401 Reacties

3 jaar geleden

De afgelopen week gaan de nachten top. Rond 20.00 krijgt hij z’n fles en daarna gaat hij nr bed. Slaapt dan meestal 7-9 uurtjes en daarna flesje en weer nr bed. En nog 2-5 uurtjes slapen. Afgelopen nacht was het 20.00 fles. 3.00 fles en 7.30 fles en naar beneden.

3 jaar geleden

Vannacht voor de eerste in een doek ingebakkerd omdat ie zijn slaap echt niet kon pakken hierdoor zat er ruim 4,5 uur tussen de flessen in ipv 2,5 a 3 uur! Dus denk dat we dit vaker gaan doen met onze kleine man van 2,5 week oud

3 jaar geleden

Hier ook een terror nacht. Drie weken sprong denk ik. Van 17:00-21:00 om het kwartier ongeveer aan de borst, daarna wisselend maximaal uur kunnen slapen en verder alleen maar op of aan me gehad. Ben gesloopt en de dag moet nog beginnen... En fles weigerde ze gisteren dus manlief kon even niets betekenen.

3 jaar geleden

De nachten gaan normaal best oke. Afgelopen twee nachten wat minder. Hij komt om de 2,5 uur voor voeding en wilt ook meer dan voorheen. Ik denk dat hij last heeft van regeldagen. Daarnaast had hij vanacht best veel de hik en twee poepluiers.

3 jaar geleden

leuk, dit deden mijn vriend en ik in week 2 ook elke keer! Meisje had een jammer nachtje. Afgelopen weekend had ze ons 2 dagen 4 uur slaap achterelkaar gegeven dus nu ben ik verwend! Deze nacht was het gewoon weer als van ouds om de 2 (en 1x 3) uur. Zo oneerlijk naar haar maar dan baal ik best wel en ik merk dat ik zelfs chagrijnig word. Zeker als je dan berichten ziet zoals "kind laat 6 uur tussen voedingen". om de 2/3 uur komen is eigenlijk heel netjes want ze is pas 4 weken. afijn, mijn dochter zal het wel nodig hebben en aan het groeien zijn. Helaas kwamen er ook ongemakken en krampjes bij. Ik geef de nacht een 6 en vandaag geef ik me over aan heel veel knuffeltijd. fuck het huishouden!

3 jaar geleden

Hier vanaf een uur of 18 tot 22u clusteren en daarna sliep ze tot 3u30. Ik dacht probeer eens eerst een speentje te geven ipv meteen aanleggen en ze sliep toen nog tot 5 uur🤯 (ik niet, verwachtend dat ze elk moment wakker zou worden😂). Toen aan de borst en verschoond en aansluitend werd om 6u mijn zoontje wakker om de dag te beginnen. Dus opzich beide kinderen hebben een super nacht gehad. Ik ben nu zelf alleen al een aantal uur wakker dus het voelt alsof er al een halve dag op zit haha

3 jaar geleden

Hier qua slaap van de kleine de beste nacht tot nu toe, 22u fles en nadien tot 5u geslapen! Zelf momenteel echt niet lekker in mijn vel dus sliep laat in en toen hij krampen had (waar hij zelf doorheen sliep) ook weer wakker. Kan je dan zo van balen hè.. slaapt kleine goed en ben je zelf wakker. Na 5u ook niet meer geslapen en de kleine nu net weer op de bank voor hoe lang het duurt (overdag slapen niet heel goed en daar komt mijn gestress ook weg)

3 jaar geleden

Hier ook een mindere nacht, maar nog mag ik niet klagen. Eerst de kleine meid die niet wilde slapen, normaal slaapt ze altijd gelijk na de laatste voeding tussen 22.00 en 22.30. Nu ging ze pas na 00.30 slapen en toen werd haar broer (2,5 jr) wakker. Was pas tegen 3 uur dat ik kon gaan slapen en toen werd de kleine meid om 4.15 alweer wat wakker, ze wilde haar speen. Toen nog kunnen slapen tot 5.45. Kleine meid verschonen en de fles en toen werd de kleine man ookal weer wakker om 6.45. Ze hadden me alle 2 verwend voor 1 week lang. Kleine man om 19.00 uur op bed, de kleine meid tussen 22.00 en 22.30 de laatste fles en door slapen tot de volgende ochtend 6.00. Geef deze nacht een 5. Kon slechter, maar ook beter.

