15 Reacties
2 jaar geleden
Aeden weet dat hij niet in de kasten/schuiven mag. Maarja, maar het is natuurlijk leuker als ze aandacht krijgen omdat ze iets doen wat niet mag.
Ik zeg dat het niet mag plaats hem naar bij zijn speelgoed (/tv/muziek) en speel/zing/dans eventjes mee en vertel dan dat mama weer haar werkjes in huis moet doen. En dat eigenlijk on repeat.
Met Deamon had ik (in vorige woonst) kinderslotjes geplaatst. Want tegen hem uitleggen dat het niet mag was/is moeilijk. Maar nu blijft hij wel uit de kasten
2 jaar geleden
Reactie op Kyuubi
Aeden weet dat hij niet in de kasten/schuiven mag. Maarja, maar het is natu ...
Pfoe dan heb je flink uithoudingsvermogen. Mijn dametje weet heel goed wat ze wil en lacht mij recht in mijn gezicht uit en doet het alsnog. Als ik letterlijk de gehele dag haar moet corrigeren en opstaan heb ik geen leven meer. Vind het knap haha
2 jaar geleden
Wij hebben (nog) geen sloten op de kastjes. Maar hij mag geen spullen uit de kastjes halen, die blijven dicht. Dit betekent wel heel veel corrigeren 😅. Maar we hebben bijv. Ook geen spullen weggehaald (accessoires). Het is wel een lange adem en zit inmiddels wel te twijfelen om miss wel slotjes te plaatsen..
2 jaar geleden
Ik heb mijn huis kindproof gemaakt. Ik heb niet de energie om daar nu een strijd van te maken. Wacht een paar jaar en ze snappen direct wat je bedoelt. Waarom zou ik daar nu dan zoveel energie in steken?
2 jaar geleden
In de keuken heb ik de onderste kastje met een theedoek aan de lades geknoopt dit was een noodoplossing maar bleek erg handig te zijn 😅. Daarnaast constant nee terugzetten, nee afblijven dat werkt nu redelijk.
2 jaar geleden
Wij hebben bijna alle kastjes zo ingericht dat de lades en deurtjes waar ze bij kan alleen spullen in zitten waarvan het niet erg is dat ze erbij kan. In de kast in de woonkamer bvb hydrofielen, dekens en haar eigen la met spulletjes, in de keuken theedoeken en pannen enzo. Alles waar ze echt niet in mag (en realistisch bij zou kunnen) hebben we een kinderslotje op, voor de zekerheid.
In haar slaapkamer heeft ze een vloerbed. Haar commode hebben we volledig met kinderslotjes, want we willen niet dat ze daar bvb in de lades gaat klimmen als we er niet bij zijn. We hebben wel ook zo'n lage Ikea Trofast kast met bakken die ze er zelf makkelijk uit kan trekken, met speelgoed en boekjes en dat soort dingen, dus ze weet dat ze daar bij mag en dat die spulletjes van haar zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Bollebabs
Ik probeer mii een voorstelling te maken? 🤣🤣😅
Bedoel je de theedoek of het nee zeggen allebei best effectief 🤣
2 jaar geleden
Kindersloten erop! Alleen hier zijn tafeltjes en planten favoriet. Ik ben maar ea gaan verplaatsen want ze zit in de fase dat ze weet dat het niet mag maar het toch doet en wil niet dat ze een zware plantenpot op haar krijgt. Moet wel zeggen: ze verzint wel weer andere dingen maar die zijn vooral vermoeiend ipv gevaarlijk🙈 zoals: de prullenbak open doen?! Tips daarvoor zijn welkom😜 uiteraard zeggen we 100x nee maar ze vind het nog te hilarisch dat het niet mag, deugnietje
2 jaar geleden
Reactie op manonnetje
Kindersloten erop! Alleen hier zijn tafeltjes en planten favoriet. Ik ben m ...
Oja de prullenbak open doen ik heel slim de prullenbak omgedraaid, het is een losse deksel dat heeft ze nu ook door 😅.
En ja het wordt 101x nee. Vandaag ook weer zo’n dag 😮💨
2 jaar geleden
Oja de prullenbak open doen ik heel slim de prullenbak omgedraaid, het is e ...
Hahah slim! Hier is het er 1 met een ‘randje’ dus maakt niet uit welke kant helaas🙈 al zou andersom misschien wel moeilijker maken