4 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter is lactose intolerant gebleken met 13 maanden.Is een lange zoektocht geweest. Ze had veel last van krampjes en buikpijn. Ontlasting was of veel te hard of diarree. Nu zijn er een maand lactosevrij en we hebben een heel ander kind. Hier krijgt ze lactosevrije melk en yoghurt van de Jumbo. Volgens mij heeft iedere supermarkt dit.

2 jaar geleden

Wat vervelend! En wat rot dat je nog steeds twijfelt over haar voeding! Hier veel omgeprutst met de oudste, door de jongste er toch echt achter gekomen dat ze niet tegen koemelk kunnen. En nu blijk ik zelf het ook veel beter te doen zonder koemelk! Wij geven alpro groeidrink op basis van haver (aapje). Verder eten wij haver yoghurt en heb je van danootje een plantaardig alternatief. Al is er lactose vrij natuurlijk wel meer keuze! Let ook goed op bij koekjes etc, er zit echt vaak zuivel in. Ik ben zelf niet zo weg van soja, ook vanwege het duurzame aspect maar ook doordat soja wel wat effect op hormonen heeft. Succes! En al bloed laten prikken op coeliakie? Hier zit dat ook in de familie maar dat hebben we gelukkig snel uit kunnen sluiten.

2 jaar geleden

De arts vertelde mij dat lactose intolerantie bijna niet voorkomt bij kinderen, dat het bijna altijd koemelk allergie is. Wij geven de kleine man van bijna 14 maanden soyamelk en soyatoetjes. Maar hij blijft evengoed last van zijn reflux houden. Maandag hebben we weer een afspraak bij de arts, waarschijnlijk zit er niks anders op dan medicijnen voor de reflux.

2 jaar geleden

Reactie op Lauwiene

Wat vervelend! En wat rot dat je nog steeds twijfelt over haar voeding! Hie ...
Ik heb nog geen bloedtest laten doen, maar staat zeker op de planning. Bedankt voor alle tips!! 馃槉