22 Reacties

4 maanden geleden

M'n zoontje wordt in oktober 3 jaar, en slaapt nu sinds een maand in een groter bed. (Leeftijd dus 2 jaar en 9maanden)

4 maanden geleden

Mijn zoontje wordt ook in oktober 3 jaar en slaapt sinds juni in een peuterbed. Probleemloze overgang!

4 maanden geleden

Ons zoontje ging over omdat hij steeds uit bed wou klimmen. Dat is nu een paar maanden geleden. De overgang ging vlekkeloos

4 maanden geleden

Onze zoon slaapt sinds eind mei in een 1persoonsbed. Daarvoor ledikant met 1 kant open. Als hij sochtends wakker is roept hij heel netjes: mama, ik ben wakker, mag ik komen? Als wij reageren komt hij pas uit bed, anders blijft hij altijd netjes in zijn bed (regel is: voor 7 uur niet in ons bed)

4 maanden geleden

Onze zoon heeft voor zijn 2e verjaardag een nieuwe kamer gekregen met een 1 persoonsbed. Mede omdat we toen net wist dat ik in verwachting was van zijn broertje. Die werd in mei verwacht dus dachten we dat hij genoeg tijd had om eraan te wennen voordat zijn broertje zou komen

4 maanden geleden

We zijn nu 3 weken op vakantie en ze slaapt in een groot bed. Vindt ze helemaal geweldig. Dus thuis ook zsm overgaan!

4 maanden geleden

Bij mijn oudste zoon met 3 jaar. Mijn jongste zoon komt binnenkort bij mijn oudste zoon op de slaapkamer te liggen en heb gezegd dit te gaan doen als hij drie jaar is

4 maanden geleden

Wij zijn afgelopen zondag overgegaan. Meneer klom steeds uit z'n ledikant. Eerste avond was even wennen, duurde een poos. Tweede avond geen idee. We hadden een grote stroomstoring, dus geen babyfoon of camera. Mijn man heeft "op wacht" gezeten. Hij is 1x naar binnen gegaan en daarna was het stil. We denken dat hij toen is gaan slapen. Maar als hij nog een uur in een hoekje op zn luieremmer heeft gezeten is dat ook goed mogelijk 🤣 Maar niet huilen beschouw ik als een win 😀

4 maanden geleden

Vanaf januari dit jaar, dus 2 jaar en 3 maanden gok ik? Gelijk een 1 persoonsbed. Eerst in slaapzak en ondertussen al een poos met dekbed en kussen. Gaat super goed! Even wennen in het begin en hij is er met zijn slaapzak aan 3x uit gevallen. Maar nu met dekbed en kussen blijft hij lekker op dezelfde plek

4 maanden geleden

Hier over 2 maand 3 jaar is 93 centimeter en slaapt nog in slaapzak hema en ledikant. Ga pas over naar groter bed als ze de slaapregessie 3 jaar heeft gehad. Klimt er ook niet uit en slaapt tot 08 smorgens dus hier echt nog niet over.

4 maanden geleden

Plan is om in januari over te gaan. Hij krijgt een zusje over +- vijf weken, dus leek ons handiger dat even af te wachten. Hij wordt echt te groot voor het ledikant, verder lijkt hij het ledikant nog dikke prima te vinden.

4 maanden geleden

Wij zijn dit weekend overgegaan op een peuterbed. 160x80. Helemaal goed gegaan!

4 maanden geleden

Wij zijn afgelopen mei overgegaan op een 1 persoonsbed. Zag de meerwaarde er niet van in om de overstap naar een peuterbed te maken. Koop je alle lakens, dekens etc toch allemaal dubbel voor weer maar een paar jaartjes. Eind oktober wordt hij 3 jaar, maar werd in mei al te lang voor zijn ledikant (70x110). Hij is nu 104cm.

4 maanden geleden

Overigens vond ik dat ook een goede timing om over te gaan, omdat het in de zomer warmer is en hij dan goed kon oefenen met een dekbed. In de winter daarmee starten zou ik achteraf gezien ook geen aanrader vinden. Over het algemeen draaien ze dan nog zoveel in bed dat ze vaak op het dekbed liggen ipv er onder.

3 maanden geleden

Hier al een hele tijd een open peuterbed. Gaan voor haar verjaardag als ze straks 3 wordt voor een eenpersoons bed. Tips van leuke bedden die tijd mee gaan zijn welkom☺️ vind het maar een zoektocht van de lange adem.

3 maanden geleden

Welke maat van bed hebben jullie? Wij willen haar een eenpersoonsbed geven voor haar verjaardag maar ik twijfel. Is een peuterbed echt nodig of meteen een eenpersoonsbed? En welke maat dan?

3 maanden geleden

Reactie op Liisss

Welke maat van bed hebben jullie? Wij willen haar een eenpersoonsbed geven ...
Wij hebben direct een eenpersoonsbed gedaan. 90 x 200.

3 maanden geleden

Reactie op Liisss

Welke maat van bed hebben jullie? Wij willen haar een eenpersoonsbed geven ...
Wij gaan meteen voor eenpersoons

3 maanden geleden

Hebben jullie ook meteen een kussen geintroduceerd?

3 maanden geleden

Reactie op Liisss

Hebben jullie ook meteen een kussen geintroduceerd?
Wij hebben in 1x de stap gemaakt van ledikant en slaapzak naar eenpersoonsbed met peuterkussen en normaal dekbed