Afgelopen week is ons zoontje 2 jaar oud geworden. Twee weken daarvoor ben ik bevallen van zijn zusje. De eerste week ging het heel goed, mijn vriend was nog thuis en ondanks dat het gek was dat er kraamhulp was, deed ons zoontje vooral z’n eigen ding.
Sinds de tweede week is zijn gedrag erg veranderd. Eet slecht, laat ineens zijn korstjes van het brood liggen, daagt heel erg uit, huilt direct als hij zijn zin niet krijgt en de nachten gaan moeilijk. Ook is hij nog een paar dagen ziek geweest, dus dat helpt ook zeker niet mee.
Ik snap natuurlijk dat een nieuwe baby een hele overgang is en dat dit heel lastig voor hem kan zijn en dat we allemaal moeten wennen aan de nieuwe situatie. En zijn leeftijd helpt vast ook niet mee met slaapregressie etc.
Ik vind het heel verdrietig om hem zo te zien en voel me dan ook schuldig dat er zo snel een zusje is gekomen.
Ik ben vooral op zoek naar tips hoe ik het voor ons zoontje het zo prettig mogelijk kan maken zodat hij weer lekkerder in zijn vel zit.
We houden overigens wel z’n gebruikelijke dingen aan zoals naar de opvang en dagje naar opa en oma zoals hij altijd gewend is.
Ik hoop dat iemand hier nog goed advies voor me heeft!