4 Reacties

4 dagen geleden

Ligt er een beetje aan. Als hij iets echt niet mag laat ik hem huilen. Met het naar bed gaan laat ik hem maximaal 10 minuten huilen. S middags wilt hij tegenwoordig niet meer slapen en dan laat ik hem echt niet te lang huilen

4 dagen geleden

Ik geef mijn dochter zeker niet altijd haar zin, maar laat ook niet huilen. Ik leg uit waarom iets moet of niet mag, vervolgens zeg ik dat ik snap dat ze het jammer vindt. Geen maar erachter. Gewoon ‘je vindt het jammer hè, dat snap ik’ Ik blijf bij haar en geef aan dat ze mag huilen als ze boos of verdrietig is en dat ik er altijd ben om haar te helpen, maar blijf wel bij mijn standpunt. Ze zijn nog jong en moeten nog leren om met hun emoties om te gaan. Wij kunnen alleen maar voordoen hoe dat moet en hen erin begeleiden. Ik laat mijn kind dan ook nooit alleen als ze huilt. Daar leert ze niets van

2 dagen geleden

Hier nog nooit laten huilen dus altijd troosten. Maar nee is wel nee bij mij.

één dag geleden

Reactie op NathalieA

Ik geef mijn dochter zeker niet altijd haar zin, maar laat ook niet huilen. ...
Precies dit! Nee is meestal echt nee (want gevaarlijk, het is gewoon echt bedtijd of noem maar op) maar altijd troosten of laten merken dat je er bent als ze toe zijn aan een troost/knuffel. Ze lopen letterlijk over en kunnen niet anders dan huilen en hebben jou nodig om te co-reguleren. Als je dat negeert, wordt er alleen maar heel veel stress hormoon aangemaakt. En geef je dan alsnog toe, denken ze, hee dit werkte best goed. En wordt het huilen alleen maar erger. Duidelijk zijn, uitleggen en troost bieden. En vooral niet denken ‘hij probeert mij uit en speelt een spelletje, hij zoekt het maar uit’ want dat kunnen ze op deze leeftijd echt nog niet zo bedenken Hiermee bedoel ik overigens niet dat jij (ts) dit denkt hoor