16 Reacties

3 jaar geleden

Helaas nog geen ervaring met dure of goedkope verzorging producten..wij hebben nu vooral goedkope gehaald mocht de baby daar uiteindelijk niet tegen kunnen dan halen we maar wat duurder het is toch beetje uitpuzzelen waar die goed op reageert

3 jaar geleden

Wij gebruiken de kruidvat olie, douche en bad en haar- shampoo. Onze zoon is inmiddels 2 jaar. Kruidvatmerk bevalt ons heel goed. 1x overgestapt op Zwitsal vanwege een aanbieding en ik dit zo lekker vind ruiken maar onze zoon kreeg na 3 keer enorme uitslag ( vanwege de parfum). Dus meteen weer terug over gegaan op kruidvat merk. Daar kan onze zoon wel tegen. Dit gaan wij ook gebruiken bij ons 2de kindje. Kijken hoe die er op reageert. Kortom: het is uitproberen waar jullie kindje tegen kan.

3 jaar geleden

Van wat er in de drogisterij te koop is, is Weleda het meest natuurlijke. Als je budget het toelaat, zou ik daarvoor kiezen. En anders een kwestie van uitproberen wat voor jou en jouw baby straks werkt🙂

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje van 2 ook alleen maar Kruidvat gebruikt en dat gaat goed. Dus ga nu ook Kruidvat proberen

3 jaar geleden

Wij zijn bij de oudste gestart met allerlei kruidvat huismerk producten. Omdat hij zo'n gevoelige (eczeem) huid heeft, moesten we al snel overstappen op producten via de huisarts/apotheek. We zijn nu ruim een jaar verder en inmiddels gebruiken we weer de zeepvrij wasgel voor baby's van het kruidvat huismerk. In mijn ogen is een aparte shampoo voor kleine kinderen niet nodig, die haartjes zijn nog zo kort/dun/weinig. Een speciale zeep "voor in het badje" is achteraf gezien ook niet nodig. Met de wasgel kan je ook een lekker schuimend badje maken. De baby olie vonden we altijd fijn en dat bleef ook goed gaan. Maar als je kindje ouder en bewegelijker is, is olie heeeel onhandig 🙈 Ik weet wel dat de bodylotion niet vettig was. Trok wel lekker snel in, maar echt de huid "voeden" deed het niet. Ook voor mezelf, en het was toen zomer dus ik had geen droge huid, vond ik de bodylotion niet fijn. Het deed gewoon net niks. We gebruiken nu (op dokters recept) koelzalf zonder rozen olie voor mijn zoon. Dat is een soort vasaline bodylotion. Voor de nieuwe baby gaan we ook de zeepvrije wasgel gebruiken. Om zijn huidje gevoed te houden, gaan we denk ik starten met koelzalf en/of yves rocher lipikar baume. Als hij een makkelijkere huid blijkt te hebben dan zijn broer, haal ik de baby olie en kijken we later wel weer waar we dan op over gaan qua huidverzorging

3 jaar geleden

Ik kan het wel betalen maar ik vind de prijzen gewoon gestoord. Dus ik heb ook steeds alleen dure alternatieven geprobeerd als de goedkope niet bevalt. Ik vond de Weleda tepelcreme echt onmisbaar maar de rest was gewoon Etos. En Sudocrem.

3 jaar geleden

Waar ik vooral naar probeer te kijken is wat er in het product zit. Er zit zoveel troep (niet alleen voor onze babietjes maar ook in onze) producten. Ik volg al een tijdje ismeepureliving op instagram. Mocht je insta hebben, kijk dan is op haar pagina. Daarop staat bij de highlihghts wat ik oa bedoel. Ik heb de achterkant van bv kruidvatmerken die ikzelf altijd graag kocht nog niet bestudeerd, maar merken zoals weleda en naïf zijn deze dagen duur... maar ik ben wel aan het kijken of het voor mij dat waar is. Lastig hoor in deze tijd.

