Gekookt eitje prakken door het avondeten of wat ei roerbakken. Ik maar zelf ook regelmatig een keertje gezonde bananenpannekoekjes voor lunch Ipv brood (met banaan, ei, havermout en eventueel wat kwark/yoghurt erdoor).
Ik heb hem in het begin omelet gemaakt met broccoli erin, dan reepjes zo breed als 2 vingers gegeven. Nu geef ik vooral geroerbakt ei, beetje kleinere stukjes
Als omelet, met groente erdoor evt. Of gekookt snij het ei in de lengte in 4 stukken en dan eet ze het zelf.
Maar vanaf 6mnd eerst nog gemengd maar ze eet nu stukken dus doe ik het ei ook heel laten
De kinderarts hier zei dat je moet beginnen met een kwart eidooier van een hardgekookt eitje. En dan de volgende dag een halve. Zo kun je eerst rustig kijken of je een reactie krijgt. Als je kindje allergisch is, zul je een heftigere reactie krijgen op eiwit dan op eigeel dus je kunt beter met eigeel beginnen.
Omdat de dooier zo droog is, is het handig om deze door de groente te mengen of een beetje natter te maken met bv/kv.
Je kunt een gekookt ei prakken en er een beetje water bij doen.
Gebakken kan ook, dan maak je gebakken ei en geef je een lange strook van ongeveer twee vingers breed.
Wel handig om dat deze week nog te doen, je kindje is al 8m zie ik.