14 Reacties
6 maanden geleden
Hi, mijn jongste zit op de -1 lijn, dus 'normaal'.
Mijn oudste (ook Liz) is nu 4jaar en altijd al heel smal geweest. Als ik de groeidiagram van het cb erbij pak zit jouw dochter met 7,4kg echt tegen de grens van ondergewicht aan zo te zien.
Opzich hoeft dit geen reden tot paniek te zijn als je kindje gewoon normaal functioneert. Waarom is de kinderarts opzoek naar antwoorden? Want dat klinkt alsof er waarschijnlijk een medische oorzaak is en niet 'gewoon' een dunner meisje.
6 maanden geleden
Reactie op MamaBamboe
Hi, mijn jongste zit op de -1 lijn, dus 'normaal'.
Mijn oudste (ook Liz) is ...
Hey, wat leuk! Ook een Liz(z)🥰
Opzich verwacht ik niet een heel zwaar meisje want ben zelf ook niet groot. Onze oudste zoon is ook klein en licht. Bijna 4, 14 kilo en 98 cm.
Maarj onze dochter viel telkens af en komt door medicatie nu telkens wel een paar honderd graag aan ipv van afvallen. Haar bloedgas is telkens zuur dus vermoeden is dat haar nieren niet naar behoren functioneren. We weten nog niks zeker aangezien niet alle uitslagen binnen zijn nog.
6 maanden geleden
Reactie op Sherry90
Hey, wat leuk! Ook een Liz(z)🥰
Opzich verwacht ik niet een heel zwaar mei ...
Ah dat lijkt me dan wel pittig inderdaad. Hier zat ze met 3 jaar en 11 maanden ook op 99,5cm en 14.3kg en dat was oa dankzij het gebruik van volle melkproducten. Met 3jaar en 1 maand woog ze 11.8kg wat ook randje ondergewicht was. Maar wel 'gezond dun' zeg maar.
Qua medische indicatie heb ik helaas geen advies, hopelijk vinden ze snel de oorzaak en kunnen ze helpen!
6 maanden geleden
Reactie op MamaBamboe
Ah dat lijkt me dan wel pittig inderdaad. Hier zat ze met 3 jaar en 11 maan ...
Ja is het zeker. Gelukkig doet Lizz alles verder wel goed en ontwikkelt ze verder prima. Scheelt wel wat aan zorgen.
Ahh net als ons zoontje van bijna 4. Die woog een jaar geleden nog onder de 10 kilo maar is gelukkig aardig wat gaan inhalen.
Geeft niks, hoop het ook. Moeten nog eveb wachten op de uitslagen van het lab. En dan weten we snel meer hoop ik
6 maanden geleden
Hier een Lizzy en die is momenteel rond de 83 cm en 10.5 - 11 kilo. Ze is bijna 20 maanden. Volgens CB keurig op de lijn wat dat ook moge zeggen uiteraard 😉
6 maanden geleden
Reactie op Sherry90
Wat leuk! Lizzy🥰 scheelt ongeveer een maandje met Lizz. Oh kijk eens aan. ...
Haha je hoort de naam Liz(zy/zie) echt heel veel momenteel. Leuke naam en helemaal terecht die populariteit 😂. Tweede naam is Vedra maar die gebruiken we niet vaak.
6 maanden geleden
Reactie op Sherry90
Ja zeg dat wel haha. Heel erg leuk om te horen. Wat mooi zeg Vedra. Nog noo ...
Vedra is van Es Vedra op Ibiza. Een plek die wij super mooi vinden en veel geweest zijn + staat symbool voor vruchtbaarheid en gezien ons hele traject hiermee vond ik het heel toepasselijk 🥰. Wat een mooie namen, wij hebben haar niet vernoemd ivm de hele ouderwetse namen 😂
6 maanden geleden
Hi hier een meid die het prima doet volgens het CB hier. Ze was laatste keer 11,5 kg ongeveer. Maar ik wil je wel meegeven niet te veel te vergelijken want ieder kind is anders. Zelf was ik ook altijd al tenger en kleiner zonder enige reden. Alleen als ik jouw berichtje zo lees heeft men het vermoeden dat dit bij jullie meisje wel het geval kan zijn. Dan lijkt het mij persoonlijk nogal confronterend als men hier reageert dat alles perfect is bijvoorbeeld.
Kennissen van ons hebben een meid die is ruim over 2 (van dec 2021) en die woog in feb rond de 11 kg en is gewoon gezond. Dus het zegt niks.
6 maanden geleden
Reactie op Sharon1208
Vedra is van Es Vedra op Ibiza. Een plek die wij super mooi vinden en veel ...
Haha dat hebben wij wel gedaan. Voluit heet ze Elizabeth Geertruida, omdat we allebei ook een oma hadden die Truus (Geertruida) heette. Andere oma en tante heten ook Elizabeth.
De jongste heet Kes, wat van Cornelia komt. In dat geval heette een tante van me toevallig ook zo, haar tweede naam is Levina, dat is wel een bewuste vernoeming naar een andere tante.
6 maanden geleden
Mijn dochter zit vanaf haar geboorte al steeds onder het gemiddelde. Eet goed, ontwikkeld goed en kletst erop los. Lijkt mij meer een goed teken dan al die lijntjes. O en ze is ook 1,5 jaar en draagt nu net ook maat 74. Weegt 10 kilo en is rond de 71 cm.
6 maanden geleden
Mijn zoon zit sinds een paar maanden oud aan de bovenkant van het gemiddelde. Eind oktober wordt hij twee jaar oud en heeft kledingmaat 92. Mijn oudste zoon heeft dit ook dus ik denk dat het een beetje in de genen zit.
Ieder kind is anders. Ik denk dat het er qua groei ook ligt aan hoe lang de ouders zijn. Een vriendin heeft drie kinderen die relatief klein zijn. Zolang ze verder gezond zijn en prima eten is het goed