7 Reacties

4 dagen geleden

Hier een mega sociaal kind, rent echt meteen naar andere kindjes toe groot of klein maakt niet uit. Alleen omgaan met andere kindjes is nog een ander verhaal 😅😂 hij denkt heel snel als 1 kindje iets leuk vind vinden alle kindjes het leuk… dus als 1 kindje lacht omdat hij ‘pfffrrrt’ doet voor zn gezicht denkt hij dat alllle kindjes dat grappig vinden 🫢 Ik denk ook dat het allemaal vanzelf wel goed komt. Uiteindelijk leren ze het toch wel 🥰

4 dagen geleden

Alleen spelen is heel normaal op deze leeftijd. Samenspelen komt echt pas als ze wat ouder zijn. Even moeten ontdooien en wat afwachtend zijn met een grotere groep lijkt me ook normaal en past misschien wel gwn bij zijn karakter. Ik zou me echt geen zorgen maken 😊. Mijn zoontje stapt wel op iedereen af dat past ook echt bij zijn karakter. Alleen samen spelen doet hij ook nog niet. Toevallig zeiden ze vandaag nog bij de peuterspeelzaal dat het echt bij zijn leeftijd hoort.

4 dagen geleden

Ieder kind is anders en heeft soms meer tijd nodig. Mijn jongste zoon stapt overal naar binnen en doet alsof er er iedere dag komt. Bij het kinderdagverblijf mag ik blij zijn als ik nog een kus krijg. Ook als ik mijn oudste zoon naar school breng stapt hij de klas in

4 dagen geleden

Mijn zoontje is ook erg verlegen en kijkt altijd de kat uit de boom. Bij de opvang is hij sinds kort naar de peutergroep en dit vind hij ook echt vreselijk in de ochtend. Altijd huilen als ik weg ga en ik moet hem naar binnen tillen. Maar zodra ik weg ben gaat het beter zeggen de leidsters. Als we afspreken met andere die kinderen hebben is het wisselend. Met oudere kindjes kan die soms ineens leuk gaan spelen en niet verlegen zijn, maar vooral met jongen kindjes of zelfde leeftijd is hij erg verlegen. Ookal heeft hij ze vaker gezien. Het wordt wel wat beter maar hij is heel eenkennig geweest ook. Pas sinds kort vind hij bv mijn broer leuk.

4 dagen geleden

Onze dochter is onlangs veranderd van gastouder. Bij de vorige zat ze maar met 1 kindje van een half jaar oud, die totaal niets aan elkaar hadden (hele andere fases). Nu gaat ze naar een andere gastouder waar wel totaal 5 kindjes telkens zijn. En ze heeft er echt wel moeite mee. Weet nu ook niet zo goed of het eraan ligt dat er bij de vorige amper kindjes waren, of dat dit een fase is. Merk wel dat ze nu nog heel erg in haar eigen coconnetje speelt, en ook wel met andere kids. Maar niet te veel kids om zich heen wil hebben. Denk dat als ik terug denk naar deze periode met mijn eerste, dat dat toch wel normaal is. Komt vanzelf wel denk ik, ook hierin moeten ze groeien. Moet wel zeggen, ondanks dat ze er moeite mee heeft, ik toch wel blij ben dat we van gastouder zijn veranderd. Niet vanwege de persoon, maar gewoon meer kindjes, gun haar ook zo om vriendschappen op te bouwen.

4 dagen geleden

Ons kindje gaat ook sinds 3 maanden naar de opvang. Het is een kleine opvang die ook regelmatig de speelleergroep en bso samen met de oudere kinderen van de opvang laten spelen. Sinds een paar weken heeft onze meid het daar ook wel "moeilijk" mee. Ze heeft duidelijk wat langer nodig om te ontdooien 's ochtends en als er met grotere kindjes gespeeld wordt vindt ze dat wel spannend. Ze benoemd thuis ook wel dat ze het spannend vindt om te gaan, terwijl als we haar 's middags ophalen ze het altijd heel leuk heeft gehad. Nu merk ik ook wel dat ze thuis de laatste tijd iets aanhankelijker is, dus dat zal echt een fase zijn. We hebben dit ook besproken met de leidsters en zij houden er nu ook meer rekening mee. Als er in een grotere groep gespeeld wordt dan geven ze haar de optie om ergens rustiger/met meer ruimte te kunnen spelen. En wij brengen haar nu 's ochtends expres zo vroeg mogelijk, als het nog rustig is. Dat is voor haar dan een stuk prettiger binnenkomen en wennen dan wanneer het al heel druk is. Sindsdien gaat het wel een stukje beter.

één dag geleden

Hier een meisje dat 4 dagen in de week naar de opvang gaat, maar gaat nog steeds altijd afwachtend naar binnen (nu 2 en gaat al vanaf 3 maanden) het is ook gewoon de leeftijd. Eenmaal ontdooid is ze mega sociaal en doet ze het liefst alles samen!