13 Reacties
één maand geleden
Hmm.. nee, herken ik niet. Snap je tijd tekort, daarom koken wij graag grote hoeveelheden en vriezen we het in of maken 2 maaltijden op een avond zodat we de dag erna niet veel meer hoeven te doen. Ook is gezond eten echt niet ingewikkelder dan ongezond. En zelf gezond eten geeft ook een goed voorbeeld naar je kindje toe. Dus zal je niet te schuldig voelen want je doet vast je best! Maar kijk eens of je makkelijke recepten kan vinden, vooruit kan koken of vriezer kan vullen.
één maand geleden
Ik let ook erg goed op haar eten .. maar soms 'ongezond' eten moet ook kunnen ..met haar leeftijd nu bijna 2 ben ik niet meer zo streng zoals toen.. maar bijv als we echt onderweg zijn, even snel frietjes eten is prima toch.. maar ik neem meestal zelf ook snacks/eten mee bijvoorbeeld fruit , gekookte mais, zelf gemaakte pannenkoeken of smoothie..
ik kook ook voor 2 dagen,, mijn meisje eet 2x warm eten/dag😅 ik maak altijd 2 verschillende gerechten voor lunch en avondeten😅
één maand geleden
Met één bijna 4 jarige en één bijna 2 jarige heb ik hun eetpatroon losgelaten. Wij bepalen wat er op tafel komt, zij bepalen wat ze ervan eten.
In de ochtend eten ze of ontbijtkoek, of eierkoek, of krentebolletje, of cracker, of boterham of bolletje. Ze drinken dan optimel.
Om half 10 eten we fruit. Dat eten ze altijd heel goed.
Rond 12 u eten we brood. Dat eten ze wisselend. Soms met moeite 1 snee. Soms wel 5.
In de middag krijgen ze nog iets te eten. Dat kan zijn: een snoepje, een koekje, soepstengels, groenten. Soms hoeven ze niks.
Dan is er rond half 6 avondeten en eten we heel gevarieerd. We koken weinig uit pakjes of zakjes. Er is altijd iets dat de kinderen lusten op tafel. Ik doe voor de kinderen wel alles apart en voor mijn man en mij het wel door elkaar. Soms eten de kinderen alleen kale penne, soms alleen groenten, soms alleen vlees. Soms eten ze heel goed. Naderhand krijgen ze nog een knijpzakje en daarna is het bedtijd.
Ze krijgen overall vanalles wat binnen op een dag en ik heb besloten geen strijd te maken van wat ze naar binnen werken, of eigenlijk meestal niet.
We eten op zaterdag standaard frietjes met snack. Heel soms eten we een andere dag pizza. 5-6 dagen per week koken we zelf.
één maand geleden
Echt wat ik als tip heb, helpt mij enorm. Qua eten neem ik 1 dag in de week of per 2 weken, om vooruit te koken voor de kleinste. Dit vries ik dan in. Ook als we eten over hebben van wat zij lust, vries ik het in kleine porties in. De avond ervoor haal ik het uit de vriezer, en zet het in de koelkast.
Hier ben je misschien 1 of 1,5 uur mee bezig in de 1 of 2 weken, maar zo heb je altijd iets gereed.
Tuurlijk hebben wij ook wel eens een dag dat ze frietjes en een frikandel eet of zo. Maar dan wel met tomaatjes of andere groenten erbij. Alles met mate.
één maand geleden
Ik zit nu in een fase waarop ik regelmatig laat thuis ga zijn (na 6 uur). Als alleenstaande moeder moet ik dan ook nog koken. Een dag in de week ga ik daarom een brooddag doen. Dan haal ik ook zo'n maaltijd salade voor erbij. Verder kook ik voor twee dagen zodat ik het de andere dag op kan warmen. Als ik wil kan ik 1 dag naar bijvoorbeeld de Mac gaan maar dit zal niet iedere week gebeuren
één maand geleden
Reactie op Caatje013
Echt wat ik als tip heb, helpt mij enorm. Qua eten neem ik 1 dag in de week ...
Ow plus wat ook helpt, maak een lijstje met wat je komende week wil eten. Zo hoef je niet laatste moment te bedenken van pfff wat moet ik nu weer maken? En kook je vaak ook gezonder.
één maand geleden
Wij eten elke week een keer hamburger en frietjes, maken we zelf dus dat kunnen we zo (on)gezond maken als we zelf willen
Ons krijgt al vanaf dat hij hapjes eet elk eet moment (nu is de lunch er af gegaan) groenten vooraf, zodat hij deze altijd binnen krijgt. Hij is net 2 geworden. Ik maak grote batches en die vries ik in en dan krijgt ie de gepureerd.
één maand geleden
Zout heeft een kind ook nodig om te groeien. Dit heb ik van de kinderarts. Gewoon een gezonde balans. Tegenwoordig mag een kind niks meer. Snoep is dan wel echt overbodig maar de rest?.
één maand geleden
Hier eten ze gewoon met de pot mee. Inpricipe eten ze alles. Bij de lunch geef ik vaak wat extra groentes. Avocado/ tomaat/ komkommer oid. Als wij op vrijdagavond frietjes eten dan eten hun ook gewoon mee. Ze krijgen ook af en toe een bakje chippies. Snoep krijgen ze (nog) niet. Denk als je een normale balans hebt tussen gezond eten en wat lekkers dat dat prima kan.
één maand geleden
Hier juist hetzelfde, dit meestal door een lange vermoeiende dag waarna zijn slaapritueel. Heb zelfs moeite met structuur te houden.