15 Reacties

één jaar geleden

Heeft ze het vanaf de geboorte al?

één jaar geleden

Reactie op samii

Heeft ze het vanaf de geboorte al?
In de kraamweek was ze wel mega alert, ook veel wakker, maar sliep ze wel wat uurtjes op een dag. Nog lang niet zoals het normaal is voor een baby.. maar wel meer Danny

één jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

In de kraamweek was ze wel mega alert, ook veel wakker, maar sliep ze wel w ...
Maar wel meer dan nu bedoel ik. Na de kraamweek werd ze al meer wakker, en t is nu de laatste 4 dagen wel echt extreem..! (Ze is nu 9 weken)

één jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Maar wel meer dan nu bedoel ik. Na de kraamweek werd ze al meer wakker, en ...
Geeft je borst of kunstvoeding. Het is wel zo dat babys nog niet hun ritme hebben kwa slaap. Maar herken het van een kennis hun kindje had een allergie en sliep gewoon niet alleen op schoot heel even.

één jaar geleden

Reactie op samii

Geeft je borst of kunstvoeding. Het is wel zo dat babys nog niet hun ritme ...
Borstvoeding. En dat er geen ritme is dat geeft niet, maar denk dat ze over een hele dag nog geen 2 uur slaapt.. Max 3 als het een goeie dag is..

één jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Borstvoeding. En dat er geen ritme is dat geeft niet, maar denk dat ze over ...
Huilt ze erbij of gewoon echt goed wakker. Heb je het met een kinderarts al besproken

één jaar geleden

Geen tips, maar wil je wel sterkte wensen want zo weinig slaap is pittig voor de mini maar ook voor jullie

één jaar geleden

Reactie op samii

Huilt ze erbij of gewoon echt goed wakker. Heb je het met een kinderarts al ...
Allebei. Ze is soms uren wakker, en een beetje mieperig, en soms huilt ze uren aan 1 stuk. Heb het inderdaad met de kinderarts besproken, en die geeft alleen aan dat k moet zorgen dat ze meer slaapt. Want te weinig slaap is niet goed voor haar ontwikkeling.. Maar wat ik ook doe.. ze slaapt niet. Zelfs als ik 1,5 uur rondjes rij in m’n auto doet ze geen oog dicht.

één jaar geleden

Overdag de slaapjes op haar buik proberen? Dit vinden sommige baby's prettig (de mijne ook). Wel in de buurt blijven en regelmatig checken of haar neusje nog vrij ligt.

één jaar geleden

Reactie op MoederKip

Overdag de slaapjes op haar buik proberen? Dit vinden sommige baby's pretti ...
Dat doen we ook inderdaad! Zelfs s nachts, als ik geluk heb en krijg haar in haar eigen bedje, slaapt ze op haar buik. Dat zei de kinderarts zelfs, dat het eigenlijk afgeraden word, maarja niet slapen is ook niet goed, dus als ik het aandurfde mocht k ook s nachts op de buik proberen. Maar dat geeft helaas geen ander effect… al moet ik zeggen, dat ze vannacht voor t eerst 20 minuten in haar eigen bed geslapen heeft!

één jaar geleden

Heel herkenbaar, al slaapt onze kleine meid (6 weken) in de nacht sinds 1,5 week wel goed. Ze kan dan 5 uur achter elkaar slapen. Overdag wil ze niet slapen en de meeste dagen doet ze alleen af en toe een dutje van 5/10 minuten.

één jaar geleden

Onwijs herkenbaar. Ons zoontje van 7 weken slaapt ook bijna niet overdag. Gisteren heeft hij hooguit 2 uurtjes geslapen, ‘s nachts gelukkig wel goed maar overdag in slaap krijgen is een ramp. Ik ben er vandaag voor naar de huisarts geweest en donderdag naar t consultatiebureau omdat hij compleet oververmoeid is waardoor het slapen nog lastiger gaat. Het is voor hem natuurlijk sneu maar ik kom zelf ook echt nergens aan toe. Toevallig sliep hij vandaag 2 uurtjes in z’n maxi cosi en heb ik voor t eerst sinds hij er is even 2 uur niks gedaan. Ik blijf even mee lezen in dit topic in ieder geval, wel ‘fijn’ dat er ook een stukje herkenning is, hoe zwaar t ook is.

één jaar geleden

Reactie op jesuisrachel

Onwijs herkenbaar. Ons zoontje van 7 weken slaapt ook bijna niet overdag. G ...
Pff het is inderdaad super zwaar! Maar fijn om te lezen dat ik niet de enige ben😅 mag ik vragen wat de huisarts zei?

één jaar geleden

Dit had mijn zoontje ook, nu een paar weken achter elkaar en ik heb het maar geaccepteerd op een gegeven moment. Hij viel in slaap en na 15 minuten tot max een half uur werd ie weer wakker. Wanneer hij op schoot of aan de borst in slaap viel, liet ik hem ook gewoon slapen in mijn armen tegen mij aan. Draagzak helpt ook, dan ligt ie ook tegen je aan en kan je tenminste met bv koken bezig zijn. Dan maar zo dacht ik , komt ie tenminste aan zijn slaap overdag. Dan maar niks qua huishouden of andere dingen.. Ik probeer hem nu overdag ook in zijn kamertje in zijn eigen bedje te laten slspen, al is dat ook maar max 30 minuten. Wel zorg ik er voor dat de kamer donker genoeg is, niet te warm, in een slaapzak of ingebakerd in een hydrofiel xxl doek en white noise aan op best wel wat volume zodat ie niet schrikt van geluiden van buiten... Ik moet zeggen dat het steeds beter gaat met zijn dutjes. 15 minuten duren ze niet meer in ieder geval... Geef niet direct na 2-5 minuten huilen op. Ik pakte hem ook direct weer op maar merkte dat ie vanzelf moe werd na 5 minuten huilen en zeuren en in slaap viel.

één jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Pff het is inderdaad super zwaar! Maar fijn om te lezen dat ik niet de enig ...
De huisarts zei dat rust en regelmaat het belangrijkste is. Ze had niet echt een kant en klaar advies, wat ik ook al had verwacht. Het fijnste is dat iemand gewoon zegt ‘doe het zo’ en dat werkt maar iedere baby is ook anders. De huisarts zei ook doe vooral wat voor jullie goed voelt maar als je alles al hebt geprobeerd dan zijn je opties ook een keer op.