3 jaar geleden

Ik kijk nu vooral naar de parfum vrije producten. Bij de oudste had ik ook duurdere merken en uiteindelijk kreeg hij alsnog een hele droge huid. Ik zit er zelfs aan te denken om bij de baby 1 keer per week een badgel o.i.d. te gebruiken en verder zonder iets in badje te doen. Zo vies worden ze in het begin toch niet

3 jaar geleden

Wat ik gebruik: - sudocrème (tegen luieruitslag, werkt erg goed) - etos badolie (om de dag in bad, de andere dag wassen met alleen water) - etos babyshampoo (pas vanaf een jaar ofzo, hij is praktisch kaal geboren. Nu bij 2j wassen wij zijn haar 1x per week (het is nog steeds dun)) - bepanthen baby zalf: tegen een droge huid - zwitsal billendoekjes (koop ik alleen met megakorting in grote hoeveelheden) - etos huismerkluiers Ik heb in het begin zwitsalproducten gebruikt: badolie en huidolie. Die badolie was prima, maar erg duur. De huidolie is ok voor een massage, maar hielp hier echt niet bij een droge huid. Verder nog ervaring met kruidvat billendoekjes; die vond ik minder fijn.

3 jaar geleden

Reactie op Tigerlilly

Waar ik vooral naar probeer te kijken is wat er in het product zit. Er zit ...
Zeker een goede tip inderdaad! Ik volg haar ook en zo doende alles voor de baby van Weleda gekocht! 🙂

3 jaar geleden

Wij hebben ook weleda omdat die gewoon erg fijne producten hebben. En duur is het uiteindelijk niet want een baby hoeft echt niet vaker dan 1x per week in bad of douche. Daar droogt de huid alleen maar van uit. En dat hoeft ook niet elke week met zeep. Mijn peuter en dreumes worden iets vaker vies maar was ik ook zeker niet vaker dan 1x in de week met zeep. Ik doe dus al 2 jaar met een grote tube weleda voor haar en huid. Billen zalf gaat wel wat sneller maar koop ik in Duitsland, daar is het iets goedkoper.

3 jaar geleden

Heb voor nu ook kruidvat producten, weleda, Naif en sheabutter vanuit mijn land in Afrika. Most natural. Het is even testen wat goed zal werken. Naif en weleda koop ik in de aanbieding, Etos had laatst 1+1 voor Naif.

3 jaar geleden

Wij hadden de eerste maanden pampers premium, toen een jaartje Kruidvat en nu die van de Lidl. Verschil vonden we vooral in de absorptie en dat de poeplucht bij de Lidl luiers wel sneller te ruiken is. Maar dat is nu wel handig, hihi. Verder altijd sudocrem gebruikt, andere luierzalf of zinkzalf werkte voor geen meter. Billendoekjes in het begin waterdoekjes en nu sensitive, maakte voor ons zoontje ook niet uit welk merk, gelukkig. Wasgel en zonnebrand e.d. allemaal van Kruidvat huismerk.

3 jaar geleden

Aan iedereen die producten met zo min mogelijk zooi wil gebruiken: mijn stiefmoeder is de jongste van de drie, alleen bij haar hebben haar ouders gekozen voor parfum- en zeepvrije producten van baby af aan en zij reageert nu heel heftig op parfum (als in een luchtje, maar ook in bijvoorbeeld wasmiddel en make-up). Haar huid is heel snel geïrriteerd en ze kan heel weinig verdragen, terwijl haar zussen nergens last van hebben. Je moet je kind niet 24/7 in de parfum en geur- en kleurstoffen zetten natuurlijk, maar pas ook wel weer op dat je niet te voorzichtig bent. Uiteindelijk natuurlijk ieder zijn eigen keuze, doe waar je je goed bij voelt 🧸

3 jaar geleden

Onze eerste had hele gevoelige billen en kreeg van Kruidvat luiers direct blaasjes en bulten. Bij pampers hadden we dit probleem niet. We gebruiken sinds een aantal maanden Etos huismerk billendoekjes voor hem en dit gaat goed! En is ook beter voor onze portemonnee 😂 Een vriendin van mij heeft altijd huismerk Kruidvat gebruikt en haar dochter heeft nooit ergens last van gehad. Het ligt echt aan de huid van je kleintje.

3 jaar geleden

Reactie op demiii2022

Aan iedereen die producten met zo min mogelijk zooi wil gebruiken: mijn sti ...
Helemaal mee eens! En wat betreft TS vraag, ik gebruik ook regelmatig huismerk producten van etos of kruidvat en deze doen wat mij betreft niet onder voor de A merken voor die kleintjes.