3 Reacties

7 maanden geleden

Zou eens proberen evt overdag met middagslaapje al een eerste keer. Zodat ze kan wennen aan de omgeving en jij er zelf ook bij bent mocht t nodig blijken. Of even eerste keer dat jullie savonds bij je zusje zijn en haar eerst zelf eens in ben legt. Of misschien een optie dat je zusje bij jullie in huis gaat in juni, zodat voor de kleine meid het nog zoveel als mogelijk hetzelfde is. Al is onze dochter meer gewend buiten de deur te gaan logeren en vind zij het juist moeilijk als ze bijvoorbeeld een weekend bij mijn ouders is en zij komen eerder thuis met haar dan dat wij thuis zijn. Gok dat je het beste de frequentie kan bepalen eens een eerste keer geprobeerd is. Zal allemaal vast wel goedkomen en je hebt nog even. Maar dat van eerst overdag even laten wennen aan de ruimte etc hielp hier ook goed toen ze naar haar nieuwe slaapkamer ging in de laatste periode van mijn zwangerschap van haar broertje van nu 14wk. Hebben haar overdag al mee op dr kamer genomen even lekker daar zitten spelen en vertellen dat het haar nieuwe slaapkamer was etc. Savonds geen problemen ervaren en sliep eigenlijk meteen goed.

7 maanden geleden

Haha sorry maar ik denk dat jij er meer moeite mee hebt dan je dochter... Je zou ff een nachtje proef kunnen draaien. Even een hoeslaken meenemen waar ze al een nacht in geslapen heeft voor de geur.

7 maanden geleden

Onze dochter had ook een tijd dat ik haar goed in slaap kreeg en mn partner helemaal niet. Ook toen heeft ze bij oma gelogeerd (eerste keer moest, ik was zelf naar het ziekenhuis, dus had ook geen keuze). En gek genoeg heeft oma echt een prima eigen methode ontwikkeld om haar in slaap te krijgen. Het hielp denk ik heel erg dat ik ook niet aanwezig was. Sindsdien logeert ze ook regelmatig, met een eigen routine daar. Denk echt dat het wel goedkomt. Je zusje zal de eerste keer/keren misschien even eigen trucjes/ een routine moeten creëren. Maar vaak komt het dan echt wel goed. En je kan toch eerst even oefenen en standby staan als het echt niet lukt? Waarschijnlijk gaat het prima zodra jij ook echt uit het zicht bent :)