7 Reacties

6 dagen geleden

Pff ik lees mee. Mijn dochtertje slaat ook ineens? Zowel kinderen als volwassenen. Zij probeert iedereen jong of oud maakt haar niet uit te corrigeren. Alles wat je vraagt of aangeeft is nee.

6 dagen geleden

Oooooh herkenbaar, ik kreeg gister ineens een klap in m’n gezicht toen ik zei dat we naar bed gingen 😵😅 consequent en hetzelfde blijven reageren helpt hier wel, en proberen zelf rustig te blijven.. maarja makkelijker gezegd dan gedaan he? 🙈

6 dagen geleden

Ik heb dit bij onze dochter ook. Man, wat zijn dochters intens vergeleken met zonen. Ik merk dat ze nu veel liever is nu ik haar vaker meeneem, haar zoveel mogelijk zelf laat doen, meer uitdaging geef (puzzels doen, samen een spelletje, haar met constructiespeelgoed laat spelen), liedjes met haar zing, haar mee laat helpen net dagelijkse taken. Ook als ze met haar broer speelt en ik hoor gemopper, dan ondertitel ik wat er gebeurt. Dan geef ik ook aan dat ze dit samen rustig op kunnen lossen of even iets aan elkaar kunnen vragen. Als het de spuigaten uitloopt, onderbreek ik het, haal ik de 'boosdoener' uit de situatie, laat ik die even tot rust komen, troost ik de ander en daarna vraag ik hoe ervoor gezorgd kan worden dat de ander minder verdrietig is. Dan knuffelen ze elkaar, geven ze elkaar een aai en zeggen ze sorry. Ook vraag ik dan hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ze wel weer samen kunnen spelen. Voooooral zelf rustig blijven. Maar God, wat kan ze het bloed onder mijn nagels vandaan halen.

6 dagen geleden

Ander kindjes slaan gelukkig tot nu toe doe doet mijn dochter niet.. wel ons slaan als zij echt boos is maar dan echt met een reden en gaan we uitleggen waarom en waarom mag zij dat niet doen. Ik merk dat als ik ook moe ben en onrustig ben dan wordt mijn dochter ook dezelfde.. maar als ik rustig ben dan voelt n doet zij ook zo..

6 dagen geleden

Hier ook hoor 😂 temperamentvolle zoon. Alles is zelf zelf zelf doen, als hij niet zelf de deur open mag doen of zijn jas aan doen is het bijvoorbeeld brullen. Ook eet hij zijn avondeten niet meer, tenzij het gebakken aardappelen zijn met vlees 🫣 dus dan maar yoghurt of een gezond alternatief. Het is echt even intensief ja

6 dagen geleden

Mijn zoon deed dit ook vooral bij ons als die het niet eens was ergens mee. Inmiddels al even klaar, zijn consequent gebleven en uitleggen dat he tniet mag. Nu slaat die, alleen mij, nog als ik hem kom ophalen bij de oma’s of als ik thuis kom van werk. Uiting van gemis denk ik en hij weet hier niet mee om te gaan. Dan benoem ik heb je mama gemist, vaak is het ja en knuffelen we en benoem ik dat we knuffelen en niet slaan. Dit gaat goed. Maar consequent zijn vraagt veel van je geduld haha

5 dagen geleden

Hier zelfde Letterlijk alles is een strijd. Van verschonen, tot kleren aan doen, tot eten enz. Echt vermoeiend soms. Ook slaat ze soms en ook wel andere kinderen met periodes. Ze schreeuwt en gilt bij alles wat ze wilt of juist niet wil. Ze dwingt af en valt niet te straffen. Luistert echt nergens naar. Moet soms echt even bij mijzelf nadenken dat het een peuter van 2 is. Want ik ben echt geneigd soms in haar gezicht bijvoorbeeld iets vol in de prullenbak te gooien omdat ze er weer mee smijt. Pffffff Maar gelukkig zijn er ook genoeg hele gezellige en fijne momenten whahaha