7 Reacties
5 maanden geleden
Zou het helpen toch een ochtendslaapje te laten doen? Onze dame van 21 maanden is echt super bewegelijk en actief de laatste tijd, en soms is ze rond half 11/11 uur echt op. Dan leggen we haar dan neer en dan luncht ze daarna pas, dat is dan zo. Soms doet ze dan nog een kort dutje s middags, soms ook niet, soms iets eerder op bed s avonds.
5 maanden geleden
Hier hetzelfde. Niets aan te doen. Het is een fase. Wij gaan nu zelf extra vroeg naar bed. Ik raad je aan te kijken hoe je je eigen situatie kunt veranderen ipv het bij je kind te zoeken. Die bepaalt helaas zelf wanneer hij weer langer slaapt.
5 maanden geleden
Gewoon proberen om op bed te leggen als ie erom vraagt. Want een onvermoeid kind is geen grap, en heeft effect op de gehele dag en nacht. Wij hebben dit ook gehad, ik pakte haar in bed bij me en sliepen zo nog even lekker verder. Op den duur sliep ze gewoon langer in bed. En is nu voort 7.00-7.30 wakker.
5 maanden geleden
Hier is het ook spelen met de slaapjes. Wij hebben een kleine erbij van inmiddels alweer 5 maandjes.
Maar hebben zeker gemerkt dat de komst van dr kleine broertje ook effect op haar heeft gehad. Onderschat dit niet. En ja ook wij merken het ondeugende gedrag mede voor aandacht dus daar gaan we niet op in mits het niet gevaarlijk is natuurlijk.
Uiteindelijk was hier de oplossing;
Toch weer het middagdutje vervroegen (nu veelal tussen 10:30-11:00 uur terug erin). Halen haar uiterlijk om 14:00 uit bed. Gaat savonds slapen tussen 19:00-20:00. Merk wel dat het bedtijdritueel avonds de ene keer langer is dan de andere keer. Veelal gaat ze ook pas echt slapen vanaf 19:30-20:00 uur. Soms moeten we haar nog een keer bij ons nemen dan gaat 1 van ons met haar op ons bed liggen met babyslaapliedjes muziek op youtube (3-5 min is voldoende dan gaat die uit gaat dat “kindje” ook slapen en zij ook terug naar bed). Dat liedje werkt trouwens top bij beide kindjes. Bij de jongste gister zachtjes op zn kamertje aangezet en toen werd hij heel snel rustig en ging slapen.
Zie onderstaande link:
https://youtu.be/cdbcBn2VA9U?feature=shared
5 maanden geleden
Onze slaapcoach adviseerde ons altijd een bedtijd rond deze leeftijd om 19:30 uur. Misschien gaat jouw kleine te vroeg slapen waardoor hij ook vroeg wakker is? Misschien kun je het uittesten door 19:00 uur naar bed te brengen? Een middenweg om te kijken of dat wat doet