3 jaar geleden

22:00 tot 3.30 wakker tot 5.30 en daarna geslapen tot 8:00 en nu om 9:00 slaapt ze weer

3 jaar geleden

Minder nachtje! Ipv slapen na de voeding van 00:30 tot 02:30u wakker. Vervolgens om 04:15u en 06:15 weer voor voeding

3 jaar geleden

Zoontje besloot voor het eerst aan een stuk door te slapen na zijn avondfles van 20.00-3.00 (hallelujah!!!!!!!!!!!!). Normaal gesproken valt hij in de nacht redelijk snel in slaap na de voeding maar moeten we hem echt wel 30min rechtop houden anders gaat het fout. Verder begint meneer vaak om een uur of 6 last te krijgen van krampjes en dan is boven blijven geen optie meer. Dus ik dacht.. Mooi, het is pas 3.00, om 4.00 lig ik er weer in en kan ik nog tot 6.00 slapen😁 Maar als het iets is wat ik heb geleerd de afgelopen weken is dat ik nooit moet hopen/denken dat ik nog X aantal uur kan slapen..... Het persfestijn begon om 4.30 (ipv zijn gebruikelijke 6.00) met elke 5-10min persen en is niet meer opgehouden tot 6.00 waarna hij is gaan krijsen omdat het natuurlijk alweer voedingstijd was😐. Tijdens het persen sliep hij gewoon maar moest ik mijn hand wel op hem houden zodat hij niet wakker werd. Heb er dus een lamme arm aan over gehouden.. Weet nou niet wat ik erger vind; dat hij echt wakker wordt en huilt door zijn krampjes of dat hij slaapt maar blijft persen met tussenpozen van 5-10 minuten. Het is 1) duidelijk geen slaap omdat ik dan moet opstaan om hem weer in slaap te krijgen of 2) blijven liggen met mijn arm uitgestrekt en elke 5-10min uit mijn slaap gehaald worden🤷🏻‍♀️ Ik geef het een mager 6je (wel een voldoende omdat het hem is gelukt om ultra lang te slapen)

3 jaar geleden

Wat een kutnacht! Tot nu toe sliep ze altijd netjes door tussen de voedingen in de nacht (elke 3 uur wel). Vannacht had ze last van krampjes en toen die over waren was ze klaarwakker. Ze dronk haar fles ook maar voor de helft leeg waardoor ze daarna alweer na 2 uur kwam. Kortom; weinig geslapen vannacht. Ik geef het dus een 3 😩

3 jaar geleden

Vannacht 5 keer er uit geweest. Ze kwam om 01:00, 02:00, 03:30, 05:00 en 06:30. Lekker korte slaapjes gehad dus vannacht 🤪

3 jaar geleden

Hier een pittig nachtje achter de rug met een meisje van 3,5 week dat vanaf 22.30 uur heel veel heeft gehuild. Krampjes, spugen, niet kunnen slapen, honger en zo de hele nacht. Ze heeft amper (2/3 uurtjes totaal) geslapen en ik ben dan ook heel blij voor haar dat ze sinds een uurtje eindelijk lekker ligt te slapen. Hopelijk kan ze een aantal uurtjes bijtanken. Zelf ben ik nu helemaal door m'n slaap heen maar uiteraard wel moe na maar 1,5 uur slaap (had tijdens zwangerschap al slapeloosheid door hormonen en sinds de geboorte slaap ik gemiddeld zo'n 3 uur per dag). Dus ik maak er maar een rustig dagje van vandaag.

3 jaar geleden

Wat een leuk topic! Hier een iets beteren nacht. Ongeveer 3 a 4 uur tussen die voedingen gelaten, maar wel tegen mama aan willen liggen om te slapen. Dat doen we dan maar want anders slapen we de hele nacht niet. Soms lukt het nog om hem over te leggen op het verschoonkussen tussen in maar dan is die binnen 2 uur al weer wakker. (Overdag lukt slapen in zijn wiegje wel)

3 jaar geleden

Ik kan echt niet klagen gelukkig. Ondanks gebroken nacht geef ik het een 8. Elke avond 22:00 fles dan slapen samen en dan rond 03:00 vaak en dan 06:00 vaak en na de laatste fles blijft hij weer liggen slapen tot 08 of 09 en ga ik ook weer slapen of naar beneden om te ontbijten. Vaak savonds wel onrustig met krampen op de bank vanaf 19:00 maar dan lekker bij ons liggen en troosten

3 jaar geleden

Al 3 dagen kant en klaar kut🥲. Last van krampjes, verkouden en niet in haar hum. Steeds om het uur wakker. Cijfer? Een 1.

3 jaar geleden

Gebroken nacht maar een 8 voor mij. Ze hield haar voedingsmomenten kort en viel onmiddellijk in slaap in haar co-sleeper.

3 jaar geleden

Vannacht was jammer. Tot 00.30 bij papa in de draagdoek. Van 1 tot 7 bij mama op en aan de borst. Krampjes - zielig. Aan toegeven, maar de goede nachten van ervoor wenden wel erg snel…

3 jaar geleden

Een 2. Vanaf 00.30 ontroostbaar. Vanaf 03.00 na de voeding weer in eigen wieg maar was alleen stil als hij speen had. Die hij er iedere 30 seconden uitsloeg. Om half zes weer met hem eruit voor nieuwe fles waarvan hij de helft dronk. Toen nog 2 uurtjes met hem op mij in slaap gevallen op de bank. Niet bevorderlijk voor je rug. Maar ach, je krijgt er zooooveel voor terug 😬