5 Reacties
4 maanden geleden
Hey, ik had hier tzelfde probleem.
Ik besloot zijn potje toen in de woonkamer te gaan plaatsen zodat het eigenlijk continu in zijn zicht was.
Ik kocht ook een boek via bol.com ‘Fien gaat op het potje’ en dat trok zijn aandacht. Hij is echt van de boekjes en plaatjes dus hij keek ernaar en ging tzelfde doen😁 en bij ons hielp het ook als ik hem meenam naar de wc. Ik zei vaak van kom je mee mama gaat plassen, en hij kwam vaak wel mee. Vlak daarna ging hij ook. Belonen hielp ook enorm, vanaf het begin stickers geplakt op een diploma en bij elke volle diploma mocht hij een cadeau uitkiezen 😅 elke kind is ook anders natuurlijk, tis voor jou echt van alles uitproberen. En wij reageren thuis heel blij als je plast/poept. JEEEJJJJJ!! Goedzo😁 dan zie je dat ie zich heel trots voelt 😂
4 maanden geleden
Hij wilt dus helaas niet meer op het potje. Enkel op de wc. We hebben een speciaal stickerboek gekocht voor hem, maar binnen 1 week keek hij er niet meer naar om.
Vragen het tussendoor regelmatig of hij moet plassen, dan zegt hij dat hij niet moet en dan 5 minuten later geeft hij aan dat hij moet plassen maar is dan vaak te laat...
Wij reageren idd ook heel enthousiast, krijgt regelmatig een cadeautje ect .aar niks lijkt op dit moment meer te helpen. 🤷🏼♀️
4 maanden geleden
Probeer te gaan timen hoe lang na het drinken hij moet plassen. Dan kan je het plaspatroon van je kind gaan herkennen en kan je het ongelukje hopelijk voor zijn. In 1e instantie niet vragen maar zeggen dat hij even gaat plassen, daarna over op vragen en daarna over op dat hij het zelf weer gaat aangeven
4 maanden geleden
Bij ons hielp het om op vaste momenten gewoon naar de wc te gaan. Dus voordat hij naar bed gaat, als hij uit bed komt, voor en na het eten&drinken. Meenemen als je zelf gaat plassen. En tussendoor ook als hij veel gedronken had. Dus niet altijd vragen of hij moet, maar zeggen dat hij nu even gaat plassen zoals iemand anders ook al zei.
Kan ook zijn dat de nieuwigheid er nu af is en het daarom niet meer lukt, omdat het spelen nu weer prioriteit heeft.