29 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben verschillende jassen in verschillende maten. Denk aan een bomberjack, leren jas, zo een fluffy jas. 2 dikke jassen met wanten eraan, een spijkerjack met zo een schapenvacht. Ik koop gewoon van alles zo is er altijd wel iets wat die aan kan trekken 🤣

2 jaar geleden

Ik denk dat ik voor een wollen jasje van engel ga en voor eroverheen een regenjas/buitenspeelpak achtig iets. Zo heb je laagjes en kan je nog een beetje spelen op de temperatuur en vochtigheid

2 jaar geleden

Ik heb expres een paar verschillende jassen gekocht, die allemaal net iets groter vallen dan ze nu draagt zodat ze er tot de lente mee kan. Allemaal via Vinted. Een lekkere dikke winterjas met een wat hogere kraag en capuchon voor de echte winterdagen, een regencape voor zoals van de week als het niet heel koud maar wel nat is, en een softshell ielm pak voor als ze straks echt kan stappen en echt wat meer buiten kan spelen en in plassen stampen enzo.

2 jaar geleden

Wij wonen in Spanje dus ik ben nog niet zo met jassen bezig 😅 maar ik hou erg van wol, heerlijk voor die kindjes. Voor deze leeftijd (zeker over een paar maanden) zou ik in Nederland naar zo'n ielm pak kijken. Dat lijkt me ideaal.

2 jaar geleden

Die ielm-pakken zijn overigens nu in de aanbieding zie ik net.

2 jaar geleden

Ik heb alles nog van mijn oudste liggen. Jassen heb ik destijds via vinted gekocht want nieuw vind ik ze schrikbarend duur voor de korte tijd dat ze gedragen worden. Hij draagt nu al af en toe een grootvallende herfstjas van babyface in maat 86 (qua omvang heeft hij dat echt nodig 😅). Ik geloof dat ik een dons winterjas in 92 heb liggen. Verder nog een IELM pak in 92, maar die dingen vallen erg groot en heb ik destijds wel nieuw gekocht (ze hebben altijd wel een sale gaande en dan is zo'n pak €25).

2 jaar geleden

Die wollenjasjes van engel zijn trouwens niet winddicht, dus niet geschikt om zo in de winter op de fiets te dragen.

2 jaar geleden

Ik heb nog buitenvesten van onze oudste. Deze zijn lekker warm en veilig voor in de autostoel. Hoe dikker/fluffy'er de jas, hoe onhandiger ik het vind voor je kindje om in te kunnen bewegen. Zo'n ielm pak lijkt me ook echt heel fijn.

2 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken! Ik ga dan ook voor verschillen via vinted oid. Zonde om €60 uit te geven aan een wollen jas als die er niet mee kan ravotten en deze ook nog eens niet winddicht zijn.

2 jaar geleden

Ik heb verschillende jassen, allemaal tweedehands. Gewatteerde jas, softshell, fleece vest, regenjasje. Dan is er altijd wel iets om aan te doen. Merkte vorig jaar dat omdat onze verwarming niet zo hoog aan stond ze al heel erg gewend was aan de kou. Verwacht zelf dus geen mega warme jassen nodig te hebben , zeker niet als ze ook nog gaat spelen. Wol lijkt me ook heel fijn qua materiaal (als t niet regent). Dus misschien zoek ik daar ook nog een jas of dik vest van.

2 jaar geleden

Voor de dames die ervaring hebben met Ielm, welke maat kopen jullie dan? Onze dochter zit pas net in maat 74 (bijna 11 maanden oud).

2 jaar geleden

Reactie op JJ-88

Voor de dames die ervaring hebben met Ielm, welke maat kopen jullie dan? O ...
Onze dame (net 1 geworden) zit nu net tussen 86 en 92 in qua kledingmaat. Ik had eerst een 86 voor haar gekocht via Vinted maar die was nog veeeeeeel te groot haha, dus die ligt in de kast tot ze erin past. Daarna een 74 ook via Vinted, die valt nog steeds behoorlijk groot maar past een stuk beter. In onze ervaring valt Ielm dus echt heel groot.

2 jaar geleden

Afgelopen winter hadden wij een wollen jasje voor onze zoon. Was toen echt heel fijn, maar nu ga ik t niet weer doen. Wol is kwetsbaar, dus t zou binnen no time stuk zijn. En idd ook op de fiets niet winddicht, dus dat is ook niet handig. Ik wil nu heel graag zo'n Ielm pak, dat staat op zn verlanglijst. En dan daarnaast nog een andere jas, dus maar eens snuffelen op Vinted 😇

2 jaar geleden

Reactie op Jetjet

Afgelopen winter hadden wij een wollen jasje voor onze zoon. Was toen echt ...
Ielm heeft momenteel op veel korting. Heb een softshell/waterbestendig pak gekocht voor m’n zoon. Was van €70 nu €30 ongeveer!

2 jaar geleden

Reactie op Jetjet

Afgelopen winter hadden wij een wollen jasje voor onze zoon. Was toen echt ...
Waarom kwetsbaar ? Ik wilde net zon alwero wollen jas bestellen voor mijn dochter 😂

2 jaar geleden

Reactie op JJ-88

Voor de dames die ervaring hebben met Ielm, welke maat kopen jullie dan? O ...
De pakken vallen inderdaad ruim. Maar de elastische boordjes aan het eind zijn echt mooi aansluitend. Dus ik heb tot op heden elke keer 1 maat groter gekocht dan die ze nu dragen. Mijn dochter draagt nu 74 en heb 80 gekocht. Daar kan ze waarschijnlijk mee doen tot ze uit 86 is gegroeid. Zo ging het ook bij mijn zoon.

2 jaar geleden

Dank jullie wel voor de reacties over de maat. Ik ga er 1 bestellen.

2 jaar geleden

Ik heb ook een wollenjasje en een gilet van alwero, ook schapenwol en is mega warm en zit heerlijk. Maar als we echt buiten zijn heb ik een buitenspeelpak aan bij der

2 jaar geleden

Reactie op AMEKP

Ielm heeft momenteel op veel korting. Heb een softshell/waterbestendig pak ...
Ielm heeft volgens mij altijd korting 😊 wel handig om te weten.

2 jaar geleden

Ik wil graag even inhaken op de ielm pakken. Mijn mini kruipt dus ik vroeg me af of die pakken ook snel slijten? Anders kan ze lekker de tuin doorkruipen in zo'n pakkie 😁