48 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon genieten. Is niet veel te doen dus vooral een relax vakantie!

3 jaar geleden

Ik moet even uitleggen waarom ik dit vraag. Wij hebben een vakantie geboekt naar kaapverdie en sinds gister kwam ik erachter dat reizen naar kaapverdie word afgeraden (wat op internet staat). Ivm het Zika virus wat daar ooit was. Veel sites zijn niet up to date. Gebeld met dokter, vk, ggd en die zeggen dat het momenteel niet word afgeraden om te gaan maar je wel goed voorzorgsmaatregelen moet nemen. DEET, klamboe etc etc.. en dat het een infectieland is. Nu zegt mijn gevoel dat ik gewoon niet wil gaan omdat het me beangstigd of maak ik mezelf gek?

3 jaar geleden

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Goed je handen, fruit en groenten wassen. Geen water uit de kraan drinken en idd DEET ect gebruiken. En misschien vanaf zonsondergang dunnen lange broek/ vestje dragen kunnen de muggen ook minder snel steken. Ik zal proberen er niet te druk om te maken en lekker genieten. Maar vooral natuurlijk je gevoel luisteren.

3 jaar geleden

Op Sal is het warm en droog dus weinig muggen! Ik ben er eerder geweest maar volgens mij geen mug gezien. Verder wel even kijken waar je eet, er zit een groot verschil in de kwaliteit van de restaurants maar dat kun je vanaf de buitenkant ook wel wat zien.

3 jaar geleden

Geen ijs eten uit zo een machine. Vorige keer op sal een voedselvergiftiging gehad (zowel ik als mijn partner)

3 jaar geleden

Reactie op Fleurde

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Goed je handen, fruit en groenten wass ...
Deet is niet veilig om te gebruiken als je zwanger bent! Bij de apotheek kan je wel speciale sprays halen speciaal voor zwangere vrouwen voor in tropische gebieden!

3 jaar geleden

Reactie op DV90

Deet is niet veilig om te gebruiken als je zwanger bent! Bij de apotheek ka ...
Goeie tip!!!! Ik ga er gelijk achteraan. Dank je wel

3 jaar geleden

Gisteren op reisadvies geweest ivm reis naar de tropen. Deet 20 of 30 is veilig te gebruiken tijdens het tweede trimester. Er zijn weinig gegevens bekend over natuurlijke Deet en werking.

3 jaar geleden

Reactie op lenaa

Gisteren op reisadvies geweest ivm reis naar de tropen. Deet 20 of 30 is ve ...
Top! Dank je wel 馃槉

3 jaar geleden

Reactie op lenaa

Gisteren op reisadvies geweest ivm reis naar de tropen. Deet 20 of 30 is ve ...
Wat hebben ze bij jou gezegd ivm veiligheid en zwangerschap?

3 jaar geleden

Ik kom zelf van de Kaapverdische eilanden. Sal is helemaal ingesteld en ingericht op toeristen dus zou me niet te veel zorgen maken.

3 jaar geleden

Reactie op jibe

Ik moet even uitleggen waarom ik dit vraag. Wij hebben een vakantie geboekt ...
https://wwwnc.cdc.gov/travel/page/zika-travel-information Hier kun je de huidige status van Zika over de hele wereld zien. Op dit moment is nergens een actieve Zika uitbraak. Sommige landen zijn paars gekleurd omdat er ooit Zika is geweest, zoals in Kaapverdi毛. Dit is waar je advies van de GGD e.d. vandaan komt. Als er weer een Zikamug wordt aangetroffen, is de kans groter dat dit in een paars gebied gebeurt, maar op dit moment zijn er geen meldingen van. Goeie voorzorgsmaatregelen zouden je een heel eind op weg moeten helpen. Of je een rustige vakantie hebt, moet je zelf inschatten.

