6 Reacties

5 maanden geleden

Klinkt idd als doorkomende tandjes, hier is ons zoontje er ook steeds goed ziek van. Maar als je twijfelt altijd even bellen naar de huisarts, zij kunnen ook even meedenken op welke signalen je extra goed moet letten mocht er iets anders vermoed worden. Succes 🍀

5 maanden geleden

Ahh beterschap, zo sneu 🥲 Hoe hoog is haar koorts als ik vragen mag?

5 maanden geleden

Reactie op Anoniem123abc

Ahh beterschap, zo sneu 🥲 Hoe hoog is haar koorts als ik vragen mag?
Ja dat is bij haar altijd erg lastig meten, ze vind het vreselijk (zetpillen moet ook echt met z’n tweeën). Vanmorgen was het rond de 39 graden.

5 maanden geleden

Als een kind boven de 38 graden koorts heeft dan komt dit meestal niet door tandjes. Voor betrouwbaar advies kun je op thuisarts kijken https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts

5 maanden geleden

Beterschap! Ik bel hiervoor eigenlijk nooit de huisarts. Als ik merk dat mijn kinderen pijn hebben, geef ik ze een zetpil. Mijn kinderen hadden wel vaak hoge koorts bij doorkomende tanden. Kinderen kunnen soms het ene moment heel ziek zijn en het andere moment leuk spelen. Gewoon even aankijken, zorgen dat ze genoeg drinken krijgt en eventueel zachte voedingsmiddelen geven of iets kouds (bijv ijsje of koud fruit). Lekker laten rusten en knuffelen.

5 maanden geleden

Kiesjes zijn heel vervelend! Die duren ook aardig lang voor ze door zijn, nare dingen 🥺 Hier heeft nurofen geholpen op dagen dat hij er het meest last van leek te hebben & anders helpt pcm zetpil voor de scherpe randjes.