27 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje begint te persen en te kronkelen vanaf 4.30-5.00. Als hij zijn voeding voor die tijd heeft gehad kan hij nog wel eens rustig verder slapen maar komt hij om 5.00 voor zn voeding dan beginnen we de dag vroeg🥴 Hij heeft dit al sinds hij een week of 3-4 was. Had ergens gelezen dat in de vroege ochtend het maagdarmstelsel actief wordt en dit voelen babies waardoor ze onrustig kunnen worden🥴 Het CB kon mij iig niets nuttigs vertellen erover en aangezien hij er de rest vd dag geen last van heeft en ook geen afwijkend ontlastingspatroon heeft, hebben we het maar zo gelaten. Gaat wel weer over denk ik maar.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Mijn zoon wordt vaak rond 4u wakker en heeft dan kramp. Soms ook honger, maar vooral kramp. Ik leg hem altijd aan, omdat hij vaak aan de borst ontspant en door de melk kan poepen. Lukt dat dan slaapt hij daarna vaak rustig verder

3 jaar geleden

Hier ook… en tegen de ochtend (9u ongeveer) wordt hij weer rustig en slaapt hij weer super goed. Ik spreek dus niets meer af in de voormiddag zodat ik hem de rustige ochtend nog kan gunnen 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Rosas

Hier ook… en tegen de ochtend (9u ongeveer) wordt hij weer rustig en slaapt ...
Haha onze vriend slaapt ook eindelijk weer sinds 9u! Toch "fijn" te horen dat we niet alleen vroege vogels zijn.

3 jaar geleden

Hier ook! Sinds we haar niet meer wakker maken om 3:00 maar haar zelf laten komen is het rond 4:00/4:30 fles en daarna feest

3 jaar geleden

Is hier inderdaad ook. Veel scheetjes en uiteindelijk ook een poepluier. Hij wordt niet meer écht rustig voordat de poepluier komt, maar meestal duurt dat uren (bijv vandaag was hij vanaf 5 uur onrustig en nu om 11 uur is de poepluier er nog niet). Hij is niet continu zielig in die tijd hoor en doet ook nog wel hazenslaapjes, maar bijv echt langer slapen oid gebeurt pas weer als de poepluier geweest is en hij heeft steeds periodes waarbij duidelijk iets niet lekker zit en waarbij hij dan ligt te huilen. Bij mij helpt aanleggen ook (ookal geef ik geen borstvoeding meer), want hij komt tot rust door het zuigen. Maar waar het een paar weken geleden nog genoeg hielp om tot een poepluier te komen, helpt het hem nu alleen nog maar met de winderigheid.

3 jaar geleden

Reactie op L1310

Is hier inderdaad ook. Veel scheetjes en uiteindelijk ook een poepluier. Hi ...
Oh zo herkenbaar. Hier ook alweer veel scheetjes vandaag en alleen maar hazenslaapjes van een kwartier en dan weer huilend wakker.. is wel moe maar komt niet in slaap

3 jaar geleden

Hier ook het geval al echt 4 weken lang. Ze is super onrustig maar slaapt wel alleen ik niet… Weet iemand of dit beter wordt?

3 jaar geleden

Wij ook! Ook vooral veel scheetjes dan, maar helaas leidt dat niet tot poepluiers waar ik dan wel altijd op hoop. Onze dochter poept maar 1x per 3 dagen.. vindt het soms wel zielig en dan maak ik me weer zorgen over kma e.d. ze is nu bijna 8 weken, huilt ook wel meer dan in het begin, soms krijsen! Iedereen in mijn omgeving zegt dat het normaal is..ik weet het niet!

3 jaar geleden

Hier is het ook begonnen. Ons zoontje is 10 weken en is sinds deze week heel onrustig in de ochtend. Hij slaapt door van 22.30 tot 6/7 uur. Na de eerste fles en tweede fles kronkelt en kreunt hij van de krampjes. Soms spuugt hij ook een deel terug. Heel zielig om te zien en weet er ook geen raad mee. Zijn we niet gewend want hij was een heel rustig en tevreden mannetje altijd. In de middag en avond gaat het beter, dan is hij weer lekker vrolijk. Hopelijk is het een fase en gaat het snel over!

3 jaar geleden

Hier ook herkenbaar! Geen idee waar het aan zou kunnen liggen, maar word er echt gek van. Vind het zo sneu en slaap dan zelf natuurlijk ook niet meer.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, kreunen kreunen kreunen met de oogjes dicht. Ik masseer dan het buikje en dan gaat het even over maar kan natuurlijk niet uren blijven masseren. Uiteindelijk komen er met fietsen wel pufjes uit die het gekreun iets minder maken en na de vroege ochtendvoeding rond 6:00 volgt uiteindelijk wel een poepluier rond 08:00 en dan is het over. Maar vanaf een uur of 4:30 slapen we allemaal niet meer door het gekreun.

3 jaar geleden

Reactie op Daan9

Hier is het ook begonnen. Ons zoontje is 10 weken en is sinds deze week hee ...
Hier hetzelfde. Ons dochtertje sliep ook door en had ontzettende last van krampjes na de eerste voeding ‘s ochtends. Ik heb haar nu 2 nachten weer een nachtvoeding gegeven om 04.00 uur en heeft ze geen krampjes meer! Hier helpt dat dus goed gelukkig. Misschien het proberen waard?

3 jaar geleden

Hier ook, en de kramp gaat gepaard met krijsen van de pijn :( Echt sneu! Hij is nu 8 weken en we gokken dat hij nu in de piek zit

3 jaar geleden

Hier ook! Tweede helft van de nacht (zo vanaf 3u) is het feest. Onrustig, veel kreunen en steeds huilend wakker worden (hazenslaapjes).

3 jaar geleden

Hoe is dit nu bij jullie? Bij ons is het nog steeds elke vroege ochtend feest. Ze krijgt wel probiotica sinds haar geboorte maar zag een topic dat sommige kindjes hier juist last van krijgen…

3 jaar geleden

Reactie op JG2

Hoe is dit nu bij jullie? Bij ons is het nog steeds elke vroege ochtend fee ...
Ze is inmiddels 10 weken…en we gebruikte cinababy druppels voor elke voeding maar dat ben ik aan het afbouwen….

3 jaar geleden

Bij ons is het vanaf 04:00/05:00 uur nog steeds altijd onrustig. Wanneer ze dan rond 07:00 uit bed gaat is het na het drinken altijd persen persen persen met als resultaat poepjes of een dikke poepluier.. benieuwd wanneer dit over gaat

3 jaar geleden

Reactie op JG2

Hoe is dit nu bij jullie? Bij ons is het nog steeds elke vroege ochtend fee ...
Hier nog steeds hetzelfde😅, komt moeilijk in slaap na de voeding +/- 5.00 door het persen en kreunen. In wiegje laten slapen lukt dan gewoon niet meer dus slaapt hij maar op mij zodat we nog tot een uur of 8 kunnen slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Liisss

Bij ons is het vanaf 04:00/05:00 uur nog steeds altijd onrustig. Wanneer ze ...
Ja dit is bij ons dus precies hetzelfde en soms ook al rond 2 uur vaak na een voeding gaat het dan weer even. Heel vermoeiend want ze wilt wel slapen maar door de krampjes wordt ze wakker gehouden. Zo rond 6 uur leg ik haar meestal op me zodat we inderdaad ook nog even kunnen slapen.