3 jaar geleden

Reactie op 馃1022

Ik kom zelf van de Kaapverdische eilanden. Sal is helemaal ingesteld en ing ...
Dat is goed om te horen. Ik maak me vooral zorgen om wat ik toen las op internet en de zorg stel als er wat gebeurd dat het niet goed zou zijn. En met eten moet je overal goed opletten natuurlijk. We zitten in een nieuw hotel van RIU en blijven daar ook. We gaan niet buiten de deur iets eten ofzo. En ik neem inderdaad alle voorzorgsmaatregelen die kan. Maar heb jij nog tips of waar ik extra op moet letten qua risico nu daar?

3 jaar geleden

Zika wordt overgedragen door de dengue mug. Deze steekt vooral overdag dus probeer naast de muggenspray lange mouwen en een lange broek te dragen :)

3 jaar geleden

Omg wat fijn dat ik deze topic tegenkom! Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Hier ook deze week een vakantie naar Kaapverdie, Sal geboekt voor eind mei (ben dan ongeveer 20 weken). Ik ga ook alvast heel veel deet inslaan! Hier ook een hotel van RIU en zijn niet perse van plan buiten de deur te gaan.

3 jaar geleden

Reactie op Lise043

Omg wat fijn dat ik deze topic tegenkom! Ik zit precies in hetzelfde schuit ...
Wat fijn dat ik ook niet de enige ben!馃槀 en ook niet de enige die zo panisch is met vakantie als ik zo om me heen vraag en zwanger haha. Ik heb de ggd gebeld, de dokter gebeld.. en er is voor nu geen reden meer om zwangeren niet te adviseren om daar niet meer heen te gaan maar vind het alsnog super spannend!

3 jaar geleden

Reactie op jibe

Wat fijn dat ik ook niet de enige ben!馃槀 en ook niet de enige die zo panisc ...
Oh top! Ik wilde dat morgen gaan doen maar dat scheelt mij weer de telefoontjes.. super bedankt. Idd heel spannend maar denk ook goed om er alsnog van te genieten. Ik zie mezelf alleen niet overdag met lange mouwen en lange broek.. wil juist vooral alleen maar aan het zwembad liggen 馃ゴ

3 jaar geleden

Reactie op Lise043

Oh top! Ik wilde dat morgen gaan doen maar dat scheelt mij weer de telefoon ...
Ik zou gewoon voor de zekerheid alsnog bellen.. hoe meer info hoe beter. Misschien zegt n ander wel nog iets handigs of tips! En laat het dan weer ff weten svp haha. Nee, qua kleding ik ook niet dus dat is ook gewoon even aankijken hoe het daar is denk ik.. naar welk hotel van Riu ga je als ik vragen mag?

3 jaar geleden

Reactie op jibe

Ik zou gewoon voor de zekerheid alsnog bellen.. hoe meer info hoe beter. Mi ...
Sorry! Nu pas tijd om te reageren.. had gisteren gebeld en ze zeiden eigenlijk precies hetzelfde. Ik zou het wel ook nog voor de zekerheid kunnen navragen bij een healthcenter hier in de buurt dus dat doe ik maandag, dan laat ik het je weten! Wij gaan naar Riu Cabo Verde. En jullie? Ben echt zoo toe aan een chillvakantie dus hoop dat die stomme mug de pret niet gaat drukken haha..

3 jaar geleden

Reactie op Lise043

Sorry! Nu pas tijd om te reageren.. had gisteren gebeld en ze zeiden eigenl ...
Haha geeft helemaal niks! Ik heb ook nog n keer gebeld 馃槄 en die zei ook, die muggen heb je ook in Frankrijk, spanje en Itali毛 dus wat belangrijk is is dat je je gewoon goed insmeert en als je iets gaat doen lange kleding aan, maar als je bij het strand enzo ligt hoeft dat echt niet. Er staat altijd een windje dus dat scheelt al.. Ik hoop dat ik tegen die tijd als ik er ben ook een beetje kan ontspannen en niet constant zenuwachtig ben als ik iets zie. Ze zei : ga gewoon lekker genieten van je vakantie! Wij gaan n weekje dus ook niet zo lang. Wij zitten in riu palace Santa Maria..