35 Reacties
3 maanden geleden
Mijn zoontje neem z'n knuffeltje altijd mee als hij uit bed komt.
Als ik met hem weg loop op z'n kamer zonder knuffeltje dan krijst hij de hele buurt bij elkaar.
Maar als we met de auto weg gaan of gaan wandelen, dan mag hij zijn knuffeltje niet meenemen (zijn naam staat erop en heeft voor mij ook een waarde).
Ik heb 2 reserve knuffeltjes en 1 van die 2 mag dan wel mee.
3 maanden geleden
Hier komen de knuffels niet van de slaapkamer af.
Ze gaan wel mee uit bed maar als we naar beneden gaan vraag ik altijd of ze de knuffels nog even naar bed brengt en nooit probleem. Knuffels gaan alleen mee in de auto als we bijv rond bedtijd gaan rijden.
Denk dat voor je kindje vooral lastig is dat papa en mama er anders over denken.
3 maanden geleden
Hier neemt ze soms een keer een knuffel mee uit bed maar dan legt ze die zodra we beneden zijn weer weg. Vaak zegt ze zelf al oh nee beer of nijn of woef moet nog in bed verder slapen. Toevallig heeft ze gister een keer dr knuffel mee genomen en werd daar flink mee gespeeld. Konijn en pop moesten samen in de schommelzwaan en schommelen😂 zo lief om te zien. Mee naar buiten gaan ze nooit hooguit dat wij ze meenemen in een tas als we weten dat we rond bedtijd terug rijden.
3 maanden geleden
Wij hebben onze zoon aangeleerd om zijn knuffel in bed te laten zodra we 's ochtends naar beneden gaan. Wilden voorkomen dat hij er overdag te gehecht aan zou raken. We hadden ook gewoon geen zin om de hele tijd in de gaten te houden of het knuffeltje niet ergen vergeten wordt/kwijtraakt.
Uit logeren of op vakantie gaat het wel mee maar dus ook alleen om mee te slapen.
3 maanden geleden
Reactie op DVI
Hier neemt ze soms een keer een knuffel mee uit bed maar dan legt ze die zo ...
Dit, zo herkenbaar! Haar knuffels zijn echt haar baby's/poppen in dat opzicht, dus van ons mogen er een paar mee naar beneden. Die legt ze dan beneden op de bank te slapen, of ze gaat doen of ze ze een flesje geeft (inclusief boeren, dat kijkt ze heel goed af van hoe wij met haar zusje om gaan natuurlijk). Voor haar zijn knuffels overdag echt speelgoed waar ze mee speelt, dus ze mag er elke ochtend een paar kiezen die mee naar beneden mogen.
3 maanden geleden
De knuffels blijven bij ons in principe binnenshuis (of gaan mee naar de opvang of oppas). Soms legt onze dreumes de knuffel al terug in bed zodra ze verschoond is 's ochtends, soms wilt ze hem mee naar beneden nemen. Ik vind het niet nodig om een knuffel af te pakken. Onze oudste wilt bij spannende momenten ook nog graag een knuffel mee. Geen enkel probleem. Er is soms al over zoveel strijd in de opvoeding, deze laat ik gaan 😅
2 maanden geleden
Waarom zou je hem afpakken? Oprecht benieuwd naar de gedachten daar achter.
Hier mag Knuffel overal mee naar toe en heen. Gebeurd lang niet altijd, maar gaat inidergeval altijd mee naar beneden
2 maanden geleden
Hier gaat de knuffel altijd mee uit bed. Nu ik dit typ hobbelt ie er nog mee rond door de kamer. Beide kids zijn erg aan hun knuffels gehecht, maar ze vinden het niet erg om ze thuis te laten. De jongste neemt z’n knuffeltje wel mee als hij ergens anders een middagdutje moet doen. Heb van hun knuffels voldoende reserve mocht er 1 kwijt raken, maar dat is nog nooit gebeurd.
2 maanden geleden
Hier knuffel wel. Speen blijft in bed. Speen heeft gevolgen voor het gebit en spraak en knuffel niet. Als ze verdrietig zijn pakken ze hun knuffel even, maar het is heel duidelijk dat speen in bed blijft.
We hebben per kind 2 reserveknuffels liggen.
Knuffel gaat mee als we ergens heen gaan en naar de opvang. Ik zie er geen kwaad in. Het biedt ze veiligheid en troost.
2 maanden geleden
Wij hebben een echte bed knuffel (dat is ook echt haar favoriet en slaapt ze dus ook mee) en een paar knuffels beneden waar ze mee mag spelen en die mogen ook niet mee naar boven of in bed. Haar bedknuffel brengt ze altijd ‘s ochtends zelf naar bed als ze klaar is om naar beneden te gaan samen met haar speen want die mag ze ook alleen in bed. Ze vindt het echt helemaal prima op deze manier 😊
2 maanden geleden
Reactie op Anoniemmm12
Waarom zou je hem afpakken? Oprecht benieuwd naar de gedachten daar achter. ...
Ik denk bij sommige mensen uit hygiëne. Als het overal en. Nergens rond slingert. Overdag net te gehecht aan Raken en ook tot ander spel komen. Geeen ideee. Mensen zullen er hun redenen voor hebben.
2 maanden geleden
Reactie op Bollebabs
Mag ik vragen waarom jullie hiervoor kiezen? 😀
Ik ben niet een voorstander van het continue rond lopen met knuffels. Ze is zo gek op haar konijn dat ze dan moeilijk tot spelen met andere dingen komt. Plus het ook wel een beetje is uit hygiënisch oogpunt al ben ik echt niet een mama waarvan haar kind niet vies mag worden.
2 maanden geleden
Geen knuffel, maar ze is gek van haar winterslaapzak. Die knuffelt ze ook altijd als ze gaat slapen of even een momentje heeft. Mag van ons mee naar beneden, maar niet naar buiten. In de auto mag ze hem ook wel, maar hij blijft in de auto. We hebben wel 3 slaapzakken dus we wassen ze wekelijks.
2 maanden geleden
Bij ons blijven de spenen en knuffels in bed. Dus als we hem uit bed halen, dan weet hij al dat die achterblijven. Dit hebben we altijd zo gedaan.
Als we een hele dag weg zijn waardoor zijn dutje buiten de deur is, gaan ze uiteraard wel mee! Bij elk slaapje mogen zijn knuffels en speentjes aanwezig zijn.
2 maanden geleden
Ze heeft 4 knuffels waar ze mee slaapt, waarvan 1 (Elmo) altijd speciale privileges heeft en mee mag naar beneden/buiten. Als ze wakker wordt, neemt ze hen mee tijdens het verschonen/aankleden. Daarna gooit ze iedereen incl speen weer terug in bed en zegt “see you later”.