18 Reacties

2 jaar geleden

Gekookt eitje prakken door het avondeten of wat ei roerbakken. Ik maar zelf ook regelmatig een keertje gezonde bananenpannekoekjes voor lunch Ipv brood (met banaan, ei, havermout en eventueel wat kwark/yoghurt erdoor).

2 jaar geleden

Ik heb hem in het begin omelet gemaakt met broccoli erin, dan reepjes zo breed als 2 vingers gegeven. Nu geef ik vooral geroerbakt ei, beetje kleinere stukjes

2 jaar geleden

Als omelet, met groente erdoor evt. Of gekookt snij het ei in de lengte in 4 stukken en dan eet ze het zelf. Maar vanaf 6mnd eerst nog gemengd maar ze eet nu stukken dus doe ik het ei ook heel laten

2 jaar geleden

Die van ons is helaas allergisch voor ei dus hier voorlopig helemaal geen ei 😬

2 jaar geleden

De kinderarts hier zei dat je moet beginnen met een kwart eidooier van een hardgekookt eitje. En dan de volgende dag een halve. Zo kun je eerst rustig kijken of je een reactie krijgt. Als je kindje allergisch is, zul je een heftigere reactie krijgen op eiwit dan op eigeel dus je kunt beter met eigeel beginnen. Omdat de dooier zo droog is, is het handig om deze door de groente te mengen of een beetje natter te maken met bv/kv.

2 jaar geleden

Een stuk goed gekookt omelet. Eerst een klein hapje en als er niks gebeurt, de volgende dag meer.

2 jaar geleden

Ik had een klein stukje (gekookt) ei door zijn groente geprakt.

2 jaar geleden

Gewoon een stuk gekookt ei of gebakken ei geven. Kunnen ze zo afhappen

2 jaar geleden

Je kunt een gekookt ei prakken en er een beetje water bij doen. Gebakken kan ook, dan maak je gebakken ei en geef je een lange strook van ongeveer twee vingers breed. Wel handig om dat deze week nog te doen, je kindje is al 8m zie ik.

2 jaar geleden

Reactie op Team

Je kunt een gekookt ei prakken en er een beetje water bij doen. Gebakken k ...
Je kunt ook op de website, of app downloaden, van Solidstarts. Die leggen het heel mooi uit per ingrediënt hoe je het kan geven.

2 jaar geleden

Reactie op Team

Je kunt ook op de website, of app downloaden, van Solidstarts. Die leggen h ...
.

2 jaar geleden

In de blender en daarna door een fruithap, gaat er prima in hier

2 jaar geleden

In de blender en daarna door een fruithap, gaat er prima in hier
Hardgekookt ei trouwens

2 jaar geleden

Hard gekookt en dan in stukjes prakken op brood

2 jaar geleden

Hier gekookt en geprakt. Na een paar keer wat fijngehakte basilicum uit eigen tuin er door gedaan, groot succes 🤞🏼

2 jaar geleden

Ik heb vandaag wentelteefjes gemaakt met een ei en wat borstvoeding. Brood lukte ook niet niet echt.. maar de stukjes wentelteefjes gaan er goed in 😅

2 jaar geleden

Ik geef mijn dochter geregeld een roerei als snackje. In kleine stukjes kauwt ze het lekker weg