6 Reacties

5 maanden geleden

Je moet er wel beide achterstaan en klaar voor zijn. Als hij dat niet is kan hij ook niet alles geven wat hij en waarschijnlijk ook jij zou willen.

5 maanden geleden

Reactie op DVI

Je moet er wel beide achterstaan en klaar voor zijn. Als hij dat niet is ka ...
Ik snap dat je er beide achter moet staan, maar hij besluit nu gewoon wat hij wilt en niet wat ik wil. Hij zegt ; vrouwen moeten maar niet altijd denken dat het dan ook maar gelijk gebeurt

5 maanden geleden

Ik denk gewoon dat hij aan jou denkt. Ivm met het afkunnen van een kleuter can 3 en een baby. Een kleutertje kan regelmatig op zich spelen, gaat naar school overdag en ale je een peuter hebt en een baby, dan kan het moelijker worden. Een peuter verstaat ook bepaalde dingen moeilijker en een Kleutertje van 3 begrijpt veel meer, kan ook op bepaalde dingen een helpende hand zijn.

5 maanden geleden

Reactie op jibe

Ik snap dat je er beide achter moet staan, maar hij besluit nu gewoon wat h ...
Dat is wel een botte uitspraak. Gaat het nu eigenlijk om de beslissing zelf of misschien meer om de manier waarop jullie erover communiceren?

5 maanden geleden

Reactie op Ons_kimmeke

Ik denk gewoon dat hij aan jou denkt. Ivm met het afkunnen van een kleuter ...
Ja dat is ook wel weer zo

5 maanden geleden

Reactie op jibe

Ik snap dat je er beide achter moet staan, maar hij besluit nu gewoon wat h ...
Oeh ja die uitspraak is niet bepaald leuk om te horen. Klinkt alsof de manier waarop de communicatie verloopt misschien nog een groter ding kan zijn dan het geen wat hij niet wilt en jij wel. Als ik t zo lees zijn jullie het wel eens dat jullie een tweede willen alleen het termijn waarop niet geheel op een lijn. Ik heb nu 2 kleintjes dochter van 24 okt 2022 en zoon van 17 jan 2024. Het is echt heel leuk en ze begrijpt veel maar veel ook nog niet. Dus in die zin is het wel wat makkelijker als het leeftijdsverschil wat groter is. Daarbij komt nog eens dat de kans groter is dat je niet 2 maar 1 kind in de luiers hebt en dat lijkt me dan wel echt prettig. Begrijp me niet verkeerd wij hebben bewust zo’n klein leeftijdsverschil en ben er blij mee zeker als ik ze samen zie. Maar had het langer geduurd was het ook goed geweest. Het is alleen wel heel lastig als het bij de een wel kriebelt en de ander (nog) niet. Belangrijkste is dat je daar goed met elkaar over kan communiceren. Zo merken wij om ons heen dat de vraag al komt of we nog een derde willen op termijn of niet en vooral zo niet waarom mijn vriend zich dan niet laat steriliseren. Nou dat brengt ook de nodige gesprekken met zich mee. Niet dat ik of hij nu op een punt is dat dat nu uberhaupt ter sprake is. Maar het brengt wel het gesprek van willen we eventueel een derde op termijn of niet op gang. Waar hij nu nog heel stellig nee zegt zeggen we ook tegen elkaar maar weet nooit hoe we er over een aantal jaar over denken. Daarin sta ik al opener van ja wie weet over een aantal jaar wel maar in elk geval niet nu al. Al heeft elk leeftijdsverschil zijn gemakkelijke en minder makkelijke dingen. Maar zo lees ik reacties dat je kindje meer een hulp dan zijn tzt (dat kan maar hoeft niet ligt echt aan het karakter van het kind en uberhaupt het verschil in leeftijd) onze dochter moedert het ene moment graag mee en komt met luiers spenen en flessen aangerent als haar broertje maar een kik geeft en het volgende moment denkt ze laat maar lekker gaan ik ben aan het spelen en moet ze er even helemaal niks van hebben.