59 Reacties

3 jaar geleden

Super herkenbaar! Dochtertje is nu 7 weken en nog steeds non stop met haar bezig. Ik accepteer het en leg me er bij neer.

3 jaar geleden

Ja hier ook. 5 weken oud en heb er ook moeite mee om het te accepteren 🙄. Was bij de eerste ook

3 jaar geleden

Ja hoor, heel herkenbaar! Dat is nu eenmaal met een baby. Wat mij helpt is geen verwachtingen hebben van een dag. Ik heb een to do lijstje op mijn telefoon staan. Als ze rustig slaapt in de box of in haar bedje dan kijk ik wat ik kan doen en ben ik mega trots op mezelf dat ik iets heb kunnen afstrepen. En zo niet, dan niet. Ook gewoon genieten van het tutten met de kleine 🥰

3 jaar geleden

Herkenbaar inderdaad, gewoon doen en doorgaan. Ze hebben je nodig en later ging ik deze fase weer heel erg missen dus ik probeer nu ook gewoon te genieten van ons plakkerige koalabeertje😂

3 jaar geleden

Hier ook, zoontje van 5 weken.. ik heb ook nog een peuter van 3 rond huppelen dus ik heb een draagzak aangeschaft zodat ik elk moment een broodje voor haar kan smeren zonder dat me zoontje rood aanslaat in de box van het huilen🤣🤣🤣 hij vind het heerlijk in de draagzak.

3 jaar geleden

Een inzicht dat ik laatst had: dat verlof heb je omdat je helemaal geen tijd hebt voor werk met een jonge baby. De baby neemt zoveel tijd in beslag: dat is nu je “baan”. Dat verlof is er om een reden. Het is geen vakantie. Heel herkenbaar dus. Wat mij helpt: eruit gaan. Dus wandelen of met een vriendin afspreken. De baby kan gewoon mee!

3 jaar geleden

Bij mijn eerste kwam ik amper toe aan douchen, eten of naar de wc gaan. Laat staan dat ik iets in het huishouden kon doen. Nu bij de tweede heb ik mijn verzorging wat meer prioriteit gegeven en verder heb ik geen verwachtingen voor de dag: als ik wel íets kan doen, is dat mooi meegenomen. Of dit nou de reden is of dat mijn tweede baby makkelijker is, het gaat deze keer een stuk beter. Ik kies er bijv voor om mijn baby (7w) overdag niet boven in bed te leggen, maar op me te laten slapen - nadat ik een voorraadje eten en drinken heb klaargezet voor mezelf. Slaapt hij diep? Dan kan ik hem even weg leggen in de box en kan ik max een half uurtje wat doen (bijv even stofzuigen). Of iets doen met de baby in de draagdoek (bijv koken). Mijn dagen alleen met de baby zijn vrij hersendodend (heel veel netflix...), maar het gaat beter dan ik dacht! De vorige keer werd ik namelijk echt gillend gek.

3 jaar geleden

dankjewel voor dit topic. ik word gillend gek van alle zelfstandig slapende baby's met perfecte eetschema's op het internet :').

3 jaar geleden

Reactie op Snos

dankjewel voor dit topic. ik word gillend gek van alle zelfstandig slapende ...
Haha daar moet je echt niet naar kijken hoor. Ik denk dat het overgrote deel van de baby’s geen ritme heeft. En hoe lekker is dat! Gewoon meegaan in de flow en lekker cocoonen. Hier is je verlof voor bedoeld. Dat ritme komt vanzelf, en duurt de rest van het leven van de kleine. Ik laat haar nu lekker baby zijn en groeien en wakker zijn op haar eigen moment. Ik geloof dat het volgen van je kindje in deze fase het beste is

3 jaar geleden

Reactie op Snos

dankjewel voor dit topic. ik word gillend gek van alle zelfstandig slapende ...
Ik ben gewoon #teamnosleep #teamrommelhuis #kledingonderspuug

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Ik ben gewoon #teamnosleep #teamrommelhuis #kledingonderspuug
Ik mis nog #teamlooptdeheleochtendinbadjaswantgeentijdomaantekleden

3 jaar geleden

Reactie op Dap29

En #teammetjebabynaardewcwantzewilnietindebox

3 jaar geleden

Reactie op Dap29

Deze hashtag doet pijn want mijn 2 badjassen zitten nu in de was en ik mis ze😂😂

3 jaar geleden

Zeer herkenbaar! Overdag niet/nauwelijks even weg te leggen, bijna non stop met hem bezig. Kom amper toe aan mijn primaire levensbehoeften (eten, slapen, douchen, wc), laat staan nog iets wat eigenlijk ook moet gebeuren (huishouden) en dingen die ik eigenlijk zou willen (even slapen, met vrienden wat leuks doen).

3 jaar geleden

Reactie op NathalieA

En #teammetjebabynaardewcwantzewilnietindebox
Ik heb dit 1 x gedaan toen ze in de draagzak zat 🤭 verder probeer ik toch alleen naar de wc te gaan maar ik overweeg het ook wel eens als ze ligt te huilen in de box

3 jaar geleden

Reactie op NathalieA

Haha daar moet je echt niet naar kijken hoor. Ik denk dat het overgrote dee ...
daar heb je helemaal gelijk in :)! ik ga helemaal mee in de flow van mijn kind. Soms heb ik daar moeite mee omdat ze overdag wat sneller achterelkaar komt. Maargoed, ik ben al lang blij dat er dus ook wat meer van dit soort topics komen. Geeft toch wat meer herkenning en dat geeft een goed gevoel 😃

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Bedankt voor dit topic ☺️

3 jaar geleden

Haha ja I know. Ik weet nog dat ik zwanger was van m’n eerste en dacht: moeders die zeggen niet te kunnen plassen of douchen, wat overdreven. Maar kwam er snel genoeg achter dat het klopt! Ik heb vandaag m’n salaris gekregen en ik zei: voor dit salaris heb ik het hardst gewerkt ooit. Dag en nacht aan het werk met een baby en een peuter, ik zou een salarisverhoging moeten vragen 🤣

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Aangezien de kleine altijd zelf moet drinken als ik wil eten, voed ik hem halfzittend op mijn schoot zodat ik 1 hand vrij heb om zelf te eten. Voordat ik deze methode had bedacht at ik afgekoeld/koud eten of sloeg een maaltijd over😅 De draagzak heeft mij geholpen om wat dingen in huis gedaan te krijgen. En wat betreft het douchen en omkleden..... De max 20-30min dat hij in de box slaapt moet ik dit in recordtempo doen😖 Verder gaan we regelmatig uit huis. Voordat de baby er was waren we ook vaak van huis en dat proberen we nu enigszins door te zetten (uit eten gaan, de stad in, afspreken met vrienden). De eerste paar weken dat ik nog niet zo mobiel/energiek was werd ik gek thuis🤯

3 jaar geleden

Helemaal eens. Gelukkig begint dit bij mij pas vanaf half 11. Dus tussen 8 en half 11 doe ik het huishouden, sporten etc. En verder lig ik ook gewoon veel samen op de bank. En ook overwogen samen naar de wc te gaan, maar toch maar gewoon even paar minuutjes laten huilen.