33 Reacties
3 jaar geleden
Mag ik vragen wat de symptomen zijn bij je zoontje? Ik twijfel hier steeds meer of het misschien toch allergie is (eczeem wat steeds erger wordt, berg, verstopping)
3 jaar geleden
Reactie op Suus-2225
Jazeker mag dat!
Hij heeft last van uitslag (eczeem), spugen, krampjes en v ...
Hmm... misschien ga ik toch ook een poging wagen om koemelkvrij te eten, kijken wat het effect is. Ik heb een poosje vegan gegeten en ik vond de site cookie and kate heel fijn!
https://cookieandkate.com/dairy-free-vegetarian-recipes/
3 jaar geleden
Reactie op Longstoryshort
Hmm... misschien ga ik toch ook een poging wagen om koemelkvrij te eten, ki ...
Ze raden aan om 4 weken koemelkvrij te eten en dan te kijken wat de symptomen nog zijn of dat deze weg zijn.
Ben gisteren ook bij de diëtiste geweest, maar die had niet meer info dan ik zelf al had bedacht.
Let op met sausjes en brood e.d. Er zit vaker koemelk of weidepoeder in producten dan je zou denken 🥲
Oooh top! Dankjewel, ik ga eens kijken 😊
3 jaar geleden
Ik zou ook adviseren om in ieder geval ei en soja en evt pinda en noten te mijden. Hier reageren ook veel kindjes op. Zijn zelfde soort eiwitten.
Ik volg dit dieet ook. Zag er erg tegen op. Maar als je eenmaal de producten weet te vinden is het goed te doen.
Ik gebruik de app van de AH. Daarin kan je allergenen selecteren. Zo zie je welke producten je wel mag. Zijn er nog best wat.
Na dit dieet streng te hebben toegepast, was ons zoontje na 3.5 week klachtenvrij! Inmiddels ben ik alweer aan het provoceren. Pinda en noten en ei gaan goed. Dus dat kan ik weer aan m'n dieet toevoegen.
Succes!
3 jaar geleden
Reactie op Zwil
Ik zou ook adviseren om in ieder geval ei en soja en evt pinda en noten te ...
Oooh wat heftig, dat gaat mij nog ff niet lukken denk ik. Ben al blij dat ik voor nu met koemelkvrij uit de voeten kom.
Thanks voor de tips, ik ga zeker kijken hoe dit gaat, kan altijd nog stoppen met ei, soja en noten.
Wat at jij dan nog wel? Want je hebt niet echt zuivelvervangers als je ook sojavrij eet toch?
3 jaar geleden
Reactie op Suus-2225
Oooh wat heftig, dat gaat mij nog ff niet lukken denk ik. Ben al blij dat i ...
Ja ik snap je helemaal. Dacht ook niet dat het me zou lukken. Wilde ook eerst alleen koemelk doen. Maar lactatiekundige adviseerde me om meteen alles uit te sluiten omdat je anders nog langer bezig bent. Vaak gaat koemelk icm ander product.
Ik eet elke ochtend haveryoghurt met muesli als ontbijt. En drink een glas amandelmelk. Volgens diëtiste kom ik hierdoor aan de voedingsstoffen die ik anders zou missen.
3 jaar geleden
Reactie op Zwil
Ja ik snap je helemaal. Dacht ook niet dat het me zou lukken. Wilde ook eer ...
Ah oké, thanks voor de tip! We merken wel vooral dat hij reageert als ik bijv. pannenkoeken heb gegeten of een glas melk heb gehad. Ik eet elke ochtend pindakaas en hier lijkt hij vooralsnog niet extra op te reageren..
Na hoeveel tijd merkte je verschil?
3 jaar geleden
Reactie op Suus-2225
Ah oké, thanks voor de tip! We merken wel vooral dat hij reageert als ik bi ...
Na ongeveer 3.5 week. Voor m'n gevoel duurde dit zooo lang! Mijn zoontje had last van uitslag, verkoudheid, zwaar ademen/benauwd, refluxklachten, onrustig en veel huilen.
2 weken geleden perongeluk melk en soja gehad. Arme kind zat helemaal weer onder de uitslag. Veel huilen en slecht slapen. Baalde er wel van. Had stiekem gehoopt dat het al over zou zijn. Maar zitten hier waarschijnlijk nog wel even mee...
Welke klachten heeft jouw kindje?
3 jaar geleden
Hier ben ik ook nu 2 weken zelf op dieet gegaan, omdat ik denk dat mijn zoontje daarop reageert. Ik ben lid geworden van deze groep. Vind het best fijn om te lezen qua herkenning.
https://www.facebook.com/groups/borstvoeding.voedselintoleranties/?ref=share
3 jaar geleden
Reactie op Zwil
Na ongeveer 3.5 week. Voor m'n gevoel duurde dit zooo lang! Mijn zoontje ha ...
Hij spuugt, heeft uitslag, last van winderigheid, onrustig drinken en krampjes. Hij huilt gelukkig niet en is verder een tevreden baby.
Aaah zielig zeg, snap ik dat je dat had gehoopt. Met 9 maanden en na 1 jaar weer testen toch? Gelukkig groeien ze er vaak na het eerste jaar overheen. 🤞🏼
3 jaar geleden
Reactie op Suus-2225
Thanks! Merk je al verschil?
Ik heb nu het idee dat de eczeem langzaam wegtrekt. En de onrustigheid in de nachten na de voedingen zijn ook minder. Laatst een gekookt ei gehad en toen was hij weer onrustig. Dus ei ook maar even geëlimineerd nu. Ik ben heel benieuwd straks als ik weer wat neem als hij daar op gaat reageren.
3 jaar geleden
Hi allemaal, hier nog een mama met een baby’tje met koemelkallergie. En ook het idee dat de op noten, pinda en / of ei reageert dus ik heb dat allemaal uit mijn dieet geschrapt. Moet zeggen dat ik vooral ei erg lastig vind, dat zit in zoveel producten! Maar alleen koemelkvrij eten gaat me erg goed af eigenlijk (oudere kindje heeft ook kma dus was het al gewend!). Er zijn heel veel vegan dingen te vinden in de supermarkt, misschien is dat een goede tip? Bijvoorbeeld vegan zuivelspread of vegan boter op je brood? En idd verder s ochtends eet ik havermout gemaakt met havermelk en s avonds eten we gewoon ons normale eten en hoef ik weinig te vervangen behalve soms kaas. Maar van violife heb je lekkere nep feta en mozzarella en jumbo heeft prima neppe geraspte kaas. Succes en hopelijk voelt je kindje zich snel beter!
3 jaar geleden
Wat voor eczeem?
Want ik lees toch wel dat de meeste baby's hier wat uitslag hebben. Kan het ook niet door je Wasmiddel zijn?
3 jaar geleden
Reactie op Suus-2225
Bedankt voor jouw reactie! Ik ben benieuwd of mijne ook zal reageren op not ...
Ben benieuwd wat je diëtiste zegt. Laat je het weten? Ik ga het volgende week ook bij het CB bespreken, hebben dan onze 5 maanden afspraak. Ik weet niet hoe we het met ei en pinda in de hapjes moeten gaan doen.. Geef jij al hapjes? Ik geef nu nog alleen bv maar wil wel binnenkort met wat hapjes gaan starten