Hi,
Onze zoon is heel aanwezig en kan super gek doen als die thuis is bij ons. Of als die met ons op pad is. Ook bij de oma's is die echt zichzelf (degene die wij inidergeval vaak zien.)
Nou hebben wij veel vrienden met kindjes, en die kunnen heerlijk samen speelen. Maar dat vindt onze zoon heel spannend durft niet alleen te gaan. En zit dan vaak de hele tijd bij je. Heel soms ontdooid die maar als ander kindje dan gaat gillen of hard moet huilen dan is het mama. En ontdooid die vaak niet meer. Zegt auto of huis en wil dan eigenlijk weg gaan. De toch echt wat oudere kindjes vindt die vaak wel leuk en wil die achteraan enzo.
Ik ken geen kindje wat zo ingetogen is bij andere als onze zoon. Thuis kan die zo gek doen en echt je uitdagen.
Heb vaak het idee dat ik hem totaal geen plezier doe met sociale activiteiten..
Voor nu passen alleen de oma's op maar per december gaat die naar een gastouder toe, met die vrouw had die echt een klik en hij zei ook dat die het leuk vondt bij der.
Krijg ook vaak de vraag of ik het niet heel vervelend vindt dat die zo aan mij hangt, maar thuis en samen op pad doet die dit dus echt totaal niet(of althans veel meer niet als wel).
Iemand die dit herkend? Of tips heeft?
Niet iedereen is graag sociaal maar het lijkt me makkelijker of leuker voor hem als die wat meer gaat durven daarin. Ook omdat ik het totaal niet zie bij andere kinderen ben ik erg benieuwd of mensen het heer herkennen...