3 Reacties

6 maanden geleden

Tomaat hoort bij de nachtschade familie en daar kan je slecht op reageren. Ik zou het wel nog een keer geven. Als de reactie weer zo is dan weet je genoeg. Ik krijg zelf een jeukende tong van tomaat. Maar weer niet van alle tomaat.

6 maanden geleden

Reactie op JJ-88

Tomaat hoort bij de nachtschade familie en daar kan je slecht op reageren. ...
Ja maar dan wel of niet blijven geven. Wil ook niet dat die er straks helemaal niet meer tegen kan of blijft dit? Of kunnen ze hier overheen groeien?

6 maanden geleden

Reactie op jibe

Ja maar dan wel of niet blijven geven. Wil ook niet dat die er straks helem ...
Hoi, hier veel ervaring met diverse allergieën bij mijn peuter peuter. Hij heeft nu alleen nog maar pinda allergie, had er veel meer. Elk kind is anders, maar in de algemeenheid geldt:Jeuk in nek is een milde reactie en daar kun je overheen groeien. Ik zou het eerst nog een keer geven, kijken wat de reactie dan is. Is het echt nek, of is het ook bij zijn keel? Daarna weet je beter of dat het echt de tomaat was of niet. Je zou langs de HA kunnen gaan, maar weet niet of dit reden genoeg is voor een doorverwijzing. Bij alle allergieën van mijn zoontje moest ik het in kleine hoeveelheid elke dag gaan aanbieden, ook nu bij de pinda, ondanks dat ze niet weten of hij er overheen gaat groeien. Door het langere tijd elke dag te geven, steeds in hogere dosering, gaat zijn lijf er wel meer aan wennen en beter mee om. Ik heb schema's van Davo meegekregen voor hoeveelheden, kun je op Google vinden. Geen idee of dat er ook een voor tomaat is overigens.