig verdeeld (dus geen puntbelasting). De zelfde m2 belasting geldt voor het kleinere formaat. Een normale vloerconstructie moet dit gewicht met gemak kunnen dragen. Wij kunnen natuurlijk geen garanties geven voor een specifieke vloer, maar onze ervaring (ook met oude grachtenpanden in Amersfoort en Amsterdam) is dat dit nog nooit voor problemen heeft gezorgd. Bij twijfel kunnen bouwtekeningen uitsluitsel geven.

3 jaar geleden

Dit staat er op de site waar ik het bad heb gehuurd: Kan mijn vloer het ge ...
Dankjewel! Ik heb ook al even bij mijn schoonvader geinformeerd en die maakte de vergelijking met een sta tafel met 6 mannen er omheen. Dan zit je ook snel aan 480kg op een m2, dus ik vertrouw erop dat dit ook moet gaan lukken 馃檹