16 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook voor het eerst in mijn leven een hele slechte huid. Ik reageerde niet goed op het kraamverband (daar merkte ik het als eerste aan) en heb al een paar weken een hele droge huid, vooral bij mijn handen en nu ook bij mijn oksels. Ook moet ik nu echt dagcrème op mijn gezicht smeren. Lijkt echt door het ontzwangeren te komen allemaal en niet door het koude weer en/of het vele handen wassen enzo...
3 jaar geleden
Reactie op Zjanies
Hier ook voor het eerst in mijn leven een hele slechte huid. Ik reageerde n ...
Precies dit heb ik ook! Enorm droge en ruwe handen en de achterkant van mijn oksels. En ook op mijn schouders en bovenarmen heb ik droge plekken. Ik denk dat het komt door het hete water van de douche, voor ik zwanger was kon ik alleen lauw douchen omdat ik anders enorme jeuk kreeg, daar ben ik nu vanaf maar goed warm douchen is schijnbaar ook niet echt goed 😅
3 jaar geleden
Mijn prosiasis is volledig terug sinds de bevalling. En per zwangerschap krijg ik er nieuwe plekken bij
3 jaar geleden
Ik heb ook Rosacea. Ik gebruik de producten van de rosacea lijn van Paula’s Choice. Bij mij heeft dit naast het laseren enorm geholpen. Tijdens en na de zwangerschap is mijn huid heel rustig door die producten!
3 jaar geleden
Reactie op Zonnig_13
Precies dit heb ik ook! Enorm droge en ruwe handen en de achterkant van mij ...
Ik heb ook erg droge, ruwe handen en m’n ellebogen zijn net schuurpapier. 🙈 Ik denk dat borstvoeding geven van invloed is.., een groot deel van wat ik drink op een dag gaat naar de kleine. 😬
3 jaar geleden
Reactie op Mommyofjuun
Ik heb ook Rosacea. Ik gebruik de producten van de rosacea lijn van Paula’s ...
Dank voor de tip! Ik zweer zelf bij La Roche Posay. Tijdens de zwangerschap had ik de beste huid ooit… geen puistje of iets en alle littekens van daarvoor konden mooi genezen. Maar nu ineens, boem! Neus, wangen en kin onder de rode bultjes.
3 jaar geleden
Reactie op C.v.D
Ik heb lymfeoedeem, al sinds ik geboren ben. Inderdaad ook verergering wete ...
Dit heb ik ook en merk dat het nu ook weer terug begint te komen. Echt balen! Had ik na mijn eerste kindje ook. Was er maar iets waardoor je die zwangerschapshormonen in pilvorm zou kunnen innemen waardoor je oedeem voor altijd verminderd. Word je er ook regelmatig voor behandeld?
@topicmaakater: ik heb helaas na mijn zwangerschap ook last gehouden van roodheid en jeuk maar dan meer als eczeem. Kan ineens op komen zetten en ook snel weer weg gaan.
3 jaar geleden
Voor de dames met eczeem: als je borstvoeding geeft zou ik dus zeker proberen je eigen melk te smeren! Die tip geven ze ook voor baby’s dus ik vond het ‘t proberen waard en het helpt echt enorm - m’n rode bultjes zijn al zeer verminderd en degenen die nog opkomen verdwijnen weer snel. Wellicht dus ook voor eczeem!