8 Reacties

2 jaar geleden

Wij forceren niks en zorgen dat er altijd iets op het bord ligt dat onze kinderen lusten. Willen ze het niet, dit is wat we eten. Er is niks anders. Wel altijd toetje na. Peuter was als baby een hele goede eter. Als dreumes een weigeraar en nu eet hij inmiddels weer steeds meer.

2 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Wij forceren niks en zorgen dat er altijd iets op het bord ligt dat onze ki ...
En als ze aangeven meer te willen, geef je ze dat dan? Dus in mijn voorbeeld, ze eet alleen de zoete aardappel, zou je haar meer opscheppen terwijl ze de rest laat staan? Het is ons eerste kindje dus ik ben wat onzeker 馃槄 ik heb het idee dat ze dan nog honger heeft maar ze eet dus niet alles op wat ze op haar bordje heeft Wij willen zoals jij ook niets forceren, zij mag bepalen. Ik vind het alleen zo lastig omdat ze normaal best veel kan eten en in dit soort gevallen ineens zo weinig eet

2 jaar geleden

Reactie op E-in-Berlin

En als ze aangeven meer te willen, geef je ze dat dan? Dus in mijn voorbeel ...
Als er meer is wel. Anders is het gewoon delen wat we hebben. Wij bepalen wat ze eten, zij bepalen hoe veel ze ervan eten. Bij onze peuter zijn we wel wat strikter. Dat als hij geen andere dingen op zijn bordje wil eten, dat zijn buikje dan niet vol zit. Dat begrijpt hij inmiddels meer dan prima. Onze dreumes begrijpt dat dus nog niet. Ik laat het soms ook afhangen hoe de rest van de dag gegaan is qua eten

2 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Als er meer is wel. Anders is het gewoon delen wat we hebben. Wij bepalen w ...
Ah je bedoelt dat je ook van je eigen bord aangeeft? Logisch wat je zegt over hoe de rest van de dag is gelopen. Eigenlijk eet onze dochter best goed, alleen is het de laatste tijd met avondeten wat klungelig 馃ぃ Wat fijn om je reacties te lezen, dat doet me echt goed 馃グ dankje!

2 jaar geleden

Ik zou in zo een geval gewoon meer zoete aardappel geven. Hier zijn er ook dagen dat ze alleen wat pasta eet en alle groente en vlees laat liggen, de dag erna eet ze een flink stuk zalm. Ik heb me er echt een tijd druk om gemaakt, maar geloof dat ze zelf prima kan aangeven wat ze nodig heeft. En als dat voor haar de ene dag veel aardappelen zijn, en de dag erna veel pasta, dan is het zo. Wel eet ze mee met wat wij eten. Ik kook niks speciaal voor haar, hoogstens een portie van ons eten maar dan zonder kruiden. En als ze echt weinig eet geef ik nog wel een knijpzakje of een appelmoesje na. Sinds ik me er niet meer druk om maak en mee ga in wat zij aangeeft eet ze echt weer veel beter.

2 jaar geleden

Reactie op D1908

Ik zou in zo een geval gewoon meer zoete aardappel geven. Hier zijn er ook ...
Wat fijn om te lezen dat het beter gaat naarmate je je er minder druk om maakt. Ik denk dat de plotselinge omslag van een kindje dat alles eet (zelfs spruitjes en broccoli), tot een klein weigeraartje me een beetje heeft laten schrikken. Ik ga het proberen los te laten, dankje voor je reactie! 鉂わ笍

2 jaar geleden

Dan zou ik haar meer aanbieden van wat ze wel lust op dat moment. Onze dreumes is ook ineens heel kieskeurig. Eet alleen het vlees op, maar wilt nog veel liever een potje eten i.p.v. vers. Ik heb mij daar bij de oudste ook heel druk om gemaakt, maar daar is ze niet beter van geen eten. Eet nog steeds slecht. Zo was ik vroeger ook en het is ruimschoots goed gekomen 馃槈

2 jaar geleden

Reactie op E-in-Berlin

Ah je bedoelt dat je ook van je eigen bord aangeeft? Logisch wat je zegt ov ...
Oh nee ik geef niet per se van mijn eigen bord. Meer als er nog wat in de pan zit. Ik pas soms wel gerechten aan. Bijv voor de kinderen geen groenten door de parelcouscous, maar apart en voor ons er wel doorheen etc. Ik ga als ze niet goed eten, zeeeeeker niks anders aanbieden. Er is altijd iets op hun bord dat ze gewoon lusten.