26 Reacties
3 jaar geleden
Niet handig maar niet dodelijk dacht ik. Heb me baby ook wel eens water bij gegeven als hij slecht dronk in een hittegolf
3 jaar geleden
Ik zou echt redelijk boos zijn. Mijn schoonzus gaf mijn baby van 5 weken 2 flessen achter elkaar “goed hè, ze dronk gewoon alles op” (in totaal 160 ml, terwijl ze maar 90 ml dronk toen) daar was ik ook al heel gefrustreerd over. Heb haar die nacht niet weg durven leggen. Ze heeft ook een aantal keren overgegeven.
In jou geval zou ik echt even het consultatiebureau of de huisartsenpraktijk bellen voor de zekerheid…..
3 jaar geleden
Dus een baby van 4 maanden mag water drinken? Hoeveel mag die dan drinken in ml
3 jaar geleden
Reactie op MelBlue
Een baby mag geen water drinken omdat er geen nuttige voedingsstoffen inzit ...
Op internet staat dat het kan leiden tot watervergiftiging…
3 jaar geleden
Reactie op Marcel8919
Niet handig maar niet dodelijk dacht ik. Heb me baby ook wel eens water bij ...
Ook zulke hoeveelheden en onder de 6 maanden??
3 jaar geleden
Reactie op Dani1992
Ik zou echt redelijk boos zijn. Mijn schoonzus gaf mijn baby van 5 weken 2 ...
Heel frustrerend inderdaad… kon wel huilen 😭 Ik ga straks gelijk bellen
3 jaar geleden
Reactie op Anoniem123abc
Ook zulke hoeveelheden en onder de 6 maanden??
Wel zo jong en nee niet die hoeveelheden. Maar waarom vraag je dit aan leken op een forum? Waarom bel je niet gelijk even de huisarts?
3 jaar geleden
Reactie op Ons_kimmeke
Dus een baby van 4 maanden mag water drinken? Hoeveel mag die dan drinken i ...
Nee, volgens het internet mogen ze helemaal geen water (alleen gemengd met zuigelingenvoeding dus)
3 jaar geleden
Dit is geen verwijt!
Maar zou dan niet eerder naar een dokter/kinderarts bellen? 😲
Maar dat je schoonmoeder dit überhaupt doet?! Misschien heeft ze dit bij haar zoon ook gedaan en er is (gelukkig) niets van doorgekomen. Maar zou het toch wel eventjes zeggen dat het niet ok en dat er gevaren schuilen achter baby's <6maand water te laten drinken.
3 jaar geleden
Reactie op Mvvk
Ik denk dat deze ene keer niet echt kwaad kan hoor. Het is volgens mij meer ...
Ja ik ga zekers bellen!
3 jaar geleden
Reactie op Kyuubi
Dit is geen verwijt!
Maar zou dan niet eerder naar een dokter/kinderarts b ...
Dat ga ik zeker doen, wilde alleen ook ervaringen van anderen lezen. Voor extra geruststelling. Ze bedoelde het niet verkeerd en wist niet dat het kwaad kon. Niets meer aan te doen helaas
3 jaar geleden
Zoooo ik zou woest zijn en ze nooit meer op laten passen! Kun je die niet op vertrouwen dat ze jouw instructies opvolgen en geen gekke beslissingen nemen zonder te overleggen…
Zou idd even bellen voor de zekerheid, ben benieuwd wat de huisarts zegt…
3 jaar geleden
Update: Ik heb de consultatiebureau gebeld en die zei dat het niet erg was voor een keertje (pfieuw) 😅