He mama’s,
Onze dochter is sinds gistermiddag ziek van denken we haar tanden/kiezen. Ik zie boven hoektanden doorkomen en achterin kiezen. Niks is goed, heeft koorts huilt veel en heeft van tijd tot tijd een opleving. Vannacht ging goed op 2 zetpillen. Zo zielig, ergens denk ik wel zal het niet iets anders zijn maar dan heb je neem ik aan geen oplevingen tussendoor. Ze eet redelijk en drinkt wel goed. Even aankijken of zouden jullie de huisarts bellen? Ik heb haar nu maar op bed gelegd en ze ging gelijk slapen. Altijd zo sneu zieke kindjes. 🥺
Klinkt idd als doorkomende tandjes, hier is ons zoontje er ook steeds goed ziek van. Maar als je twijfelt altijd even bellen naar de huisarts, zij kunnen ook even meedenken op welke signalen je extra goed moet letten mocht er iets anders vermoed worden. Succes 🍀
Als een kind boven de 38 graden koorts heeft dan komt dit meestal niet door tandjes. Voor betrouwbaar advies kun je op thuisarts kijken https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts
Beterschap! Ik bel hiervoor eigenlijk nooit de huisarts. Als ik merk dat mijn kinderen pijn hebben, geef ik ze een zetpil. Mijn kinderen hadden wel vaak hoge koorts bij doorkomende tanden.
Kinderen kunnen soms het ene moment heel ziek zijn en het andere moment leuk spelen. Gewoon even aankijken, zorgen dat ze genoeg drinken krijgt en eventueel zachte voedingsmiddelen geven of iets kouds (bijv ijsje of koud fruit). Lekker laten rusten en knuffelen.
Kiesjes zijn heel vervelend! Die duren ook aardig lang voor ze door zijn, nare dingen 🥺 Hier heeft nurofen geholpen op dagen dat hij er het meest last van leek te hebben & anders helpt pcm zetpil voor de scherpe randjes.