19 Reacties
4 jaar geleden
Mijn kat wilde tijdens mijn eerste zwangerschap constant op mijn buik liggen. Zo veel dat ik er een beetje gek van wordt.
Maar voor gestreste katten ken ik vanuit de dierenarts waar ik stage liep feliway, dat is een verstuiver voor in het stopcontact die feromonen verspreid. Werkt bij sommige katten erg goed, bij anderen niet. Ook bestaat er van royal Canin speciaal voer dat kan helpen. Dat wordt nog wel eens voorgeschreven voor katten die door de stress steeds blaasontsteking krijgen. Royal Canin calm diet.
Beiden zijn bij de dierenarts of online bij medpets te koop.
4 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe je het kunt verhelpen. Misschien een mooie lampenkap? Denk alleen niet dat de kat het kan waarderen. Die van mij verdelen de mama dienst. En zijn omstebeurt bij mij😅 Ze doen nog geen gekke dingen, alleen melden ze zich gedurende dag een aantal keer dat ze weer thuis zijn en komen ze even bij me kijken😂
4 jaar geleden
Reactie op Melmama
Mijn kat plast opeens overal sinds ik zwanger ben 😭😭😭
Daar is wel een spray tegen! Sos cat ofzo..
4 jaar geleden
Mijn katten trekken meer naar m’n vriend toe sinds de zwangerschap. Ze volgen me wel meer en ‘kletsen’ ook meer, maar liggen doen ze bij m’n vriend.
4 jaar geleden
Reactie op Melmama
Zou dat ook helpen bij overal plassen?
Kan je zeker proberen. Maar misschien is het ook verstandig om daarmee even naar je dierenarts te gaan. Plotseling overal plassen kan namelijk ook een symptoom van blaasontsteking zijn. Zeker als je een poes hebt.
Ze zullen je dan waarschijnlijk vragen wat urine op te vangen om te testen. Daar zijn wat trucjes voor waar je dierenarts (assistente) je vast mee kan helpen
4 jaar geleden
Reactie op Melmama
Ja kan er soms echt om huilen pff. En kattenpis stikt zó hard
Ja verschrikkelijk!! Ik ruik ook alles 10x zo goed dus zodra ik thuis kom na werk ruik in in de gang al dat hij weer in de woonkamer heeft lopen pissen. Zo een ellende! Ik ga dinsdag toch een bezoekje aan de dierenarts brengen in de hoop (klinkt weer lekker slecht dit) dat het blaasontsteking is want heb ook het idee dat hij meer drinkt. Als dat het niet is weet ik het ook niet meer.. ik zag op bol.com urine off ofzo, wellicht dat dat helpt! Geen idee of katten het ook op dezelfde plek blijven doen.. maar met azijn schoonmaken schijnt ook te helpen 😂 hier nog niet dan…
4 jaar geleden
Reactie op Pea-nut
Ohh dat is balen. Bij onze poezen hielp urine buster heel goed. Dat zou je ...
Dank voor de tip! Ik heb voor de hond ook soort anti stress pippetjes op natuurlijke wijze, wellicht dat dat er ook voor katten is? En ik gebruik zalmolie (gewoon van de action..) voor de vacht, mijn andere hond heeft vroeger haaruitval door stress gehad en sinds ik zalmolie over der brokken doe is dit weg! Mag ook voor katten ☺️
4 jaar geleden
Een van onze katten heeft dit gehad toen ik was bevallen van de eerste. Ze heeft toen een middeltje van de dierenarts gekregen tegen de stress. Dit heeft toen heel goed geholpen. Katten schijnen soms moeilijk uit een negatieve spiraal te komen waar ze dus een beetje hulp bij nodig zoude kunnen hebben. Het was bij ons ook maar 1x nodig. Die situatie er omheen bleef hetzelfde, maar met haar ging het gelijk een stuk beter