4 Reacties

5 maanden geleden

Hi! Toevallig ben ik zelf deze week hiervoor naar de allergoloog geweest.l hiervoor. Ik kan sinds een aantal jaar bijna geen fruit/noten etc meer eten vanwege kruisreactie op hooikoorts. Zij gaf aan dat als je het eet en je een reactie krijgt en je dan meteen stopt met eten het geen kwaad kan, maar blijf je ondanks de waarschuwingen van je lijf dooreten, kan het een systemische reactie tot gevolg hebben waarbij je lichaam in 1x teveel aan histamine aanmaakt wat in het ergste geval zou kunnen lijden tot analfalactische shock. Misschien even laten uitzoeken waar hij precies allergisch voor is? Een kruisallergie is van oorsprong niet gevaarlijk maar dus wel als je ondanks de signalen van je lijf toch door blijft eten. Groetjes!

5 maanden geleden

Reactie op survivalguide

Hi! Toevallig ben ik zelf deze week hiervoor naar de allergoloog geweest.l ...
En wat waren jou klachten? We moeten dit elke week geven om juist te voorkomen dat hij niet allergisch werd van die noten, maar stel dat hij nu ineens wel reageert is het al die tijd voor niks geweest. Hij heeft naar mijn idee ook geen hooikoorts. (Niet niezen, jeukende ogen) maar hij had wel uitslag in zijn gezicht. Hele kleine jeukende bultjes. Is dit ook hooikoorts? Ik word er inmiddels echt moedeloos van. Het blijft zich opstapelen.

5 maanden geleden

Hij is ook pas anderhalf jaar. Kan hij dan wel al hooikoorts hebben? Meestal onstaat dit toch pas later?

5 maanden geleden

Reactie op jibe

Hij is ook pas anderhalf jaar. Kan hij dan wel al hooikoorts hebben? Meesta ...
Ja geen idee, maar jij hebt het over kruisreactie. Vaak is een kruisreactie op bijvoorbeeld een bepaald soort pollen wat ook een reactie geeft bij noten. Athans dat is bij mij. De ene keer krijg ik galbulten, andere keer dikke tong of jeuk. Ligt echt aan de hoeveelheid die ik binnen heb gekregen.